ШЛЯХИ СТВОРЕННЯ ЕКОЛОГООРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Микитюк
  • Роксоляна Конечна
  • Ольга Швед
  • Галина Никитюк
  • Анна Крвавич
  • Володимир Новіков

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193415

Ключові слова:

освітнє середовище, освітній процес, сприятливе екосередовище, особливості організації екологоорієнтованого освітнього середовища

Анотація

Проблематика напрямів реалізації створення екоогоорієнтованого освітнього середовища у навчальному закладі потребує дослідження. Не випадково останнім часом зростає роль вищої школи як соціального інституту, що формує не тільки компетентного спеціаліста, але й повноцінну, здорову особистість з такими сформованими якостями і властивостями особистості як соціоекологічна активність, з орієнтацією на екологоорієнтований спосіб життя. У статті розглядається проблематика напрямів створення екологоорієнтованого освітнього середовища у закладах вищої освіти. Таким чином, виявлені нами особливості організації і створення екологоорієнтованого освітнього середовища у вузі передбачають необхідність розробки та реалізації структурно-функціональної моделі організації екологоорієнтованого освітнього середовища у закладі вищої освіти, що включає в себе створення сучасного освітнього середовища з елементами екологоорієнтованості у ЗВО з метою підвищенням конкурентоспроможності професійної освіти. Кінцева мета – проектування ЗВО як центу простору інноваційного освітнього середовища.

Біографії авторів

Оксана Микитюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри суспільно-гуманітарних наук Української академії друкарства; доктор педагогічних наук, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології НУ “Львівська політехніка”

Роксоляна Конечна

кандидат фармацевтичних наук, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології НУ “Львівська політехніка”

Ольга Швед

кандидат хімічних наук, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології НУ “Львівська політехніка”

Галина Никитюк

кандидат медичних наук, доцент кафедри патологічної фізіології ЛНМУ імені Д. Галицького

Анна Крвавич

кандидат технічних наук, асистент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології НУ “Львівська політехніка”

Володимир Новіков

доктор хімічних наук, професор, завідувач кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології НУ “Львівська політехніка”

Посилання

Artuchina, A. I. (2006). Obrazovatelnaj sreda vusshego ychebnogo zavedenia kak pedagogicheskiy phenomen [The educational environment of a higher educational institution as a pedagogical phenomenon]. Volgpgrad, 237p. [in Russian].

Artuchina, A.I. (2007). Obrazovatelnaj sreda vushego ucebnogo zavedenis kak pedagogicheskiy phenomen [The educational environment of a higher educational institution as a pedagogical phenomenon (based on the design of the educational environment of a medical university)]. Volgograd, 377p. [in Russian].

Verchogladova, N.I. (2005). Yakist osvitnich poslug – golovniy chinnik konkurentnospromochnosti navchalnich zakladiv [The quality of educational services is a major factor in the competitiveness of educational institutions]. Dnipropetrovsk, pp. 41–42. [in Ukrainian].

Marcovich, D.Z. (1991). Socialna ecologia [Social ecology]. Moscow, 173 p. [in Russian].

Mukutiyk, O. M., Zachepa, A.M. & Nikitiuk, H.P. (2019). Slachu vukorustanna kompetentnisnogo pidchody y procesi navchanna studentiv-magistrantiv y zakladach wichoi osvity [Ways to use a competency-based approach in the process of teaching undergraduate students in higher education institutions]. Youth & market, No. 7 (174), pp. 6–11. [in Ukrainian].

Dyrniak, B.V., Mykytyuk, O.M., Ygrin, J.M., Zachepa, A.M. & Majba, T.V. (2019). Vprovadzenna kompetentnisnogo pidcody y osvitniy prostir [Implementation of the competence approach in the educational space of higher education institutions]. Lviv, 224p. [in Ukrainian].

Olejnicov, B. V. & Podlesniy B.V. (2013). O consepsiy ecosistema obychenia i napravleniach informatizacii obrazovania [On the concept of “learning ecosystem” and the directions of computerization of education]. Knowledge. Understanding. Skill. No. 4. pp. 84–91. [in Russian].

Indeks Globalnoi konkyrentnospromochnosti 2012-2013 [Yandex Global Competitiveness 2012-2013]. Available at: http://ung.in.ua/ua/news/62/. 3 [in Ukrainian].

lasvin V.A. (2001) obrazovatelnaya sreda ot modelirovania do proectirovania [Educational environment: from modeling to design]. Moscow, 365 p. [in Russian].

Brodo, J. A. (2006).Today’s Ecosystem of Elearning. Trainer Talk. Vol. 3. No.4. Available at: http://enewsbuilder.net/salesmarketing/e_article000615779.cfm[in English].

Dong, B., Zheng, Q., Yang, J., Li, H. & Qiao, M. An Elearning Ecosystem Based on Cloud Computing Infrastructure. The Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies. (Riga, 15–17 July 2009). Riga, Latvia. ICALT 2009.pp. 125–127. [in English].

Education at a Glance 2012: OECD Indicators, OECD Publishing. Available at: http://dx.doi.org/10.1787/eag-2012-en. [in English].

Higher Education Institutions in Europe. Report to the European Commission. Available at: http://www.utwente.nl/cheps/documenten/engreport05institutional profiles. pdf. [in English].

Marijk van der Wende. European Responses to Global Competitiveness in Higher Education. Marijk van der Wende. Amsterdam University. Available at: http://www www.oecd.org/ [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті