ШЛЯХИ СТВОРЕННЯ ЕКОЛОГООРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193415Ключові слова:
освітнє середовище, освітній процес, сприятливе екосередовище, особливості організації екологоорієнтованого освітнього середовищаАнотація
Проблематика напрямів реалізації створення екоогоорієнтованого освітнього середовища у навчальному закладі потребує дослідження. Не випадково останнім часом зростає роль вищої школи як соціального інституту, що формує не тільки компетентного спеціаліста, але й повноцінну, здорову особистість з такими сформованими якостями і властивостями особистості як соціоекологічна активність, з орієнтацією на екологоорієнтований спосіб життя. У статті розглядається проблематика напрямів створення екологоорієнтованого освітнього середовища у закладах вищої освіти. Таким чином, виявлені нами особливості організації і створення екологоорієнтованого освітнього середовища у вузі передбачають необхідність розробки та реалізації структурно-функціональної моделі організації екологоорієнтованого освітнього середовища у закладі вищої освіти, що включає в себе створення сучасного освітнього середовища з елементами екологоорієнтованості у ЗВО з метою підвищенням конкурентоспроможності професійної освіти. Кінцева мета – проектування ЗВО як центу простору інноваційного освітнього середовища.
Посилання
Artuchina, A. I. (2006). Obrazovatelnaj sreda vusshego ychebnogo zavedenia kak pedagogicheskiy phenomen [The educational environment of a higher educational institution as a pedagogical phenomenon]. Volgpgrad, 237p. [in Russian].
Artuchina, A.I. (2007). Obrazovatelnaj sreda vushego ucebnogo zavedenis kak pedagogicheskiy phenomen [The educational environment of a higher educational institution as a pedagogical phenomenon (based on the design of the educational environment of a medical university)]. Volgograd, 377p. [in Russian].
Verchogladova, N.I. (2005). Yakist osvitnich poslug – golovniy chinnik konkurentnospromochnosti navchalnich zakladiv [The quality of educational services is a major factor in the competitiveness of educational institutions]. Dnipropetrovsk, pp. 41–42. [in Ukrainian].
Marcovich, D.Z. (1991). Socialna ecologia [Social ecology]. Moscow, 173 p. [in Russian].
Mukutiyk, O. M., Zachepa, A.M. & Nikitiuk, H.P. (2019). Slachu vukorustanna kompetentnisnogo pidchody y procesi navchanna studentiv-magistrantiv y zakladach wichoi osvity [Ways to use a competency-based approach in the process of teaching undergraduate students in higher education institutions]. Youth & market, No. 7 (174), pp. 6–11. [in Ukrainian].
Dyrniak, B.V., Mykytyuk, O.M., Ygrin, J.M., Zachepa, A.M. & Majba, T.V. (2019). Vprovadzenna kompetentnisnogo pidcody y osvitniy prostir [Implementation of the competence approach in the educational space of higher education institutions]. Lviv, 224p. [in Ukrainian].
Olejnicov, B. V. & Podlesniy B.V. (2013). O consepsiy ecosistema obychenia i napravleniach informatizacii obrazovania [On the concept of “learning ecosystem” and the directions of computerization of education]. Knowledge. Understanding. Skill. No. 4. pp. 84–91. [in Russian].
Indeks Globalnoi konkyrentnospromochnosti 2012-2013 [Yandex Global Competitiveness 2012-2013]. Available at: http://ung.in.ua/ua/news/62/. 3 [in Ukrainian].
lasvin V.A. (2001) obrazovatelnaya sreda ot modelirovania do proectirovania [Educational environment: from modeling to design]. Moscow, 365 p. [in Russian].
Brodo, J. A. (2006).Today’s Ecosystem of Elearning. Trainer Talk. Vol. 3. No.4. Available at: http://enewsbuilder.net/salesmarketing/e_article000615779.cfm[in English].
Dong, B., Zheng, Q., Yang, J., Li, H. & Qiao, M. An Elearning Ecosystem Based on Cloud Computing Infrastructure. The Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies. (Riga, 15–17 July 2009). Riga, Latvia. ICALT 2009.pp. 125–127. [in English].
Education at a Glance 2012: OECD Indicators, OECD Publishing. Available at: http://dx.doi.org/10.1787/eag-2012-en. [in English].
Higher Education Institutions in Europe. Report to the European Commission. Available at: http://www.utwente.nl/cheps/documenten/engreport05institutional profiles. pdf. [in English].
Marijk van der Wende. European Responses to Global Competitiveness in Higher Education. Marijk van der Wende. Amsterdam University. Available at: http://www www.oecd.org/ [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.