ОПЕРАЦІЙНО-ДІЯЛЬНІСНА КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ ІНФОРМАЦІЙНОЇ, БІБЛІОТЕЧНОЇ ТА АРХІВНОЇ СПРАВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193419Ключові слова:
готовність до професійної діяльності, інформаційна, бібліотечна та архівна справа, операційно-діяльнісна компонента готовності, спеціалістАнотація
У статті охарактеризовано проблему формування готовності фахівця з інформаційної, бібліотечної та архівної справи до професійної діяльності. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури, що висвітлює окремі аспекти проблеми дослідження. Встановлено, що готовність до професійної діяльності майбутнього фахівця інформаційної, бібліотечної та архівної справи доцільно визначати стійким системним утворенням, інтегрованих професійно необхідних компонентів: знань, умінь і навичок, професійно важливих якостей та мотивації. З’ясовано, що формування готовності до професійної діяльності фахівця інформаційної, бібліотечної та архівної справи забезпечується знаннєво-змістовим, операційно-діяльнісним та мотиваційно-цільовим компонентами. Встановлено, що сформованість операційно-діяльнісної компоненти готовності до професійної діяльності фахівця інформаційної, бібліотечної та архівної справи регламентується практичними змістовими аспектами професійної діяльності, що вимагає чіткої організаційної впорядкованості у формуванні вмінь та навичок, освоєння яких забезпечує оволодіння підходами до вирішення професійних завдань.
Посилання
“Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava” (bakalavr): standart vyshchoi osvity Ukrainy. [029 “Information, library and archival affairs” (bachelor): the higher education standard of Ukraine]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/029-informatsiyna-bibliotechna-ta-arkhivna-sprava-bakalavr.pdf (Accessed 21 Dec. 2017). [in Ukrainian].
Bihych, O. B. (2005). Teoretychni osnovy formuvannia metodychnoi kompetentsii maibutnoho vchytelia inozemnoi movy pochatkovoi shkoly [Theoretical fundamentals of methodic competence of future foreign language teacher of primary school]. Doctor’s thesis. Kyiv National Lingustic University. Kyiv, 480 p. [in Ukrainian].
Hronlund Norman, E. (2005). Otsiniuvannia studentskoi uspishnosti [Assessment of students’ academic achievements]. Kyiv, 312 p. [in Ukrainian].
Davydov, V. V., Dragunova, T. V. & Itelson, L. B. et al. (1979). Vozrastnaya i pedagogicheskaya psikhologiya [Developmental and pedagogical psychology]. Moscov, 288 p. [in Russian].
Kovtun, O. V. (2010). Teoretychni aspekty poniattia “zahalnomovlennievi uminnia” [Theoretical aspects of notion “general speaking skills”]. Scientific bulletin of South Ukrainian Pedagpgical University named after K. D. Ushynsky. Odesa, 2010. vol. 11–12. pp. 200–209. [in Ukrainian].
Kornilov, K. N. (1946). Psikhologiya [Psychology]. Moscov, pp. 141–142. [in Russian].
Kukh, A. M. (2010). Profesiini kompetentsii uchytelia fizyky ta protses yikh formuvannia [Professional competences of the physics teacher and the process of their formation]. Collection of scientific papers of Kamianets-Podilskyi National Ivan Ohiienko University. Pedagogical Series, vol. 16: The formation of professional competences of future teachers of physics and technology in the eurointegration framework. pp. 206–208. [in Ukrainian].
Kukhtiak, O. Ya. (2019). Osoblyvosti navchalno-metodychnoho zabezpechennia profesiinoi pidhotovky bakalavriv informatsiinoi, bibliotechnoi ta arkhivnoi spravy [Features of Methodological Support for Professional Training of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs]. Candidate’s thesis. Lviv Polytechnic National University. Lviv, 257 p. [in Ukrainian].
Lerner, I. Ya. (1980). Protsess obucheniya i ego zakonomernosti [Educational process and its fundamentals]. Moscov, 96 p. [in Russian].
Maksymenko, S. D. (1994). Fakhivtsia potribno modeliuvaty [The specialist should be modelled]. Native school. Kyiv, No. 3–4. pp. 68–72. [in Ukrainian].
Moiseiuk, N. Ye. (2006). Hotovnist do profesiinoi diialnosti: sut i shliakhy formuvannia [Readiness for professional activity: essence and ways of its formation]. Modern information technologies and innovative teaching methods in specialist training: methodology, theories, experience, problems. Kyiv – Vinnytsia, vol. 12. pp. 364–368. [in Ukrainian].
Moroz, O. H., Slastonin, V. O. & Filipchenko, N. I. (1997). Pidhotovka maibutnoho vchytelia: zmist ta orhanizatsiia [Future teacher training: essence and organisation]. Kyiv, 168 p. [in Ukrainian].
Mul, S. A. (2016). Psykholohiia hotovnosti ofitsera-prykordonnyka do profesiinoi diialnosti. [Psycholofy of rediness of bourder guard officer for professional activity]. Doctor’s thesis. Institute of psychology named after H. S. Kostiuk of NAPN of Ukraine. Kyiv, 364 p. [in Ukrainian].
Rezvan, O. O. (2013). Profesiini uminnia vypusknyka avtomobilno-dorozhnoi haluzi [Professional skills of automobile and road branch]. Pedagigy of creative personality formation in higher and high schools. Kyiv, vol. 30 (83). pp. 307–312. [in Ukrainian].
Tyklyuk, N. V.(2007). Gotovnost k deyatelnosti kak akmeologicheskiy fenomen [Readiness for activity as an akmeological phenomenon]. Acmeology. Moscov, No. 1. pp. 18–21. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.