ОПЕРАЦІЙНО-ДІЯЛЬНІСНА КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ ІНФОРМАЦІЙНОЇ, БІБЛІОТЕЧНОЇ ТА АРХІВНОЇ СПРАВИ

Автор(и)

  • Наталія Мукан
  • Оксана Блавт
  • Ірина Миськів
  • Олександра Кухтяк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193419

Ключові слова:

готовність до професійної діяльності, інформаційна, бібліотечна та архівна справа, операційно-діяльнісна компонента готовності, спеціаліст

Анотація

У статті охарактеризовано проблему формування готовності фахівця з інформаційної, бібліотечної та архівної справи до професійної діяльності. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури, що висвітлює окремі аспекти проблеми дослідження. Встановлено, що готовність до професійної діяльності майбутнього фахівця інформаційної, бібліотечної та архівної справи доцільно визначати стійким системним утворенням, інтегрованих професійно необхідних компонентів: знань, умінь і навичок, професійно важливих якостей та мотивації. З’ясовано, що формування готовності до професійної діяльності фахівця інформаційної, бібліотечної та архівної справи забезпечується знаннєво-змістовим, операційно-діяльнісним та мотиваційно-цільовим компонентами. Встановлено, що сформованість операційно-діяльнісної компоненти готовності до професійної діяльності фахівця інформаційної, бібліотечної та архівної справи регламентується практичними змістовими аспектами професійної діяльності, що вимагає чіткої організаційної впорядкованості у формуванні вмінь та навичок, освоєння яких забезпечує оволодіння підходами до вирішення професійних завдань.

Біографії авторів

Наталія Мукан

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Оксана Блавт

доктор педагогічних наук, доцент професор кафедри фізичного виховання Національного університету “Львівська політехніка”

Ірина Миськів

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов Національного університету “Львівська політехніка”

Олександра Кухтяк

кандидат педагогічних наук, спеціаліст І категорії Центру тестування та діагностики знань Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

“Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava” (bakalavr): standart vyshchoi osvity Ukrainy. [029 “Information, library and archival affairs” (bachelor): the higher education standard of Ukraine]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/029-informatsiyna-bibliotechna-ta-arkhivna-sprava-bakalavr.pdf (Accessed 21 Dec. 2017). [in Ukrainian].

Bihych, O. B. (2005). Teoretychni osnovy formuvannia metodychnoi kompetentsii maibutnoho vchytelia inozemnoi movy pochatkovoi shkoly [Theoretical fundamentals of methodic competence of future foreign language teacher of primary school]. Doctor’s thesis. Kyiv National Lingustic University. Kyiv, 480 p. [in Ukrainian].

Hronlund Norman, E. (2005). Otsiniuvannia studentskoi uspishnosti [Assessment of students’ academic achievements]. Kyiv, 312 p. [in Ukrainian].

Davydov, V. V., Dragunova, T. V. & Itelson, L. B. et al. (1979). Vozrastnaya i pedagogicheskaya psikhologiya [Developmental and pedagogical psychology]. Moscov, 288 p. [in Russian].

Kovtun, O. V. (2010). Teoretychni aspekty poniattia “zahalnomovlennievi uminnia” [Theoretical aspects of notion “general speaking skills”]. Scientific bulletin of South Ukrainian Pedagpgical University named after K. D. Ushynsky. Odesa, 2010. vol. 11–12. pp. 200–209. [in Ukrainian].

Kornilov, K. N. (1946). Psikhologiya [Psychology]. Moscov, pp. 141–142. [in Russian].

Kukh, A. M. (2010). Profesiini kompetentsii uchytelia fizyky ta protses yikh formuvannia [Professional competences of the physics teacher and the process of their formation]. Collection of scientific papers of Kamianets-Podilskyi National Ivan Ohiienko University. Pedagogical Series, vol. 16: The formation of professional competences of future teachers of physics and technology in the eurointegration framework. pp. 206–208. [in Ukrainian].

Kukhtiak, O. Ya. (2019). Osoblyvosti navchalno-metodychnoho zabezpechennia profesiinoi pidhotovky bakalavriv informatsiinoi, bibliotechnoi ta arkhivnoi spravy [Features of Methodological Support for Professional Training of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs]. Candidate’s thesis. Lviv Polytechnic National University. Lviv, 257 p. [in Ukrainian].

Lerner, I. Ya. (1980). Protsess obucheniya i ego zakonomernosti [Educational process and its fundamentals]. Moscov, 96 p. [in Russian].

Maksymenko, S. D. (1994). Fakhivtsia potribno modeliuvaty [The specialist should be modelled]. Native school. Kyiv, No. 3–4. pp. 68–72. [in Ukrainian].

Moiseiuk, N. Ye. (2006). Hotovnist do profesiinoi diialnosti: sut i shliakhy formuvannia [Readiness for professional activity: essence and ways of its formation]. Modern information technologies and innovative teaching methods in specialist training: methodology, theories, experience, problems. Kyiv – Vinnytsia, vol. 12. pp. 364–368. [in Ukrainian].

Moroz, O. H., Slastonin, V. O. & Filipchenko, N. I. (1997). Pidhotovka maibutnoho vchytelia: zmist ta orhanizatsiia [Future teacher training: essence and organisation]. Kyiv, 168 p. [in Ukrainian].

Mul, S. A. (2016). Psykholohiia hotovnosti ofitsera-prykordonnyka do profesiinoi diialnosti. [Psycholofy of rediness of bourder guard officer for professional activity]. Doctor’s thesis. Institute of psychology named after H. S. Kostiuk of NAPN of Ukraine. Kyiv, 364 p. [in Ukrainian].

Rezvan, O. O. (2013). Profesiini uminnia vypusknyka avtomobilno-dorozhnoi haluzi [Professional skills of automobile and road branch]. Pedagigy of creative personality formation in higher and high schools. Kyiv, vol. 30 (83). pp. 307–312. [in Ukrainian].

Tyklyuk, N. V.(2007). Gotovnost k deyatelnosti kak akmeologicheskiy fenomen [Readiness for activity as an akmeological phenomenon]. Acmeology. Moscov, No. 1. pp. 18–21. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті