ПРОБЛЕМА САМООСВІТИ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В РЕЦЕПЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193421Ключові слова:
самоосвіта, самостійна робота, самоосвітня діяльність, самовиховання, науково-педагогічний дискурсАнотація
Розвиток інформаційних і освітньо-педагогічних технологій, нарощування нових знань у всіх галузях науки, підвищення вимог до підготовки конкурентоспроможного фахівця актуалізують проблему вивчення теорії і практики самоосвіти майбутнього педагога.
В основу його аналізу покладена модель, що складається з трьох систем координат, які передбачають: “по вертикалі” – з’ясування еволюції поглядів на самоосвіту у процесі розвитку суспільної і педагогічної думки з акцентом на періоді 90-х рр. ХХ – початку ХХІ ст.; “по горизонталі” – узагальнення основних підходів, рефлексій, дефініцій цього феномена як складника професійної підготовки майбутніх викладачів; “по діагоналі” – синтез означених та інших аспектів крізь призму науково-педагогічного дискурсу.
Посилання
Bolshaja sovetskaja entsyklopedija (1975). [The Great Soviet Encyclopedia]. Moscov, Vol. 22. 627 p. [in Russian].
Burluka, O. V. (2005). Samoosvita osobystosti yak sotsiokulturne yavyshche [Self-education of the personality as a socio-cultural phenomenon]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 16 p. [in Ukrainian].
Bukhlova, N. V. (2003). Orhanizatsiia samoosvitnoi diialnosti uchniv [Organization of self-educational activity of students]. Kharkiv, 64 p. [in Ukrainian].
Hromtseva, A. K. (1977). Samoobrazovanie starsheklassnikov obshcheobrazovatelnoj shkoly [Self-education of high school students of secondary school]. Leningrad, 119 s. [in Russian].
Disterveh, A. (1989). Rukovodstvo k obrazovaniju uchitelej [A guide to teacher education]. Moscov, 412 p. [in Russian].
Komenskij, Ya. A. (1982). Izbrannye pedahohicheskie sochinenija [Selected Pedagogical Works]. Moscov, Vol.1. 656 p. [in Russian].
Mark Avrelii (2007). Na odyntsi z soboiu. Rozdumy [Alone with you. Reflections]. Lviv, 212 p. [in Ukrainian].
Ozhehov, S. Y. (1986). Slovar russkoho yazyka [Dictionary of the Russian language]. Moscov, 798 p. [in Russian].
Pylypenko, Ye. O. (2011). Samoosvita yak pedahohichna problema [Self-education as a pedagogical problem]. Proceedings.Vol. 27, pp. 145–150. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_2011_27_22 (аccessed 24 Apr. 2019). [in Ukrainian].
Rubakyn, N. A. (1982). Kak zanimatsa samoobrazovaniem [How to do self-education]. Moscov, 127 p. [in Russian].
Spenser, H. (1999). Opyty nauchnye, politicheskie i filosofskie [Experimental, political and philosophical experiences]. Moscov, 1408 p. [in Russian].
Sukhomlinskii, V. O. (1977). Narodzhennia hromadianyna [Birth of a Citizen]. Selected works: in 5 volumes. Kyiv, Vol. 3, pp. 283–582. [in Ukrainian].
Ushynskyi, K. D. (1988). O polze pedahohicheskoi literatury [On the benefits of pedagogical literature]. Collected works in 2 volumes. Moscov, Vol. 2. 512 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.