ПРОБЛЕМА САМООСВІТИ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ В РЕЦЕПЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ

Автор(и)

  • Борис Савчук
  • Галина Білавич
  • Cвітлана Яців
  • Олеся Власій

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193421

Ключові слова:

самоосвіта, самостійна робота, самоосвітня діяльність, самовиховання, науково-педагогічний дискурс

Анотація

Розвиток інформаційних і освітньо-педагогічних технологій, нарощування нових знань у всіх галузях науки, підвищення вимог до підготовки конкурентоспроможного фахівця актуалізують проблему вивчення теорії і практики самоосвіти майбутнього педагога.

В основу його аналізу покладена модель, що складається з трьох систем координат, які передбачають: “по вертикалі” – з’ясування еволюції поглядів на самоосвіту у процесі розвитку суспільної і педагогічної думки з акцентом на періоді 90-х рр. ХХ – початку ХХІ ст.; “по горизонталі” – узагальнення основних підходів, рефлексій, дефініцій цього феномена як складника професійної підготовки майбутніх викладачів; “по діагоналі” – синтез означених та інших аспектів крізь призму науково-педагогічного дискурсу.

Біографії авторів

Борис Савчук

доктор історичних наук, професор, професор кафедри педагогіки імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Галина Білавич

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Cвітлана Яців

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської філології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Олеся Власій

докторант Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Bolshaja sovetskaja entsyklopedija (1975). [The Great Soviet Encyclopedia]. Moscov, Vol. 22. 627 p. [in Russian].

Burluka, O. V. (2005). Samoosvita osobystosti yak sotsiokulturne yavyshche [Self-education of the personality as a socio-cultural phenomenon]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 16 p. [in Ukrainian].

Bukhlova, N. V. (2003). Orhanizatsiia samoosvitnoi diialnosti uchniv [Organization of self-educational activity of students]. Kharkiv, 64 p. [in Ukrainian].

Hromtseva, A. K. (1977). Samoobrazovanie starsheklassnikov obshcheobrazovatelnoj shkoly [Self-education of high school students of secondary school]. Leningrad, 119 s. [in Russian].

Disterveh, A. (1989). Rukovodstvo k obrazovaniju uchitelej [A guide to teacher education]. Moscov, 412 p. [in Russian].

Komenskij, Ya. A. (1982). Izbrannye pedahohicheskie sochinenija [Selected Pedagogical Works]. Moscov, Vol.1. 656 p. [in Russian].

Mark Avrelii (2007). Na odyntsi z soboiu. Rozdumy [Alone with you. Reflections]. Lviv, 212 p. [in Ukrainian].

Ozhehov, S. Y. (1986). Slovar russkoho yazyka [Dictionary of the Russian language]. Moscov, 798 p. [in Russian].

Pylypenko, Ye. O. (2011). Samoosvita yak pedahohichna problema [Self-education as a pedagogical problem]. Proceedings.Vol. 27, pp. 145–150. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzkp_2011_27_22 (аccessed 24 Apr. 2019). [in Ukrainian].

Rubakyn, N. A. (1982). Kak zanimatsa samoobrazovaniem [How to do self-education]. Moscov, 127 p. [in Russian].

Spenser, H. (1999). Opyty nauchnye, politicheskie i filosofskie [Experimental, political and philosophical experiences]. Moscov, 1408 p. [in Russian].

Sukhomlinskii, V. O. (1977). Narodzhennia hromadianyna [Birth of a Citizen]. Selected works: in 5 volumes. Kyiv, Vol. 3, pp. 283–582. [in Ukrainian].

Ushynskyi, K. D. (1988). O polze pedahohicheskoi literatury [On the benefits of pedagogical literature]. Collected works in 2 volumes. Moscov, Vol. 2. 512 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті