КВІНТЕСЕНЦІЯ СКЛАДОВИХ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Наталія Гречаник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193525

Ключові слова:

культурологічна підготовка, майбутній учитель, освіта, особистість, початкова школа, складова, цінності

Анотація

У статті розглянуто окремі складові культурологічної підготовки майбутніх вчителів початкових класів на засадах культурології. Окреслено структурні складові та визначені підструктури культурологічної підготовки, що в умовах сьогодення повинні відповідати спрямуванням соціокультурного розвитку, а мета повинна бути орієнтиром для реалізації культурної функції. Розкриваються сутнісні характеристики педагогічної культури вчителя при цьому розвиток його як творчої особистості має відбуватися в спеціально організованому культуро спрямованому середовищі.

Біографія автора

Наталія Гречаник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології початкової освіти, докторант Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка

Посилання

Benin, V. L. (1997). Pedagogicheskaya kultura: filosofsko-sotsiologicheskiy analiz [Pedagogical culture: philosophical and sociological analysis]. Ufa, 178 p. [in Russian].

Ziuzina, T. O. (2006). Komparatyvnyi analiz problemy vyznachennia tsilei y zavdannia humanitarnoi kulturolohichnoi osvity: zbirnyk naukovykh prats Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu (pedahohichni nauky) [Comparative analysis of the problem of defining purpose and mission of humanitarian culturological education: collection of scientific works of Berdiansk State Pedagogical University (pedagogical sciences)]. No.4. Berdiansk, 24 p. [in Ukrainian].

Ziaziun, I. (2010). Zhyttievyi postup liudyny u vymiri naukovoi i kulturolohichnoi paradyhm [Life progress of people in measuring scientific and culturological paradigms]. Pedahohichna maisternist yak systema profesiinykh i mystetskykh kompetentnostei: zb. mat. VI myst.-ped. chytan pamiati prof. O. Rudnytskoi – Pedagogical skills as a system of professional and artistic qualities: collected mat. VI artificial and pedagogical readings in memory of Prof. A. Rudnitskoi. Chernivtsi, pp.15–24. [in Ukrainian].

Kasianov, D.(2012). Filosofski zasady humanizatsii osvitnoho prostoru v umovakh nanotekhnolohichnoho rozvytku suspilstva [Philosophical foundations of humanization of educational space in the conditions of nanotechnological development of society]. Higher education of Ukraine. No. 2 pp. 43–49. [in Ukrainian].

Kovalchuk, L.& Konyk, M. (2009). Kulturolohichna spriamovanist yak oznaka vysokoho rivnia profesionalizmu vykladacha vyshchoi shkoly [Cultural orientation as a sign of the high level of professional of the higher school teacher]. Lviv, Vol. 25. part. 1. pp. 197–205. [in Ukrainian].

Kravchenko-Dzondza, O. (2017). Kompetentnisna paradyhma pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly [Competency paradigm of the preparation of the future teacher of elementary school]. Youth and market: Monthly scientific and pedagogical journal. Vol.10 (153). Drohobych, pp. 84–90. [in Ukrainian].

Pankratova, O. (2015). Kulturolohichna kompetentnist vchyteliv i yii formuvannia [Cultural competence of teachers and its formation]. Available at: file:///C:/Users/1/Downloads/ pier.ulstu.ru /seminar/ archive/ 29 report.dok. (accessed 19 Dec. 2019). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті