ВІДРОДЖЕННЯ ФОЛЬКЛОРНОЇ СТИЛІСТИКИ В УКРАЇНСЬКОМУ КІНО 2000-Х РОКІВ

Автор(и)

  • Катерина Степаненко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193739

Ключові слова:

поетичне кіно, фольклорна стилістка, український кінематограф

Анотація

У статті розглянуто процес відродження фольклорної стилістки у вітчизняному кінематографі, який відбувся на початку 2000-х років. Доведено, що проаналізовані художні фільми (в тому числі, короткометражні кінокартини та документалістика) набули таких важливих елементів кінопоетики, як автентичний спів, народні танці, фольклорна музика, використання різноманітних діалектів української мови, натуралістичність зйомок, живописний візуальний ряд тощо.

Біографія автора

Катерина Степаненко

асистент кафедри тележурналістики та майстерності актора Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Briukhovetska, L. (2008). Viina kultur chy zahroza asymiliatsii? Ukrainske poetychne kino yak faktor natsionalnoho samostverdzhennia [The culture war or the threat of assimilation? Ukrainian Poetic Cinema as a Factor of National Affirmation]. National University “Kyiv-Mohyla Academy” Scientific Notes. The theory and history of culture, Vol. 75. рр. 77–84. [in Ukrainian].

Briukhovetska, L. (2001). Kino v Ukraini pershoho desiaterichchia nezalezhnosti [Cinema in Ukraine of the first decade of independence]. Cinema, no. 5, рр. 4–5. [in Ukrainian].

Briukhovetska, L. (2015). “Solodke” zhyttia naivazhlyvishoho z mystetstv: 2001–2015 [“Sweet” life of the most important of the arts: 2001-2015]. Kyiv, 272 р. [in Ukrainian].

Buchko, R. (1998). Kinematohrafichna kartyna svitu i mistse Ukrainy v nii [Cinematic picture of the world and Ukraine’s place in it]. Dialogue of cultures: Ukraine in a global context. Arts and education. Lviv, рр. 415–421. [in Ukrainian].

Diachenko, S. (2003). Ukrainskyi yevroformat [Ukrainian Euroformat]. Film-Circle, no. 20, 109 р. [in Ukrainian].

Zubavina, I. (2007). Kinematohraf nezalezhnoi Ukrainy: tendentsii, filmy, postati [Cinematography of independent Ukraine: trends, films, figures]. Kyiv, 296 р. [in Ukrainian].

Kandynska, V. (2007). Zvorushlyvist buttia [Touchability of being]. Ukrainskyi zhurnal, no. 11, рр. 56–57. [in Ukrainian].

Kapelhorodska, N. (2002). Renesans vitchyznianoho kino: Notatky suchasnytsi [National Cinema Renaissance: Contemporary Notes]. Kyiv, 164 р. [in Ukrainian].

Kypyany, V. (2014). Povodyr, kyno y kobzary. Istorychna pravda [Guide, movies and kobzari]. Available at: https://nv.ua/opinion/kipiani/povodyr-kino-i-kobzari-20526.html> (аccessed 27 June 2019).

Kuzmuk, V. (2002). “Katakombnyi” period ukrainskoho kino [“Catacomb” period of Ukrainian cinema]. Artistic Horizons’2000. Kyiv, vol. 3, рр. 227–231. [in Ukrainian].

Musiienko, O. (2002). Obgruntuvannia novoho pohliadu na istoriiu kino Ukrainy [Substantiation of a new look at the history of Ukrainian cinema]. Artistic Horizons’2000. Kyiv, vol. 3, рр. 186–193. [in Ukrainian].

Polishchuk, T. (1999). “Chorna rada” znimaietsia v borh. Rezhyser Mykola Zasieiev-Rudenko zakinchuie ziomky istorychnoi epopei [“Chorna rada” is debited. Director Mykola Zaseyev-Rudenko ends filming of a historical epic]. Day, vol. 30 September, 4 р. [in Ukrainian].

Rutkovskyi, O. (2002). Evoliutsiia ukrainskoi kinodumky u postradianskyi period [The evolution of Ukrainian cinema thought in the post-Soviet period]. Artistic Horizons’2000. Kyiv, vol. 3, рр. 202–213. [in Ukrainian].

Sanin, O. (2003). Khto boitsia Mamaia? [Who’s afraid of Mamaia?]. Available at: https://www.kinokolo.ua/articles/67/ (Accessed 21 Sept. 2019).

Symak, V. (2010). Molytva proty anafemy. Relihiia v Ukraini [Prayer against anathema]. Available at: https://www.religion.in.ua/main/6743-molitva-proti-anafemi.html (Accessed 24 Sept.2019).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті