ФОРМУВАННЯ ЗДАТНИХ ДО САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗОВАНОГО СВІТУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.195709Ключові слова:
самореалізація особистості, факторно-критеріальні кваліметричні моделі, здатних самореалізуватися в глобалізованому й інформаційно насиченому світі, параметри особистості, людиноцентризм, інноваційні опори конкурентоздатності, діджиталізація та ін.Анотація
Пропонується нове рішення модернізації національної системи освіти в контексті ідеології людиноцентризму. Кінцевим результатом освітньої діяльності всіх ступенів освіти визначені параметри особистості, що характеризують конкурентоздатність і конкурентоспроможність випускників, здатних самореалізуватися в глобалізованому й інформаційно насиченому світі. Визначено три інноваційні опори конкурентоздатності здобувачів освіти: аналітико-пізнавальна активність особистості; засвоєння на рефлексивному рівні фундаментальних “ядер” знань з кожного предмету; самопізнання параметрів власного “Я”. Запропоновано діджиталізувати систему освіти – впровадити факторно-критеріальні кваліметричні моделі для діагностики якостей і властивостей здобувача освіти, визначення індикаторів їх розвитку.
Посилання
Aristotel, (1973). Nikomakhova etika. T. 1. Soch. v 4-okh tomakh [Nikomakhova ethics]. Moscow, 340 p. [in Russian].
Holovach, N. V. & Dmytrenko, H. A. (2019). Systemne formuvannia novoho pokolinnia natsii: humanistychnyi kontekst: monohrafiia [Systematic formation of a new generation the nation: humanistic context: monograph]. Kyiv, 350 p. [in Ukrainian].
Dmytrenko, H. A. (2019). Systemne upravlinnia: unikalnyi liudynotsentrychnyi vektor pidvyshchennia efektyvnosti derzhavno-upravlinskoho mekhanizmu v Ukraini: naukove vydannia [System management: a unique human-centric vector of increasing the efficiency of the state-administrative mechanism in Ukraine]. Kyiv, 146 p. [in Ukrainian].
Dmytrenko, H. A., Anufriieva, O. L., Burlaienko, T. I. & Medvid, V. V. (2016). Kvalimetriia v upravlinni: humanistychnyi kontekst : navch. posib. [Kvalimetry in management: the humanistic context]. Kyiv, 335 p. [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (2007). Filosofiia natsionalnoi idei. Liudyna. Svit. Sotsium [Philosophy of the national idea. Man. World. Socium]. Kyiv, 576 p. [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (2011). Filosofiia liudynotsentryzmu v osvitnomu prostori [Philosophy of human-centrism in the educational space]. 2-he vyd. Kyiv, 520 p. [in Ukrainian].
Pomytkin, E. O. (2015). Dukhovnyi potentsial osobystosti: psykholohichna diahnostyka, aktualizatsiia ta rozvytok: posibnyk [The spiritual potential of the individual: psychological diagnostics, actualization and development: a manual]. Kyiv, 144 p. [in Ukrainian].
Pomytkin, E. O. (2018). Metodychni rekomendatsii shchodo vykladannia v pochatkovii shkoli intehrovanoho kursu “Liudyna. Rodyna. Svit.” [Methodical recommendations for teaching an integrated course “Man. Family. World.”]. Fond Oktaia Aliieva. Kyiv, 72 p. [in Ukrainian].
Sysoieva, S. O. (2011). Osvita yak obiekt doslidzhennia. Shliakh osvity [Education as a research object. The path of education]. No.2 (60). pp. 5–10. [in Ukrainian].
Skovoroda, H. S. (1973). Povne zibrannia tvoriv [Complete collection of works]. Vol. 1-2. Kyiv, 576 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.