DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.195791

ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБОМ ВІРТУАЛЬНОЇ ЕКСКУРСІЇ

Олена Ващенко, Світлана Паламар, Людмила Романенко, Катерина Романенко

Анотація


Стаття присвячена аналізу педагогічних досліджень проблеми формування дослідницьких умінь молодшого школяра засобом віртуальної екскурсії. З’ясовано, що дослідження зарубіжних та українських педагогів сприяли розробленню методологічних підходів до організації та здійснення означеної діяльності. Обґрунтовано доцільність використання віртуальних екскурсій як засобу формування дослідницьких умінь дітей. Розкрито сутність базових понять дослідження.


Ключові слова


дослідницькі уміння; віртуальні екскурсії; початкова школа; молодший школяр

Повний текст:

PDF

Посилання


Virtualnyye ekskursii i 3d-puteshestviya [Virtual excursions and 3D-journeys]. Available at: http://www.panotours.ru [in Russian].

Virtualnyye ekskursii? Pochemu by i net? [Virtual excursions? Why not?]. Available at: https://edugalaxy.intel.ru/?automodule =blog&blogid=1718&showentry=1165 [in Russian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 p. [in Ukrainian].

Ishchenko, O.L., et al. (2019). Ya doslidzhuiu svit : pidruch. dlia 2 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh chastynakh) : Ch. 1, 2 [I am exploring the world : schoolbook for 2nd grade of institutions of general secondary education : Issues 1, 2]. Kyiv, 112 p. [in Ukrainian].

Ishchenko, O.L., et al. (2018). Ya doslidzhuiu svit : pidruch. dlia 1 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh chastynakh) [I am exploring the world : schoolbook for 1st grade of institutions of general secondary education]. issue 1. Kyiv, 112 p. [in Ukrainian].

Kademiia, M.Iu., Koziar, M.M. & Rak, T.Ie (2011). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii navchannia: slovnyk-hlosarii [Informational communicational educational technologies: dictionary-glossary]. Lviv, 327 p. [in Ukrainian].

Nedodatko, N.H. (2000). Formuvannia navchalno-doslidnykh umin starshoklasnykiv [The formation of educational-research skills of high school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 25 p. [in Ukrainian].

Pedahohichnyi slovnyk (Ed.).Yarmachenko M.D. (2001). [Pedagogical dictionary]. Kyiv, 514 p. [in Ukrainian].

Podobied, O. (2012). Virtualni navchalni ekskursii istorychnymy prostoramy Ukrainy ta zarubizhnykh krain [Virtual educational excursions of historical places of Ukraine and foreign countries]. History in modern school. No. 6, pp. 26–29. [in Ukrainian].

Romanenko, K.A. (2016). Zmistovo-tekhnolohichne zabezpechennia sposterezhen uchniv pochatkovoi shkoly na urokakh pryrodoznavstva [Substantive and technological support for observations of elementary school students during natural science lessons]. Pochatkova osvita: istoriia, problemy, perspektyvy: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, m. Nizhyn, 20-21 zhovtnia 2016 r. – Elementary education: history, problems, prospects: Proceedings of the International Scientific-Practical Conference, Nizhin, October 20-21, 2016. Nizhin, 163 p. [in Ukrainian].

Savchenko, O.Ia. (2005). Uminnia vchytysia yak kliuchova kompetentnist [Ability to learn as a key competence]. Competency education: from theory to practice. Kyiv, pp. 4–20. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Виртуальные экскурсии и 3d-путешествия. URL: http://www.panotours.ru/

Виртуальные экскурсии? Почему бы и нет? URL:https://edugalaxy.intel.ru/?automodule=blog&blogid=1718&showentry=1165

Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ, 1997. 376 с.

Іщенко О.Л., Ващенко О.М., Романенко Л.В., Романенко К.А., Кліщ О.М. Я досліджую світ : підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х частинах) : Ч. 1, 2. Київ, 2019. 112 с.

Іщенко О.Л., Ващенко О.М., Романенко Л.В., Романенко К.А., Кліщ О.М. Я досліджую світ : підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х частинах) : Ч. 1 Київ, 2018. 112 с.

Кадемія М.Ю., Козяр М.М., Рак Т.Є. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: словник-глосарій. Львів, 2011. 327 с.

Недодатко Н.Г. Формування навчально-дослідних умінь старшокласників: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.09 “Теорія навчання”. Харків, 2000. 25 с.

Педагогічний словник / за ред. М.Д. Ярмаченка. Київ, 2001. 514 с.

Подобєд О. Віртуальні навчальні екскурсії історичними просторами України та зарубіжних країн. Історія в сучасній школі. 2012. №6. С. 26–29.

Романенко К.А. Змістово-технологічне забезпечення спостережень учнів початкової школи на уроках природознавства. Початкова освіта: історія, проблеми, перспективи: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Ніжин, 20-21 жовтня 2016 р. Ніжин, 2016. 163 с.

Савченко О.Я. Уміння вчитися як ключова компетентність. Компетентнісна освіта: від теорії до практики. Київ, 2005. С. 4–20.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)