ТЕХНОЛОГІЇ РОБОТИ УЧИТЕЛЯ ТА АСИСТЕНТА УЧИТЕЛЯ З ДІТЬМИ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ

Автор(и)

  • Наталія Туренко
  • Марина Шах

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.196207

Ключові слова:

початкова освіта, діти з РАС, особливості дітей з РАС, технології роботи, поради батькам

Анотація

У статті узагальнено основні технології роботи з дітьми з розладами аутистичного спектру, які можуть використовувати у роботі педагоги початкових класів та їх помічники в умовах загальноосвітньої школи. Висвітлено основні психологічні особливості такої категорії дітей, особливості організації навчання та навчального середовища, схарактеризовано проблеми дитини з РАС під час навчання та шляхи їх вирішення, подано поради для учителів та батьків щодо розвитку необхідних для навчання комунікативних навичок у дитини з особливими освітніми потребами.

Біографії авторів

Наталія Туренко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Марина Шах

кандидат психологічних наук, практичний психолог комунального закладу “Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 464 комбінованого типу Харківської міської ради”

Посилання

Balobanova, E.F. (2018). Opyt razvivayushchey deyatelnosti so shkolnikami s RAS v kontekste klassnogo rukovodstva [Experience of developing activities with pupils with the autism spectrum in the context of classroom leadership]. Autism and developmental disorders, part 16. No. 3, pp. 40–51. [in Russian].

Diatlenko, N.M., Sofii, N.Z., Martynchuk, O.V., Naida, Y.M., under edition by Voitsekhivskyi M.F. (2015). Asystent uchytelia v inkliuzyvnomu klasi [Teacher’s Assistant in Inclusive Classroom]. Kyiv, 172 p. [in Ukrainian].

Ostrovska, K.O. (2012). Zasady kompleksnoi psykholoho-pedahohichnoi dopomohy ditiam z autyzmom [Principles of comprehensive psychological and pedagogical care for children with autism]. Lviv, 520 p. [in Ukrainian].

Skrypnyk, T.V. (2010). Fenomenolohiia autyzmu [Phenomenology of autism]. Kyiv, 320 p. [in Ukrainian].

Shulznenko, D.I. (2006). Osoblyvosti pidhotovky spetsialista dlia roboty z autychnymy ditmy [Peculiarities of specialist training for work with autic children]. Kamianets-Podilskyi, pp. 71–75. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті