DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.196214

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО МУЗИЧНО-ВИКОНАВСЬКОЇ СПІВТВОРЧОСТІ СТУДЕНТА І КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Юлія Харченко

Анотація


У статті проаналізовано окремі теоретичні та практичні питання підвищення якості виконавської співпраці концертмейстера і студента. Зазначено, що високий рівень ансамблевої культури дає змогу виконавцям здійснювати пошук ефективних підходів у власній практичній діяльності. Доведено, що чітке усвідомлення відмінності у специфіці сольного і спільного виконавства є одним з провідних принципів набуття концертмейстером необхідних ансамблевих навичок, умінь та знань. Розглянуті питання історії, теорії, методики, пов’язані з особливостями ансамблевого виконавства. Визначені умови, які забезпечують якість спільного виконавського процесу. Охарактеризовано відповідні професійні і особистісно-значущі якості студента і концертмейстера, наявність яких забезпечує плідну сумісну роботу.


Ключові слова


спільна музично-виконавська діяльність; співпраця студента і концертмейстера; ансамблева культура; особливості ансамблевого виконавства

Повний текст:

PDF

Посилання


Alekseev, A. (1991). Tvorchestvo muzykanta-yspolnytelia : na materyale ynterpretatsyy vydaiushchykhsia pyanystov proshloho y nastoiashcheho [Creativity of the musician-performer : based on the interpretation of the outstanding pianists of the past and the present]. Moscow, 104 p. [in Russian].

Hynzburh, L. (1981). O rabote nad muzykalnym proizvedeniem [About working on a piece of music]. Moscow, No 4, 143 p. [in Russian].

Goldenvejzer, A. (1965). Ob ispolnitelstve [About performance].Issues related to piano performance: essays, articles, memoirs / comp. M. Sokolov. Moscow, No.1, pp. 35 – 71. [in Russian].

Gorbulich, G. (2011). Specifika koncertmejster skoj pidgotovki budushih uchitelej muziki [The specificity of the accompanist training of future music teachers]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Arts and Design. Harkiv, No. 6, pp. 196 – 199. [in Ukrainian].

Gotlib, A. (1971). Osnovy ansamblevoj tehniki [The ensemble technique basics]. Tutorial. Moscow, 96 p. [in Russian].

Gurenko, E. (1985). Ispolnitelskoe iskusstvo: metodologicheskie problemy [Performing Arts: methodological issues]. Novosibirsk, 88 pp. [in Russian].

Dushnyi, A. (2008). Metodyka aktyvizatsii tvorchoi dssalnosti maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi muzychno-instrumentalnoi pidhotovky [Method of activating the creative activity of future music teachers in the process of musical and instrumental training]. Educational and methodical manual. Drohobych, 120 p. [in Ukrainian].

Kochnev, Yu. (1969). Muzykalnoe proizvedenie i interpretaciya [Musical composition and interpretation]. Moscov, No. 12, pp. 56–60. [in Russian].

Molchanova, T. (2005). Z istoriyi ansamblevogo muzikuvannya [From history of ensemble music]. Lviv, 159 p. [in Ukrainian].

Mostras, K. (1951). Ritmicheskaya disciplina skripacha [Violinist rhythmic discipline]. Moscov, 304 p. [in Russian].

Petrenko, M. (2012). Formuvannya interpretacijnih umin majbutnih uchiteliv muziki u procesi koncertmejsterskoyi pidgotovki [Formation of interpretive skills of future teachers of music in the course of accompanying preparation]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 21 p. [in Ukrainian].

Cagarelli, Yu.(2008). Psihologiya muzykalno-ispolnitelskoj deyatelnosti [Psychology of performing music]. Sankt-Peterburg, 368 p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Алексеев А. Творчество музыканта-исполнителя : на материале интерпретации выдающихся пианистов прошлого и настоящего. Москва, 1991. 104 с.

Гинзбург Л. О работе над музыкальным произведением : изд. 4-е, доп. Москва, 1981. 143 с.

Гольденвейзер А. Об исполнительстве. Вопросы фортепианного исполнительства: очерки, статьи, воспоминания / сост. М. Соколов. Москва, 1965. Вып. 1. С. 35 – 71.

Горбулич Г. Специфика концертмейстер ской підготовки будущих учителей музики. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Харків, 2011. №6. С. 196 – 199.

Готлиб А. Основы ансамблевой техники. Москва, 1971. 96 с.

Гуренко Е. Исполнительское искусство: методологические проблемы : уч. пособие. Новосибирск, 1985. 88 с.

Душний А. Методика активізації творчої діяльності майбутніх вчителів музики у процесі музично-інструментальної підготовки : навч.-метод. пос. для студентів вищих навч. закл. Дрогобич, 2008. 120 с.

Кочнев Ю. Музыкальное произведение и интерпретация. Москва, 1969. № 12. С. 56 – 60.

Молчанова Т. З історії ансамблевого музикування. Львів, 2005. 159 с.

Мострас К. Ритмическая дисциплина скрипача. Москва, 1951. 304 с.

Петренко М. Формування інтерпретаційних умінь майбутніх учителів музики у процесі концертмейстерської підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед.наук : 13.00.02, Київ, 2012. 21 с.

Цагарелли Ю. Психология музыкально-исполнительской деятельности. Санкт-Петербург, 2008. 368 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)