АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Олена Тригуб

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.196216

Ключові слова:

дизайнерська освіта, вища освіта, професійне мислення дизайнерів, типологія дизайну, зміст професійної підготовки дизайнерів

Анотація

У статті виокремлені актуальні тенденції у теорії та практиці фахової підготовки майбутніх дизайнерів у закладах вищої освіти України, які стосуються розуміння термінів “професійне мислення” та “структура професійного мислення майбутнього дизайнера” та сутнісний зміст дизайнерської професійної підготовки. Аналіз наукових джерел дозволив нам сформулювати власне визначення терміну “професійне мислення (майбутнього) дизайнера”, яке нами розуміється як клієнт-орієнтована проектна діяльність яка поєднує логіку, інтуїцію, мистецтво, комерцію і науку. А структура професійного мислення (майбутнього) дизайнера нами розглядається як динамічна спіраль циклів, які є послідовністю самодостатніх, самокомпенсаційних і самовдоскональних мікропроцесів спрямованих на інтуїтивно-художнє і критично-логічне осмислення і реалізацію дизайнерського завдання.

Біографія автора

Олена Тригуб

викладач кафедра дизайну факультет мистецтв Відокремлений підрозділ “Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв”

Посилання

Bryukhanova, G. V. (2014). Profesiina pidgotovka maibutnikh fakhivtsiv z drukovanoho dysainu: Istorychii aspect [Professional training of future specialists in print production design in Ukraine: historical aspect]. Continuing professional education: theory and practice, Vol.3 4, pp. 113 117. [in Ukrainian].

Gabrel, T. M. (2015). Kulturna Taksomia dysain distsyplin [The cultural taxonomy of design disciplines]. Modern Art. Kyiv, pp.92–99. [in Ukraininan].

Gabrel, T. M. (2015). Modeli typologichnoi riznomznitnosti dysain dystsyplin [Models of typological diversity in design disciplines]. Architectural Education: Challenges and Prospects for Development: Scientific and Practical Seminar, Ivano-Frankivsk, Ukraine, November 19, Iv.-Frankivsk. pp. 48–52. [in Ukrainian].

Gabrel, T. M. (2015). Materializatsia piramidy Maslou v arkhitekturi bagatofunktsionalnoho kompleksu v m. Lvovi [Materialization of the Maslow Pyramid in the Architecture of the Multifunctional Complex in Lviv]. Traditions and Innovations in Higher Architectural and Art Education. Kharkiv, Vol. 1, pp. 88–95. [in Ukrainian].

Danilenko, V. Ya. (2005). Dysain Ukrainy u svitovomu kontexti khudognio-proektnoi kultury: Monograpia [Design of Ukraine in the world context of art and design culture: Monograph]. Kharkiv, Koloryt, 244 p. [in Ukrainian].

Engelmeyer, P. K. (2010). Teoria Tvorchosti [Theory of Creativity]. Moscov. Available at: https://platona.net/load/knigi_po_filosofii/filosofija_nauki_tekhniki/ehngelmejer_teorija_tvorchestva_2010/30-1-0-4547 (аccessed 15 Feb.2020). [in Ukrainian].

Osvita.UA (2017). Kurs “Dysiin-Myslennia dlia innovatsii” [“Design-Thinking for Innovation” course]. Available at: http://osvita.ua/vnz/57406/ (accessed 15 Jan.2020). [in Ukrainian].

Prusak, V. F. (2016). Stanovlennia ta rozvytok dyzain-osvity v Ukraini (kinets ХХ – pochatok ХХI st.). [Formation and development of design education in Ukraine (end of XX – beginning of XXI century]. Bulletin of the Lviv National Academy of Arts. No. 31. pp. 71–82. [in Ukrainian].

Saprykina, L. V. (2018). Aktualni problem profesiinoi pidgotovky maibutnikh dysianeriv u vyshcykh navchalnikh zakladkh [Current issues in training of the future designers in higher educational]. Bulletin for the Kryvyu Rih National University named after Mikhail Ostrogradsky, Vol. 2(109), pp.108–113. [in Ukrainian].

Turchyn, V. V. & Lugovsky, A. F. (2017). Navchalne Maketuvannia u suchasni proektni praktitsi. Promyslovi Dysiin. [Training layout in modern design practice. Industrial design]. Artistic notes, Vol. 22., pp.183–191. [in Ukrainian].

Fursa, O. O. (2012). Tendetsii rozvytku dysain osvity v Ukraiini (druha polovyna XX st. – pochatok XXI st) [Trends in development of design education in Ukraine (second half of XX – beginning of XXI century]. Inst. Ped. education and adult education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Lugansk, 447 p. [in Ukrainian].

Parsons, G. (2016). The Philosophy of Design. Polity Press. 192 p. [in English]. (аccessed 10 March 2013)

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті