СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНІ АСПЕКТИ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАХІДНОГО ПОДІЛЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.196217Ключові слова:
хореографічна культура, танцювальні колективи, Західне ПоділляАнотація
У статті висвітлено питання функціонування хореографічної культури у діяльності як дитячих аматорських танцювальних колективів, так і студентських аматорських танцювальних ансамблів закладів вищої освіти, які працюють на теренах Західного Поділля. Зроблено коротку характеристику діяльності єдиного професійного академічного ансамблю танцю “Надзбручанка” у Західному Поділлі. Розглянуто основні аспекти створення танцювальних ансамблів, а також роль їх керівників. Виявлено стан збереження західноподільських танцювальних традицій та їх місце у репертуарі діючих хореографічних колективів.Посилання
Arkhiv Ternopilskoho oblasnoho metodychnoho tsentru narodnoi tvorchosti (2018). [Archive of the Ternopil Regional Methodological Center of Folk Art]. Information about the state of the choreographic genre in the field of culture in Ternopil region, 30 p. [in Ukrainian].
Bankovskyi, A. & Lemishka, Ya. (2017). Ternopilska oblasna filarmoniia yak oseredok kulturnoho zhyttia rehionu (druha polovyna XIX – pochatok XX st.) [Ternopil Regional Philharmonic as the center of cultural life of the region (second half of XX – beginning of XXI century)]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 6, p. 102. [in Ukrainian].
Vodianyi, B. O. (1994). Narodna instrumentalna muzyka Zakhidnoho Podillia: problema evoliutsii tradytsiinykh form muzykuvannia [Folk instrumental music of the Western Podillya: the problem of the evolution of traditional forms of music]. Candidate’s thesis. P. Tchaikovsky Kyiv State Conservatory, Kyiv, p. 19. [in Ukrainian].
Harasymchuk, R. (1957). Narodnoe iskusstvo Ternopolskoy oblasti USSR [Folk art of the Ternopil region of the USSR]. Soviet ethnography, No. 1, pp. 72–89. [in Russian].
Hnatiuk, V. (1909). Materialy do ukrainskoi etnolohii: (v 22 t.) [Materials on Ukrainian Ethnology: (in 22 volumes)]. Vol. 12 Haivky, Shevchenko Scientific Society in Lviv, Ethnographic Commission. Lviv, 267 p. [in Ukrainian].
Hubiak, V. (2001). Folklorni oberehy dukhovnosti: posibnyk [Folklore Charms of Spirituality: a handbook]. Ivano-Frankivsk, 324 p. [in Ukrainian].
Humeniuk, A. (1963). Narodne khoreohrafichne mystetstvo Ukrainy [Folk choreographic art of Ukraine]. Kyiv, 235 p. [in Ukrainian].
Kerivnyk ansambliu narodnoho tantsiu “Nadzbruchanka” Ihor Nykolyshyn: “Tantsem ya mozhu vyrazyty vse” [The head of the folk dance ensemble “Nadzbruchanka” Igor Nikolyshyn: “I can express everything with dance”]. Available at: https://te.20minut.ua/ua-i-svit/kerivnik-ansamblyu-narodnogo-tantsyu-nadzbruchanka-igor-nikolishin-tan-173496 (accessed 20 Dec. 2019). [in Ukrainian].
Kuliavyi, V. (2009). Hory i ne zghasai, “Neopalyma kupyno!” [Mount and do not go out, “Burning pile!”]. Mermaid of the Dniester. Ukrainian Folklore and Literary Almanac, No. 1 (139), January. [in Ukrainian].
Luhovenko, T. H. (2018). Spetsyfika rozvytku amatorskykh khoreohrafichnykh kolektyviv narodnoho tantsiu u 40–80 rr. XX st. [The specifics of the development of amateur choreographic groups of folk dance in the 40-80’s of the twentieth century]. Young scientist, No. 7 (2), pp. 385–388. [in Ukrainian].
Pidlypskyi, A. I. (2018). Amatorski kolektyvy narodno-stsenichnoho tantsiu Ternopilshchyny druhoi polovyny XIX – pochatku XX stolittia [Amateur groups of folk-dance of Ternopil region of the second half of XX – beginning of XXI century]. Culture and modernity, No. 1. pp. 187–193. [in Ukrainian].
Polishchuk, O. (2009). Yaskrava zirka teatru “Neopalyma kupyna” [Bright star of the theater “Neopalyma kupуna”]. Freedom, February 27, p. 8. [in Ukrainian].
Smoliak, O. S. (2005). Vesniana obriadovist Zakhidnoho Podillia v konteksti ukrainskoi kultury [Spring ritual of Western Podillya in the context of Ukrainian culture]. Doctor’s thesis, M. Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology of National Academy of Sciences of Ukraine, Kyiv, 40 p. [in Ukrainian].
Tantsiuvalnyi kolektyv “Iablunevyi tsvit” – peremozhets! [Dance team “Apple Blossom” – Winner!]. Available at: http://www.chpu.te.ua/news/1569.html (accessed 21 Dec. 2019). [in Ukrainian].
Terebovlianske vyshche uchylyshche kultury [Terebovlya Higher School of Culture]. Available at: http://tvuk.at.ua]. (accessed 21 Dec. 2019). [in Ukrainian].
Fedortsiv, N. (2012). U filarmonii – dvoie “akademikiv!” [In the Philharmonic there are two “academicians!”]. City, No. 50, December 19. [in Ukrainian].
Khai, M. (2011). Ukrainska instrumentalna muzyka usnoi tradytsii: (Notnyi zbirnyk) [Ukrainian Instrumental Music of the Oral Tradition: (Musical notes Collection)]. Recording, musical editing and transcriptions of M. Khai, separate transcriptions of students of the historical-theoretical and composing faculties of the P. Tchaikovsky National Musical Academy of Ukraine, Drohobych: Kolo, 467 p., notes. [in Ukrainian].
Chaikivska, Ya. (2016). Yak khlopets iz Donetska Ternopil proslavyv [As a guy from Donetsk Ternopil glorified]. Free Life plius, No. 19, March 11, p. 5. [in Ukrainian].
Shchur, L. B. (2018). Tantsiuvalni kolektyvy Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka [Dance groups of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University]. Artistic activity in the socio-cultural space (25-year creative contribution of the Faculty of Arts of Ternopil V. Hnatiuk National Pedagogical University): collective monograph). (Ed.). B. Vodianyi, O. Smoliak, Z. Stelmashchuk, Ternopil, pp. 212–237. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.