ФОКУС РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ БАЗОВОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЕТАПУ ОБРАЗОТВОРЧОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Микола Пічкур

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.200244

Ключові слова:

образотворча підготовка, професіографічні дескриптори, майбутні фахівці мистецьких спеціальностей, зображальна грамота, художня майстерність

Анотація

У статті позиціоновано образотворчу підготовку в галузевій системі мистецьких спеціальностей закладів вищої освіти та доведено, що її результативність доцільно регламентувати професіографічними дескрипторами зображальної грамоти і художньої майстерності. З’ясовано, що в арт-педагогічному процесі допускається дисбаланс у формуванні цих особистісно-професійних якостей студентів. Розкрито причину його виникнення, що полягає у наданні переваги одному з критеріїв реалістичності й образності в досягненні художньої якості виконання навчально-творчих завдань із фахових дисциплін.

Біографія автора

Микола Пічкур

кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри образотворчого мистецтва Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Bezklubenko, S. (2010). Mystetstvo: terminy ta poniattia [Art: Terms and Concepts]. in 2 volumes. Volume 2. Kyiv. 256 p. [in Ukrainian].

Bychkov, V. V. & Mankovskaya, N. B. (2017). Khudozhestvennost kak metafizicheskoe osnovanie esteticheskogo opyta i kriteriy opredeleniya podlinnosti iskusstva [Artistry as a metaphysical basis of aesthetic experience and a criteria for determining the authenticity of art]. Bulletin of Slavic Cultures. No. 43. pp. 220–241. [in Russian].

Honcharenko, S. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv, 552 p. [in Ukrainian].

Hordash, A. M. (2020). Formuvannia osnov khudozhnoi maisternosti maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva u protsesi fakhovoi pidhotovky [The Fundamentals to Artistic Skills Formation of Would-Be Teachers of Fine Arts in the Specific Training Process]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uman, 20 p. [in Ukrainian].

Hrytsenko, V. S. (2012). Povertaiuchys do rozmovy pro khudozhnii obraz [Getting back to the talk about the artistic image]. Humanities magazine. No. 4. pp. 24–31. [in Ukrainian].

Kremen, V. H. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv, 1040 p. [in Ukrainian].

Ivashchenko, V. L. (2001). Fakh i spetsialnost: kontseptualna dyferentsiatsiia ekvipolentiv [Profession and specialty: conceptual differentiation of ekvipolent]. Scientific Bulletin of the Izmayil State Pedagogical Institute. Historical Sciences Series. Pedagogical sciences. Philological sciences. No. 11. pp. 92–95. [in Ukrainian].

Levin, I. L. (2016). Paradigmalnyy analiz modeley arkhitekturno-khudozhestvennogo obrazovaniya: klassifikatsiya, perspektivy realizatsii [Paradigmatic analysis of architectural and artistic education models: classification, implementation prospects]. Kazan pedagogical journal. No. 4 (117). pp. 53–58. [in Russian].

Ponomarova, O. M. (2013). Metodolohichni zasady pidhotovky fakhivtsiv mystetskykh spetsialnostei u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Methodological bases of the training of professionals of art specialties at higher educational establishments of Ukraine]. Scientific notes of Nizhyn Mykola Hohol State University. Ser .: Psychological and pedagogical sciences. No. 1. pp. 56–60. [in Ukrainian].

Sotska, H. I. (2016). Obhruntuvannia sutnosti tvorchosti u zmisti pidhotovky suchasnoho pedahoha [Summaryzing of the essence of creativity in the content of the modern teacher’s training]. ScienceRise. Pedagogical Education. No.11. pp. 10–13. [in Ukrainian].

Iukhymyk, Yu. V. (2013). “Contemporary Art”: symuliatsiia mystetstva [“Contemporary Art”: art simulation]. Current issues of history, theory and practice of art culture. No. 31. pp. 17–24. [in Ukrainian].

The framework of qualifications for the European Higher Education Area. Available at: http://www.ehea.info/Uploads/Documents/QF-EHEA-May2005.pdf (Accessed 12 Febr. 2020). [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті