СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ТА АКАДЕМІЧНИЙ АСПЕКТИ АДАПТАЦІЇ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Надія Смолікевич
  • Наталія Мукан
  • Людмила Левицька
  • Ольга Шумська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.208170

Ключові слова:

соціокультурна адаптація, академічна адаптація, іноземний студент, іншомовна комунікація, університети України

Анотація

Стаття розглядає головні проблеми адаптації іноземних студентів у ЗВО України. Проаналізовано соціокультурну адаптацію, виокремлено показники успішного її проходження на основі аналізу джерельної бази дослідження виокремлено чотири головні етапи процесу культурної адаптації. Подано тлумачення академічної адаптації, та головні референтні ознаки її успішного проходження іноземними студентами.

Визначено загальні проблеми адаптації іноземців та необхідні університетські послуги, що допомагають іноземцям успішно адаптуватися та навчатися у незнайомому навколишньому та навчальному середовищі.

Біографії авторів

Надія Смолікевич

кандидат педагогічних наук,доцент кафедри іноземних мов для природничих факультетів факультету іноземних мов Львівського національного університету імені Івана Франка

Наталія Мукан

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти національного університету “Львівська політехніка”

Людмила Левицька

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов для природничих факультетів факультету іноземних мов Львівського національного університету імені Івана Франка

Ольга Шумська

асистент кафедри іноземних мов для природничих факультетів факультету іноземних мов Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Vus, M. (2014). Opratsiuvannia biolohichnoi leksyky v inshomovniy audytirii [Mastering biological vocabulary in a foreign language audience]. Theory and practice of teaching Ukrainian as a foreign language. No.10, pp.99–105. [in Ukrainian].

Zinonos, N.O. (2015). Pedahohichni umovy adaptatsii studentiv-inozemtsiv do vyvchennia pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin u vyschykh navchalnykh zakladakh. [Pedagogical conditions for foreign students’ adaptation to the study of natural and mathematical subjects in higher education]. Candidate’s thesis. Kryvyi Rih. [in Ukrainian].

Ivanyshyn, H. (2014). Navchannia profesiyno zoriyentovanoho dialohichnoho movlennia inozemnykh studentiv vtdychnykh spetsialnostey vyschykh navchalnykh zakladiv: linhvodydaktychna model [Studying of vocationally oriented dialogic speech of foreign students in medical specialties of higher educational institutions: linguodidactic model]. Theory and practice of teaching Ukrainian as a foreign language. No.10, pp.136–143 [in Ukrainian].

Kovalenko, V., Krevs, V. & Tsisar, N. (2016). Orhanizatsia douniversytetskoho navchannia inozemnykh hromadian [Organization of pre-university training of foreign citizens]. Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language. No.1, pp.93–102. [in Ukrainian].

Kostiv, O. (2016). Dialektychni yavyscha u vyvchenni ukrainskoi movy yak inozemnoi. [Dialectic phenomena in the study of Ukrainian as a foreign language]. Theory and practice of teaching Ukrainian as a foreign language. No. 12, pp.167–171. [in Ukrainian].

Koshmanova, Т., Brice, L., Holm, Ґ., Nations Jonson L., Ravchyna, T. & Rао Sh. (2005). Pedahohika dlia hromadianskoho suspilstva [Pedagogy for Civil Society]. (Ed. T. S. Koshmanova). Lviv: Publishing Center of Ivan Franko National University of Lviv. [in Ukrainian].

Smolikevych, N. R. (2018). Orhanizatsiino-pedahohichne zabezpechennia adaptatsii inozemnykh studentiv v universytetakh SSHA [Organizational and pedagogical provision of foreign students’ adaptation in US universities]. Qualificative research paper as a manuscript. The author’s dissertation thesis for obtaining the scientific degree of candidate of pedagogical sciences: 13.00.01. Ivan Franko National University of Lviv. Lviv, 236 p. [in Ukrainian].

Stankevych, N. (2016). Vzayemopovyazane navchannia vydiv movlennievoi diyalnosti v kursi ukrainskoi movy yak inozemnoi. [Interrelated learning of communicative activities in Ukrainian as a foreign language: theoretical and practical aspects]. Theory and practice of teaching Ukrainian as a foreign language. No.12, pp.232–242. [in Ukrainian].

Baohua Yu, Ewan Wright. (2016). Socio-cultural adaptation, academic adaptation and satisfaction of international higher degree research students in Australia. Tertiary Education and Management. No.22 (1), pp.49–64. [in English].

The World Book Encyclopedia. (2001). Vol. 1. World Book, Inc. Chicago, 470 p. [in English].

International Student. (2017). Choosing the USA. Available at: ttps://www. internationalstudent. com/study_usa/choosing-the-usa/#support (Accessed 28 Dec. 2019). [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті