ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ЧАСОВИХ УЯВЛЕНЬ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Олександра Шаран
  • Володимир Шаран
  • Алла Собко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211797

Ключові слова:

діти дошкільного віку, елементарні математичні уявлення, час, властивості часу, часові уявлення, методика

Анотація

У статті розглянуто важливу складову пізнавального розвитку дітей дошкільного віку – розвиток уявлень про час та явища, з ним пов’язані. Особливий акцент зроблено на методиці формування часових уявлень, її поетапному характері. Основну увагу зосереджено на знанні дошкільників про час та його основні властивості. Обґрунтовано важливість і необхідність використання творів культури та мистецтва, дитячого фольклору, комп’ютерних технологій, включення дітей у різноманітну творчу діяльність у процесі ефективного формування часових уявлень у дітей дошкільного віку.

Біографії авторів

Олександра Шаран

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Володимир Шаран

кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри математики Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Алла Собко

вихователь дошкільного навчального закладу № 4 “Сонечко” комбінованого типу міста Трускавець

Посилання

Kovalchuk, V.Iu., Zhyhailo, O.O., & Sharan, O.V. (2013). Teoriia ta metodyka formuvannia elementarnykh matematychnykh uiavlen : kurs lektsii [Theory and methods of formation of elementary mathematical concepts: a course of lectures]. Drohobych, 292 p. [in Ukrainian].

Lihachev, D.S. & Samveljan, N.G. (1988). Dialogi o dne vcherashnem, segodnjashnem i zavtrashnem [Dialogues about yesterday, today and tomorrow]. Moscov, 143 p. [in Russian].

Narodni perlyny dlia malenkoi dytyny / upor. O. Yalovska (2013). [Folk pearls for a small child]. Ternopil 408 p. [in Ukrainian].

Rihterman, T. D. (1991). Formirovanie predstavlenij o vremeni u detej doshkolnogo vozrasta: Kn. dlja vospitatelja det. sada [Formation of ideas about time in preschool children]. Moscov, 47 p. [in Russian].

Starchenko, V.A. (2010). Tsikava matematyka dlia molodshoho doshkilnyka: Navch.-metod. posib. do Bazovoi prohramy rozvytku dytyny doshkilnoho viku “Ia u sviti” [Interesting math for a younger preschooler]. Kyiv, 127 p. [in Ukrainian].

Sharan, O.V. & Sharan, V.L. (2019). Vykorystannia innovatsiinykh osvitnikh tekhnolohii u protsesi formuvannia metodyko-matematychnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv pochatkovoi ta doshkilnoi osvity [Application of innovative educational technologies in the process of formation of methodical-mathematical competence of future primary and preschool education professionals]. Youth and market. No. 9 (176). pр. 55 – 59. [in Ukrainian].

Jelkin, D.G. Vosprijatie vremeni (jeksperimentalnoe issledovanie) [Perception of time (experimental study)]. Available at: http://childpsy.ru/dissertations/id/20226.php (Accessed 24 July 2020) [in Russian].

Jazvinskaja, S.D. Pedagogicheskie uslovija razvitija algoritmicheskih sposobnostej detej starshego doshkolnogo vozrasta v processe poznanija kategorii vremeni [Pedagogical conditions for the development of algorithmic abilities of older preschool children in the process of learning the category of time]. Available at: https://www.dissercat.com/content/pedagogicheskie-usloviya-razvitiya-algoritmicheskikh-sposobnostei-detei-starshego-doshkolnog (Accessed 24 July 2020). [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті