ПРИТЧІ У ВИХОВАННІ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ І США
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211799Ключові слова:
булінг, системний підхід, притча, виховання молоді, заклад освіти, осмислення, освіта, розвиток, еволюція, рівень якості знаньАнотація
Проблема булінгу широко дискутується на сторінках Інтернет-сайтів, газет, наукових журналів тощо. Вона щороку набирає все більшої актуальності в нашій країні, оскільки достеменно не вивчена з позиції як теоретичних досліджень, так і практики. Саме тому з кожним роком у психологів з’являється все більше нових напрямів професійної діяльності щодо з’ясування причин, чому починають діти виокремлювати із колективу класу, групи того, над ким можна насміхатися і познущатися. Останнім часом в учнів, вчителів, батьків з’являється багато питання, зокрема таких, що хтось постійно дзвонить та щось вимагає; призначають зустрічі та напрошуються мати стосунки; в чаті дуже багато образливого пишуть на адресу дитини або про інших гравців, коли вони грають; в соціальних мережах постійно хтось ставить безпідставні запитання та дошкуляє інформацією тощо.
Саме тому у статті розглядається системний підхід, як один із методів профілактики насильства та булінгу у закладах освіти; з’ясовуються поняття “булінг”, “кібербулінг”, зокрема “кібермоббінг”, “Інтернет-мобінг”; висвітлено значимість і важливість притчі у вихованні молоді та застереженні її від насильства, у тому числі роль притчі, що сприяє досягненню цілей і мети в профілактиці насильства і булінгу; зосереджено увагу на зростанні агресивності у вихованців, що проявляється у таких реакціях як: злість, підлість, образа, роздратування, схильність до фізичних дій, зокрема, готовність вирішити проблеми та врегулювати спірні питання за допомого фізичної сили; досліджено статистичні дані щодо прояву булінгу у навчальних закладах освіти України і США.
Посилання
V Ukraini nabuv chynnosti zakon pro protydiiu bulinhu (2019). [The law on anti- bullying has entered into force in Ukraine]. Available at: https://www.unian.ua/politics/10414296-v-ukrajini-nabuv-chinnosti-zakon-pro-protidiyu-bulingu.html [in Ukrainian].
Hlibov Leonid (1977). Baika “Vovk ta Yahnia” Za materialamy: Leonid Hlibov. “Tsiatskovanyi osel” [Fable “The Wolf and the Lamb” Based on materials: Leonid Hlibov. “Tsyatskovanuy osel”]. Selected works. Publishing house of children’s literature “Rainbow”, Kyiv. p. 31. [in Ukrainian].
Kiberbulinh, abo virtualna ahresiia: sposoby rozpiznannia i zakhyst dytyny [Cyberbullying, or virtual aggression: the ways of recognition and protection of child]. L.A.Naidonova; (Ed). V.O.Snihulska. Kyiv, 2014. 96 p. [in Ukrainian].
Naumets Iryna (2020). Bulinh naiposhyrenishyi proiav dyskryminatsii dytyny [Bullying is the most common form of child discrimination]. Available at: https://ipress.ua/articles/buling__ nayposhyrenishyy _proyav_dyskryminatsii_dytyny_159986.html [in Ukrainian].
OON opublikuvav nevtishnu statystyku bulinhu v ukrainskykh shkolakh (2020). [The UN has published disappointing statistics of bullying in Ukrainian schools]. Available at: https://ua.news/ua/oon-opublikuvav-nevtishnu-statistiku-bulingu-v-ukrayinskih-shkolah/ [in Ukrainian].
Ukraina – v liderakh sered krain Yevropy, de poshyrenyi shkilnyi bulinh (2018). [Ukraine is among the leaders among European countries where school bullying is widespread]. Available at: https://24tv.ua/health/ukrayina__v_liderah _sered _krayin_ yevropi _de_poshireniy_shkilniy_buling_n1054828[in Ukrainian].
Bullying in schools: self reported anxiety, depression, and self esteem in secondary school children. 2020. Available at: https://www.researchgate.net/publication/13528815_ Bullying_i n_schools _Self_ reported_ anxiety_ depression_and_self_esteem_in_secondary_school_children [in English].
Wang J., Nansel R. Tonja, Iannotti J. Ronald (2011). Cyber and traditional bullying: differential Assosiation with depression. Journal of Adolescent Health. V. 48. (№4). pp. 217–415. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.