DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211802

ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ УНІВЕРСИТЕТУ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС У КОНТЕКСТІ СКЛАДАННЯ МІЖНАРОДНИХ РЕЙТИНГІВ

Борис Cавчук, Діана Міщук

Анотація


Стаття присвячена аналізу наукового дискурсу щодо використання освітнього середовища університету як системи і методологічного інструмента складання рейтингів українських вишів у контексті їхньої інтеграції у світовий освітній простір. Проаналізовано наукові студії про різні аспекти розвитку середовищного підходу. З’ясовано критерії, показники, індикатори методології складання світових рейтингів університетів. Обґрунтовано доцільність упровадження в освітній простір України феноменів відкритого освітнього е-середовища.


Ключові слова


освітнє середовище; система вищої освіти; заклади вищої освіти; методологічний дискурс; світові рейтинги університетів; Webometrics

Повний текст:

PDF

Посилання


Balatskii, E.V. & Ekimova, N.A. Globalnye reitingi universitetov: praktika sostavleniya i ispolzovaniya [Global University Rankings: Practice of Making and Use]. Available at: http://www.kapital-rus.ru/articles/article/182904 (Accessed 5 July 2020).[in Russian].

Bratko, M. (2015). Struktura osvitnogo seredovyshha [The structure of the cultural center]. Scientific notes. Pedagogical sciences. Kirovograd, No. 135, рр. 67–72. [in Ukrainian].

Bujnyczka, O.P., Stepura, I.S. & Smipnova, V.A. (2016). Vebometrychnyj rejtyng yak instrument ocinyuvannya yakosti vidkrytogo osvitnogo seredovyshha universytetu [Webometric rating as a tool for assessing the quality of the open educational environment of the university]. Open educational e-environment of a modern university. No. 2, рр. 59–75. [in Ukrainian].

Hushchina, T.N. (2011). Pedagogycheskaya sushhnost fenomena “obrazovatelnaya sreda”: po materyalam issledovaniya [Pedagogical essence of the phenomenon “educational environment”: according to research materials]. Society. Wednesday. Development. No. 4, рр. 187–190. [in Russian].

Kincharova, A. (2013). Mirovye reitingi universitetov: metodologiya, effekty, kritika [Global University Rankings: Methodology, Effects, Critics]. Tomsk, 49 p. Available at: nbuv.gov.ua › j-pdf › vou_4_14 (Accessed 7 July 2020). [in Russian].

Kogut, I. (2015). Rejtyngy universytetiv: yak pravylno chytaty [University rankings: how to read correctly]. Mirror of the week. No. 38, pp. 9–16. [in Ukrainian].

Mykytyuk, O., Konechna, R., Shved, O., Nykytyuk, G., Krvavych, A., & Novikov, V. (2019). Shlyaxy stvorennya ekologizovanogo osvitnogo seredovyshha u zakladax vyshhoyi osvity [Ways to create an environmentally friendly educational environment in higher education institutions]. Youth & market. No. 12, pp. 11–16. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193415 [in Ukrainian].

Poliakova, H. (2018). Rozvytok seredovyshchnoho pidkhodu u vyshchii osviti v umovakh hlobalnykh zmin [Development of an environmental approach in higher education in the context of global change]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 4. pp. 186–199.

Methodology. Ranking Web of Universities. Available at: http://www.webometrics.info/en/Methodology (Accessed 5 July 2020). [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Балацкий Е. В. Глобальные рейтинги университетов: практика составления и использования. URL : http://www.kapital-rus.ru/articles/article/182904 (дата звернення : 05.07.2020)

Братко М. Структура освітнього середовища. Наукові записки. Педагогічні науки. Кіровоград, 2015. Вип. 135. С. 67–72.

Буйницька О.П., Степура І.С., Сміпнова В.А. Вебометричний рейтинг як інструмент оцінювання якості відкритого освітнього середовища університету. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2016. Вип. 2. С. 59–75.

Гущина Т.Н. Педагогическая сущность феномена “oбразовательная среда”: по материалам исследования. Общество. Среда. Развитие. 2011. № 4. 187–190.

Кинчарова А. Мировые рейтинги университетов: методология, эффекты, критика. Томск, 2013. 49 с. URL : nbuv.gov.ua › j-pdf › vou_2016_4_14 (дата звернення : 07.07.2020)

Когут І. Рейтинги університетів: як правильно читати. Дзеркало тижня. 2015. Вип. 38. 9–16 жовтня.

Микитюк О., Конечна Р., Швед О., Никитюк Г., Крвавич А., Новіков В. Шляхи створення екологізованого освітнього середовища у закладах вищої освіти. Молодь і ринок. 2019. №12. С. 11–16.

Полякова Г. Розвиток середовищного підходу у вищій освіті в умовах глобальних змін. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 4. С. 186–199.

Methodology / Ranking Web of Universities. URL : http://www.webometrics.info/en/Methodology. (дата звернення : 05.07.2020)





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)