ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ УНІВЕРСИТЕТУ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС У КОНТЕКСТІ СКЛАДАННЯ МІЖНАРОДНИХ РЕЙТИНГІВ

Автор(и)

  • Борис Cавчук
  • Діана Міщук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211802

Ключові слова:

освітнє середовище, система вищої освіти, заклади вищої освіти, методологічний дискурс, світові рейтинги університетів, Webometrics

Анотація

Стаття присвячена аналізу наукового дискурсу щодо використання освітнього середовища університету як системи і методологічного інструмента складання рейтингів українських вишів у контексті їхньої інтеграції у світовий освітній простір. Проаналізовано наукові студії про різні аспекти розвитку середовищного підходу. З’ясовано критерії, показники, індикатори методології складання світових рейтингів університетів. Обґрунтовано доцільність упровадження в освітній простір України феноменів відкритого освітнього е-середовища.

Біографії авторів

Борис Cавчук

доктор історичних наук, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика, ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Діана Міщук

студентка другого (магістерського) рівня освіти кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика, ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Balatskii, E.V. & Ekimova, N.A. Globalnye reitingi universitetov: praktika sostavleniya i ispolzovaniya [Global University Rankings: Practice of Making and Use]. Available at: http://www.kapital-rus.ru/articles/article/182904 (Accessed 5 July 2020).[in Russian].

Bratko, M. (2015). Struktura osvitnogo seredovyshha [The structure of the cultural center]. Scientific notes. Pedagogical sciences. Kirovograd, No. 135, рр. 67–72. [in Ukrainian].

Bujnyczka, O.P., Stepura, I.S. & Smipnova, V.A. (2016). Vebometrychnyj rejtyng yak instrument ocinyuvannya yakosti vidkrytogo osvitnogo seredovyshha universytetu [Webometric rating as a tool for assessing the quality of the open educational environment of the university]. Open educational e-environment of a modern university. No. 2, рр. 59–75. [in Ukrainian].

Hushchina, T.N. (2011). Pedagogycheskaya sushhnost fenomena “obrazovatelnaya sreda”: po materyalam issledovaniya [Pedagogical essence of the phenomenon “educational environment”: according to research materials]. Society. Wednesday. Development. No. 4, рр. 187–190. [in Russian].

Kincharova, A. (2013). Mirovye reitingi universitetov: metodologiya, effekty, kritika [Global University Rankings: Methodology, Effects, Critics]. Tomsk, 49 p. Available at: nbuv.gov.ua › j-pdf › vou_4_14 (Accessed 7 July 2020). [in Russian].

Kogut, I. (2015). Rejtyngy universytetiv: yak pravylno chytaty [University rankings: how to read correctly]. Mirror of the week. No. 38, pp. 9–16. [in Ukrainian].

Mykytyuk, O., Konechna, R., Shved, O., Nykytyuk, G., Krvavych, A., & Novikov, V. (2019). Shlyaxy stvorennya ekologizovanogo osvitnogo seredovyshha u zakladax vyshhoyi osvity [Ways to create an environmentally friendly educational environment in higher education institutions]. Youth & market. No. 12, pp. 11–16. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193415 [in Ukrainian].

Poliakova, H. (2018). Rozvytok seredovyshchnoho pidkhodu u vyshchii osviti v umovakh hlobalnykh zmin [Development of an environmental approach in higher education in the context of global change]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 4. pp. 186–199.

Methodology. Ranking Web of Universities. Available at: http://www.webometrics.info/en/Methodology (Accessed 5 July 2020). [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті