ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ УНІВЕРСИТЕТУ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС У КОНТЕКСТІ СКЛАДАННЯ МІЖНАРОДНИХ РЕЙТИНГІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211802Ключові слова:
освітнє середовище, система вищої освіти, заклади вищої освіти, методологічний дискурс, світові рейтинги університетів, WebometricsАнотація
Стаття присвячена аналізу наукового дискурсу щодо використання освітнього середовища університету як системи і методологічного інструмента складання рейтингів українських вишів у контексті їхньої інтеграції у світовий освітній простір. Проаналізовано наукові студії про різні аспекти розвитку середовищного підходу. З’ясовано критерії, показники, індикатори методології складання світових рейтингів університетів. Обґрунтовано доцільність упровадження в освітній простір України феноменів відкритого освітнього е-середовища.
Посилання
Balatskii, E.V. & Ekimova, N.A. Globalnye reitingi universitetov: praktika sostavleniya i ispolzovaniya [Global University Rankings: Practice of Making and Use]. Available at: http://www.kapital-rus.ru/articles/article/182904 (Accessed 5 July 2020).[in Russian].
Bratko, M. (2015). Struktura osvitnogo seredovyshha [The structure of the cultural center]. Scientific notes. Pedagogical sciences. Kirovograd, No. 135, рр. 67–72. [in Ukrainian].
Bujnyczka, O.P., Stepura, I.S. & Smipnova, V.A. (2016). Vebometrychnyj rejtyng yak instrument ocinyuvannya yakosti vidkrytogo osvitnogo seredovyshha universytetu [Webometric rating as a tool for assessing the quality of the open educational environment of the university]. Open educational e-environment of a modern university. No. 2, рр. 59–75. [in Ukrainian].
Hushchina, T.N. (2011). Pedagogycheskaya sushhnost fenomena “obrazovatelnaya sreda”: po materyalam issledovaniya [Pedagogical essence of the phenomenon “educational environment”: according to research materials]. Society. Wednesday. Development. No. 4, рр. 187–190. [in Russian].
Kincharova, A. (2013). Mirovye reitingi universitetov: metodologiya, effekty, kritika [Global University Rankings: Methodology, Effects, Critics]. Tomsk, 49 p. Available at: nbuv.gov.ua › j-pdf › vou_4_14 (Accessed 7 July 2020). [in Russian].
Kogut, I. (2015). Rejtyngy universytetiv: yak pravylno chytaty [University rankings: how to read correctly]. Mirror of the week. No. 38, pp. 9–16. [in Ukrainian].
Mykytyuk, O., Konechna, R., Shved, O., Nykytyuk, G., Krvavych, A., & Novikov, V. (2019). Shlyaxy stvorennya ekologizovanogo osvitnogo seredovyshha u zakladax vyshhoyi osvity [Ways to create an environmentally friendly educational environment in higher education institutions]. Youth & market. No. 12, pp. 11–16. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.193415 [in Ukrainian].
Poliakova, H. (2018). Rozvytok seredovyshchnoho pidkhodu u vyshchii osviti v umovakh hlobalnykh zmin [Development of an environmental approach in higher education in the context of global change]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 4. pp. 186–199.
Methodology. Ranking Web of Universities. Available at: http://www.webometrics.info/en/Methodology (Accessed 5 July 2020). [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.