ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПОЗААУДИТОРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ФОРМУВАННІ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211895Ключові слова:
естетична культура, майбутні педагоги, позааудиторна діяльність, естетичні здібності, художня творчістьАнотація
У статті подано, що позааудиторна діяльність має важливе значення у формуванні естетичної культури майбутніх педагогів, особливо її впливу на формування особистості, і є однією з актуальних проблем педагогічної науки.
Відзначено, що становлення Української держави органічно пов’язане з увиразненням пріоритетів духовної культури суспільства. Сьогодні особливої актуальності набуло питання про культурний стан студентської молоді як однієї з продуктивних соціальних верств населення. Складність його розв’язання полягає у тому, що навколишнє соціальне й культурне життя мало надає стимулів до виявлення естетичного досвіду, а навпаки, часто сприяє орієнтації на антикультурні цінності. З огляду на таке постала невідкладна потреба розвитку загальної культури майбутніх фахівців, зокрема естетичної культури, яка втратила статусу одного з найважливіших аспектів соціального та духовного розвитку особистості. У цьому контексті особливо важливим є формування естетичної культури майбутніх педагогів, адже рівень естетичної культури вчителя є одним із показників його професійної компетентності, від якої залежить формування духовного світу студентів, розвитку їхньої свідомості й самосвідомості.Посилання
Abdulov, R. M. (2003). Organizatsiya vneauditornoy vospitatelnoy rabotyi so studentami (negosudarstvennyie vyisshie uchebnyie zavedeniya) [Organization of extracurricular educational work with students (non-state higher education institutions)]. Pavlograd, 137 p. [in Russian].
Zelena, I. O. (2009). Estetychna pidhotovka maibutnoho vchytelia u navchalno-vykhovnii audytornii ta pozaaudytornii diialnosti [Aesthetic preparation of the future teacher in educational classroom and extracurricular activities]. Scientific works of Donetsk National Technical University. Series: pedagogy, psychology and sociology.Vol. 5(155). Donetsk. Available at: //ea.donntu. edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10287 [in Ukrainian].
Koval, V. Yu. (2009). Uchast studentstva u mystetskii diialnosti yak zasib vykhovannia kultury mizhosobystisnykh vidnosyn [System of out-of-class activity of students of higher education institutions]. Collection of scientific works. Pedagogical sciences. (Ed.). Ye. S. Barbina. Kherson, Vol. 55. pp. 282–286. [in Ukrainian].
Kozlikovska, N. Ya. (2008). Pozaaudytorna robota yak skladova vyshchoi osvity [Out-of-class work as a component of higher education]. Available at: http://www.vmurol.com.ua/upload/Naukovo_ doslidna%20robota/Elektronni_vidannya/Act_problemi/2008/2/39.pdf (аccessed 29 Sept. 2017) [in Ukrainian].
Kondrashov, L.V. (1989). Teoreticheskie osnovyi vospitaniya nravstvenno-psihologicheskoy gotovnosti studentov pedinstitutov k professionalnoy deyatelnosti [Theoretical bases of education of moral and psychological readiness of students of pedagogical institutions for professional activity]. Doctor’s thesis. Moscov, 363 p. [in Russian].
Koroleva, G.I., & Petrova, G.A. (1984). Sistema esteticheskoy podgotovki studentov v vyisshih uchebnyih zavedeniyah [System of aesthetic preparation of students in higher education institutions]. Publishing house of Kazan University,182 p. [in Russian].
Medvedieva, O.R. (2008). Formuvannia tvorchykh umin studentiv u pozaaudytornii vykhovnii roboti [Formation of students creative skills in extracurricular educational work]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kharkiv, 19 p. [in Ukrainian].
Onuchak, L. V. (2002). Pedahohichni umovy orhanizatsii samostiinoi pozaaudytornoi roboty studentiv ekonomichnykh spetsialnostei [Pedagogical conditions of organization of independent out-of-class work of students of economic specialties]. Candidate’s thesis. Kyiv, 200p. [in Ukrainian].
Pedagogicheskaya entsiklopediya (1965). [Pedagogical encyclopedia]. (Ed.).Kairova I.A. Vol. 2. Moscov, 968 p. [in Russian].
Kurliand, Z. N., Khmeliuk, R. I. & Semenova, A. V et al. (2007). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of Higher school: a manual]. (Ed.). Z.N. Kurliand. Kyiv, 495 p.[in Ukrainian].
Petrychenko, L. O. (2007). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly do innovatsiinoi diialnosti v pozaaudytornii roboti [Preparation of the future elementary school teacher for innovative activity in extracurricular work]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kirovohrad, 20 p. [in Ukrainian].
Saienko, N.V. (2008). Kultorolohichnyi pidkhid do navchannia inozemnykh mov u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [Culturological Approach to Foreign Language Teaching in Higher Technical Institutions]. Kharkiv, 344 p.[in Ukrainian].
Skrypnyk, N.S. (2012). Struktura pozaaudytornoi diialnosti studentiv [Out-of-class student activity structure]. Interdisciplinary research in science and education. No. 1. Available at: mino.esrae.ru/158-1135. [in Ukrainian].
Skrypnyk, N. S. (2011). Pozaaudytorna robota na materiali inozemnoi movy yak skladova estetychnoho vykhovannia studentiv [Out-of-class work on foreign language material as a component of aesthetic education of students]. Bulletin of the Kharkiv National Automobile and Highway University: collection of scientific papers / MES of Ukraine. Kharkov, Vol. 53. p.53. [in Ukrainian].
Slovnyk pedahohichnykh terminiv (2018). [Glossary of pedagogical terms]. Available at: http://pidruchniki.com.ua/pedagogika/slovnik _pedagogichnih_terminiv (аccessed 26 July 2018). [in Ukrainian].
Fitsula, M.M. (2006). Pedahohika vyshchoi shkoly [Higher Education Pedagogy]. Tutorial. Kyiv, 528 p. [in Ukrainian].
Shvyrka, V.M. (2003). Estetychne vykhovannia maibutnoho vchytelia-filoloha zasobamy mystetstva [Aesthetic education of the future teacher-philologist by means of art]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Luhansk Taras Shevchenko State Pedagogical University. Luhansk, 20p. [in Ukrainian].
Shekhavtsova, S.O. (2009). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy u pozanavchalnii diialnosti universytetu [Formation of sociocultural competence of future foreign language teachers in extracurricular activities of the university]. Candidate’s thesis. Luhansk, 223 p. [in Ukrainian].
Iaremchuk, N.Ia. (2007). Pidhotovka studentiv klasychnoho universytetu do vykhovnoi diialnosti u zahalnoosvitnii shkoli [Preparing Classical University Students for Educational Activities in Secondary School]. Candidate’s thesis. Vinnytsia,189 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.