ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПОЗААУДИТОРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ФОРМУВАННІ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • Марія Клепар
  • Тетяна Потапчук
  • Надія Кравець

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211895

Ключові слова:

естетична культура, майбутні педагоги, позааудиторна діяльність, естетичні здібності, художня творчість

Анотація

У статті подано, що позааудиторна діяльність має важливе значення у формуванні естетичної культури майбутніх педагогів, особливо її впливу на формування особистості, і є однією з актуальних проблем педагогічної науки.

Відзначено, що становлення Української держави органічно пов’язане з увиразненням пріоритетів духовної культури суспільства. Сьогодні особливої актуальності набуло питання про культурний стан студентської молоді як однієї з продуктивних соціальних верств населення. Складність його розв’язання полягає у тому, що навколишнє соціальне й культурне життя мало надає стимулів до виявлення естетичного досвіду, а навпаки, часто сприяє орієнтації на антикультурні цінності. З огляду на таке постала невідкладна потреба розвитку загальної культури майбутніх фахівців, зокрема естетичної культури, яка втратила статусу одного з найважливіших аспектів соціального та духовного розвитку особистості. У цьому контексті особливо важливим є формування естетичної культури майбутніх педагогів, адже рівень естетичної культури вчителя є одним із показників його професійної компетентності, від якої залежить формування духовного світу студентів, розвитку їхньої свідомості й самосвідомості.

Біографії авторів

Марія Клепар

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки початкової освіти ДВНЗ “Прикарапатський Національний університет імені Василя Стефаника”

Тетяна Потапчук

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Надія Кравець

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Abdulov, R. M. (2003). Organizatsiya vneauditornoy vospitatelnoy rabotyi so studentami (negosudarstvennyie vyisshie uchebnyie zavedeniya) [Organization of extracurricular educational work with students (non-state higher education institutions)]. Pavlograd, 137 p. [in Russian].

Zelena, I. O. (2009). Estetychna pidhotovka maibutnoho vchytelia u navchalno-vykhovnii audytornii ta pozaaudytornii diialnosti [Aesthetic preparation of the future teacher in educational classroom and extracurricular activities]. Scientific works of Donetsk National Technical University. Series: pedagogy, psychology and sociology.Vol. 5(155). Donetsk. Available at: //ea.donntu. edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10287 [in Ukrainian].

Koval, V. Yu. (2009). Uchast studentstva u mystetskii diialnosti yak zasib vykhovannia kultury mizhosobystisnykh vidnosyn [System of out-of-class activity of students of higher education institutions]. Collection of scientific works. Pedagogical sciences. (Ed.). Ye. S. Barbina. Kherson, Vol. 55. pp. 282–286. [in Ukrainian].

Kozlikovska, N. Ya. (2008). Pozaaudytorna robota yak skladova vyshchoi osvity [Out-of-class work as a component of higher education]. Available at: http://www.vmurol.com.ua/upload/Naukovo_ doslidna%20robota/Elektronni_vidannya/Act_problemi/2008/2/39.pdf (аccessed 29 Sept. 2017) [in Ukrainian].

Kondrashov, L.V. (1989). Teoreticheskie osnovyi vospitaniya nravstvenno-psihologicheskoy gotovnosti studentov pedinstitutov k professionalnoy deyatelnosti [Theoretical bases of education of moral and psychological readiness of students of pedagogical institutions for professional activity]. Doctor’s thesis. Moscov, 363 p. [in Russian].

Koroleva, G.I., & Petrova, G.A. (1984). Sistema esteticheskoy podgotovki studentov v vyisshih uchebnyih zavedeniyah [System of aesthetic preparation of students in higher education institutions]. Publishing house of Kazan University,182 p. [in Russian].

Medvedieva, O.R. (2008). Formuvannia tvorchykh umin studentiv u pozaaudytornii vykhovnii roboti [Formation of students creative skills in extracurricular educational work]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kharkiv, 19 p. [in Ukrainian].

Onuchak, L. V. (2002). Pedahohichni umovy orhanizatsii samostiinoi pozaaudytornoi roboty studentiv ekonomichnykh spetsialnostei [Pedagogical conditions of organization of independent out-of-class work of students of economic specialties]. Candidate’s thesis. Kyiv, 200p. [in Ukrainian].

Pedagogicheskaya entsiklopediya (1965). [Pedagogical encyclopedia]. (Ed.).Kairova I.A. Vol. 2. Moscov, 968 p. [in Russian].

Kurliand, Z. N., Khmeliuk, R. I. & Semenova, A. V et al. (2007). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of Higher school: a manual]. (Ed.). Z.N. Kurliand. Kyiv, 495 p.[in Ukrainian].

Petrychenko, L. O. (2007). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly do innovatsiinoi diialnosti v pozaaudytornii roboti [Preparation of the future elementary school teacher for innovative activity in extracurricular work]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kirovohrad, 20 p. [in Ukrainian].

Saienko, N.V. (2008). Kultorolohichnyi pidkhid do navchannia inozemnykh mov u vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladakh [Culturological Approach to Foreign Language Teaching in Higher Technical Institutions]. Kharkiv, 344 p.[in Ukrainian].

Skrypnyk, N.S. (2012). Struktura pozaaudytornoi diialnosti studentiv [Out-of-class student activity structure]. Interdisciplinary research in science and education. No. 1. Available at: mino.esrae.ru/158-1135. [in Ukrainian].

Skrypnyk, N. S. (2011). Pozaaudytorna robota na materiali inozemnoi movy yak skladova estetychnoho vykhovannia studentiv [Out-of-class work on foreign language material as a component of aesthetic education of students]. Bulletin of the Kharkiv National Automobile and Highway University: collection of scientific papers / MES of Ukraine. Kharkov, Vol. 53. p.53. [in Ukrainian].

Slovnyk pedahohichnykh terminiv (2018). [Glossary of pedagogical terms]. Available at: http://pidruchniki.com.ua/pedagogika/slovnik _pedagogichnih_terminiv (аccessed 26 July 2018). [in Ukrainian].

Fitsula, M.M. (2006). Pedahohika vyshchoi shkoly [Higher Education Pedagogy]. Tutorial. Kyiv, 528 p. [in Ukrainian].

Shvyrka, V.M. (2003). Estetychne vykhovannia maibutnoho vchytelia-filoloha zasobamy mystetstva [Aesthetic education of the future teacher-philologist by means of art]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Luhansk Taras Shevchenko State Pedagogical University. Luhansk, 20p. [in Ukrainian].

Shekhavtsova, S.O. (2009). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy u pozanavchalnii diialnosti universytetu [Formation of sociocultural competence of future foreign language teachers in extracurricular activities of the university]. Candidate’s thesis. Luhansk, 223 p. [in Ukrainian].

Iaremchuk, N.Ia. (2007). Pidhotovka studentiv klasychnoho universytetu do vykhovnoi diialnosti u zahalnoosvitnii shkoli [Preparing Classical University Students for Educational Activities in Secondary School]. Candidate’s thesis. Vinnytsia,189 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті