ПРОФЕСІЙНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211896Ключові слова:
професійна готовність, майбутні соціальні педагоги, інклюзивне середовище, тренінгові технології, професійна діяльністьАнотація
У статті проаналізовано особливості професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи в інклюзивному середовищі. Професійна готовність майбутніх фахівців соціальної сфери у цьому контексті визначається як спеціально організований цілісний системний процес педагогічної діяльності закладу вищої освіти, що має на меті формування у майбутніх соціальних педагогів високої компетентності й готовності до виконання професійних функцій у соціальній та соціально-педагогічній роботі відповідно до потреб і особливостей розвитку суспільства.
Центральними суб’єктами професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів виступають викладач і студент, де професійна педагогічна діяльність тісно взаємодіє з навчальною діяльністю студента, які будуються на спільному прагненні досягнути високого результату у підготовці фахівців до майбутньої діяльності. Завдяки реалізації тренінгових технологій у системі підготовки майбутніх соціальних педагогів відбувається формування цінностей, вмінь, навичок життєвих та фахових компетентностей, студенти мають можливість усвідомити негативні прояви різних соціально-корекційних ситуацій на особистісному рівні, важливість попередження чи подолання різного виду асоціальних проявів у майбутній професійній діяльності.
Посилання
Bondar, V. I. (2010). Inkliuzyvne navchannia ta pidhotovka pedahohichnykh kadriv dlia yoho realizatsii [Inclusive education and training of teachers for its implementation]. Scientific journal of Drahomanov NATIONAL Pedagogical University. Correctional pedagogy and psychology. Edition 15. 2010. pp. 39–42. [in Ukrainian].
Vasiahyna, N. N. & Marchuk, N. Yu. (2013). Optymyzatsyia professyonalno-lychnostnoi napravlennosty pedahoha [Optimization of the professional and personal orientation of the teacher]. Training and methodical book. Ekaterynburg, 145 p. [in Russian].
Ziaziun, I. A. (2002). Aktualni problemy profesiino-pedahohichnoi pidhotovky vchytelia [Actual problems of the teacher’s professional and pedagogical training]. Kyiv: Lybid. 40 p. [in Ukrainian].
Yvenskykh, Y. V. & Sorokoumova, S. N. (2017). Profylyzatsyia budushchykh pedahohov nachalnoi shkoly dlia systemy ynkliuzyvnoho obrazovanyia [Profiling of future primary school teachers for the system of inclusive education]. Problems of modern teacher education. No. 56. pp. 367–373. [in Russian].
Illiashenko, T. (2009). Intehratsiia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy u zahalnoosvitnyoumy zakladi [Integration of children with special educational needs at the seconadary educational institution]. Social pedagogue. No. 5. pp. 26–35. [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. (2010). Inkliuzyvna osvita v konteksti realii sohodennia [Inclusive coverage in the context of real life]. The practice of managing the mortgage of education. No. 4. pp. 52–56. [in Ukrainian].
Myshchyk L.Y. (1996). Professyonalnaia podhotovka sotsyalnoho pedahoha (pedahohycheskyi, psykholohycheskyi i upravlencheskyi aspekty [Professional training of a social teacher (pedagogical, psychological and managerial aspects]. Zaporizhzhia, 104 p. [in Russian].
Slastenyn, V. A. (1993). Sotsyalnaia pedahohika y sotsyalnaia rabota : lychnost y profesyia [Social pedagogy and social work: personality and profession]. Theory and practice of social work: domestic and foreign experience. Moscov. Vol. 1–2. pp. 316–323. [in Russian].
Sorokoumova, S. N. (2015). Ynkliuzyvnoe obrazovanye [Inclusive education]. Moscow, 203 p. [in Russian].
Kharchenko, S. Ya. (2006). Sotsializatsiia ditei ta molodi v protsesi sotsialno-pedahohichnoi diialnosti: teoriia i praktyka [Socialization of children and young people in the process of social and pedagogical activity: theory and practice]. Luhansk, 320 p. [in Ukrainian].
Vislie, L. (2003). From integration to inclusion: focusing global trends and changes in the western European societies. European Journal of Special Needs Education. 18 (1). pp. 17–35. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.