DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211902

АКСІОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДИРИГЕНТІВ-ХОРМЕЙСТЕРІВ

Іван Заболотний

Анотація


У статті розглянуто питання аксіологічного аспекту професійної підготовки диригентів-хормейстерів. Виявлено, що аксіологічний підхід означеного феномена передбачає придбання у навчальному процесі з дисципліни “Хоровий клас” морально-естетичних цінностей, заснованих на мистецьких традиціях диригентсько-хорової освіти. Визначено, певні завдання навчального процесу з дисципліни “Хоровий клас”. Аксіологічний аспект професійної підготовки диригентів-хормейстерів сприяє зростанню рівнів сформованості головних, найбільш значущих цінностей духовної культури майбутніх фахівців хорової справи.


Ключові слова


аксіологічний підхід; цінність; диригент-хормейстер; навчальний процес

Повний текст:

PDF

Посилання


Boryshevsky, M. (1997). Dukhovni tsinnosti v stanovlenni osobystosti – hromadyanyna [Spiritual values in the formation of personality – a citizen]. Pedagogy and Psychology. No 1, pp. 144–150. [in Ukrainian].

Varenko, T. (2010). Aksiolohichnyy pidkhid ta dotsilnist yoho realizatsiyi v suchasniy systemi vyshchoyi pedahohichnoyi osvity [Axiological approach and feasibility of its implementation in the modern system of higher pedagogical education]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Classic private university. Zaporozhye, No. 11 (64). pp. 161–164. Available at: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/ (Accessed 14 June 2020). [in Ukrainian].

Leontiev, A. (1983). Yzbrannye psykholohycheskye proyzvedenyya [Selected psychological works]. Moscow, 392 p.[in Russian].

Deminska, L. (2010). Aksiolohichnyy pidkhid u pedahohichnomu protsesi [Axiological approach in the pedagogical process]. Slobozhanskyy naukovo-sportyvnyy visnyk. No. 14. pp. 101–104. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/ (Accessed 12 May 2020). [in Ukrainian].

Nikora, A. (2012). Metodychna pidhotovka maybutnoho vchytelya istoriyi do formuvannya tsinnisnykh oriyentatsiy uchniv u protsesi navchannya etyky [Methodical preparation of the future history teacher for the formation of value orientations of students in the process of teaching ethics]. Mykolaiv, 216 p. [in Ukrainian].

Novaya fylosofskaya еntsyklopedyya : v 4-kh tomakh (2010).[New philosophical encyclopedia]. Moscow, No. 4, 737 p. [in Russian].

Oleksyuk, O. (2013). Muzychna pedahohika [Music pedagogy]. Kyiv, 248 p. [in Ukrainian].

Padalka, G. (2008). Pedahohika mystetstva: teoriya i metodyka vykladannya mystetskykh dystsyplin [Pedagogy of art: theory and methods of teaching art disciplines]. Kyiv, 274 р. [in Ukrainian].

Pigrov, K. (2001). Khorovaya kultura y moe uchastye v ney [Choral culture and my participation in it]. Odessa, 50 p. [in Russian].

Rudnytska, O. (2002). Pedahohika: zahalna ta mystetska [Pedagogy: general and artistic]. Kyiv, 270 p. [in Ukrainian].

Tkachova, N. (2006). Aksiolohichnyy pidkhid do orhanizatsiyi pedahohichnoho protsesu v zahalnoosvitnomu navchalnomu zakladi [Axiological approach to the organization of the pedagogical process in the secondary school]. Luhansk: Taras Shevchenko National Pedagogical University, 300 p. [in Ukrainian].

Fedyura, S. (2013). Khorove vykonavstvo na suchasnomu etapi [Choral performance at the present stage]. Scientific notes of Mykola Gogol Nizhyn State University. Psychological and pedagogical sciences, Issue 1, pp. 71–74. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Боришевський М. Духовні цінності в становленні особистості – громадянина. Педагогіка і психологія. 1997. № 1. С. 144–150.

Варенко Т. Аксіологічний підхід та доцільність його реалізації в сучасній системі вищої педагогічної освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Запоріжжя: Класичний приватний університет. 2010. №11 (64). С. 161–164. URL: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/ (дата звернення 14.06.2020).

Леонтьев А. Избранные психологические произведения. Москва, 1983. 392 с.

Демінська Л. Аксіологічний підхід у педагогічному процесі. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2010. № 14. – С. 101–104. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/ (дата звернення 12.05.2020).

Нікора А. Методична підготовка майбутнього вчителя історії до формування ціннісних орієнтацій учнів у процесі навчання етики. Миколаїв, 2012. 216 с.

Новая философская энциклопедия : в 4-х томах. Москва, 2010. Т. 4, 2010. 737 с.

Олексюк О. Музична педагогіка. Київ, 2013. 248 с.

Падалка Г. Педагогіка мистецтва: теорія і методика викладання мистецьких дисциплін. Київ, 2008. 274 с.

Пигров К. Хоровая культура и мое участие в ней. Одесса, 2001. 50 с.

Рудницька О. Педагогіка: загальна та мистецька. Київ, 2002. 270 с.

Ткачова, Н. О. Аксіологічний підхід до організації педагогічного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі. Луганськ, 2006. 300 с.

Федюра С. Хорове виконавство на сучасному етапі. Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки, Вип. 1, 2013. С. 71–74.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)