АКСІОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДИРИГЕНТІВ-ХОРМЕЙСТЕРІВ

Автор(и)

  • Іван Заболотний

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211902

Ключові слова:

аксіологічний підхід, цінність, диригент-хормейстер, навчальний процес

Анотація

У статті розглянуто питання аксіологічного аспекту професійної підготовки диригентів-хормейстерів. Виявлено, що аксіологічний підхід означеного феномена передбачає придбання у навчальному процесі з дисципліни “Хоровий клас” морально-естетичних цінностей, заснованих на мистецьких традиціях диригентсько-хорової освіти. Визначено, певні завдання навчального процесу з дисципліни “Хоровий клас”. Аксіологічний аспект професійної підготовки диригентів-хормейстерів сприяє зростанню рівнів сформованості головних, найбільш значущих цінностей духовної культури майбутніх фахівців хорової справи.

Біографія автора

Іван Заболотний

заслужений діяч мистецтв України, професор, завідувач кафедри хорового диригування, вокалу та методики музичного навчання Навчально-наукового інституту культури і мистецтв Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Посилання

Boryshevsky, M. (1997). Dukhovni tsinnosti v stanovlenni osobystosti – hromadyanyna [Spiritual values in the formation of personality – a citizen]. Pedagogy and Psychology. No 1, pp. 144–150. [in Ukrainian].

Varenko, T. (2010). Aksiolohichnyy pidkhid ta dotsilnist yoho realizatsiyi v suchasniy systemi vyshchoyi pedahohichnoyi osvity [Axiological approach and feasibility of its implementation in the modern system of higher pedagogical education]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. Classic private university. Zaporozhye, No. 11 (64). pp. 161–164. Available at: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/ (Accessed 14 June 2020). [in Ukrainian].

Leontiev, A. (1983). Yzbrannye psykholohycheskye proyzvedenyya [Selected psychological works]. Moscow, 392 p.[in Russian].

Deminska, L. (2010). Aksiolohichnyy pidkhid u pedahohichnomu protsesi [Axiological approach in the pedagogical process]. Slobozhanskyy naukovo-sportyvnyy visnyk. No. 14. pp. 101–104. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/ (Accessed 12 May 2020). [in Ukrainian].

Nikora, A. (2012). Metodychna pidhotovka maybutnoho vchytelya istoriyi do formuvannya tsinnisnykh oriyentatsiy uchniv u protsesi navchannya etyky [Methodical preparation of the future history teacher for the formation of value orientations of students in the process of teaching ethics]. Mykolaiv, 216 p. [in Ukrainian].

Novaya fylosofskaya еntsyklopedyya : v 4-kh tomakh (2010).[New philosophical encyclopedia]. Moscow, No. 4, 737 p. [in Russian].

Oleksyuk, O. (2013). Muzychna pedahohika [Music pedagogy]. Kyiv, 248 p. [in Ukrainian].

Padalka, G. (2008). Pedahohika mystetstva: teoriya i metodyka vykladannya mystetskykh dystsyplin [Pedagogy of art: theory and methods of teaching art disciplines]. Kyiv, 274 р. [in Ukrainian].

Pigrov, K. (2001). Khorovaya kultura y moe uchastye v ney [Choral culture and my participation in it]. Odessa, 50 p. [in Russian].

Rudnytska, O. (2002). Pedahohika: zahalna ta mystetska [Pedagogy: general and artistic]. Kyiv, 270 p. [in Ukrainian].

Tkachova, N. (2006). Aksiolohichnyy pidkhid do orhanizatsiyi pedahohichnoho protsesu v zahalnoosvitnomu navchalnomu zakladi [Axiological approach to the organization of the pedagogical process in the secondary school]. Luhansk: Taras Shevchenko National Pedagogical University, 300 p. [in Ukrainian].

Fedyura, S. (2013). Khorove vykonavstvo na suchasnomu etapi [Choral performance at the present stage]. Scientific notes of Mykola Gogol Nizhyn State University. Psychological and pedagogical sciences, Issue 1, pp. 71–74. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті