РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДНИЦЬКО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211904Ключові слова:
соціальна компетентність, майбутні соціальні працівники, заклад вищої освіти, фахова підготовка, формування соціальної компетентності, компоненти соціальної компетентності, діагностикаАнотація
У статті представлено процедуру проведення дослідницько-експериментальної роботи з формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників. Подано діагностичний інструментарій оцінювання стану сформованості складових частин соціальної компетентності студентів (мотиваційно-ціннісного, когнітивно-діяльнісного та особистісно-рефлексивного), результати експериментального дослідження. Отримані в ході дослідницько-експериментальної роботи дані засвідчили ефективність імплементації у процес фахової підготовки майбутніх соціальних працівників системи, спрямованої на реалізацію формування їх соціальної компетентності.Посилання
Karpov, A. V. (2004). Psikhologiya refleksivnykh mekhanizmov deyatelnosti [The psychology of reflexive mechanisms of activity]. Moscov: Izd-vo “Institut psikhologii RAN”, 424 р. [in Russian].
Kunitsyna, V. N. (1995). Sotsialnaya kompetentnost i sotsialnyy intellekt: struktura funktsii, vzaimodeystvie [Social competence and social intelligence: structure of function, interaction]. Theoretical and applied questions of psychology. Part. 1. Sankt-Peterburg, 160 р. [in Russian].
Malimon, L. Ya. & Pashkina, A. M. (2014). Harmonizatsiia indyvidualnykh ta hrupovykh orhanizatsiinykh tsinnostei v mistsevykh orhanakh vykonavchoi vlady: navch.-metod. posib. [Harmonization of individual and group organizational values in local executive bodies: a textbook]. Lutsk, 136 р. [in Ukrainian].
Malkina-Pyh, I. G. (2005). Psihosomatika: spravochnik prakticheskogo psihologa [Psychosomatics: a handbook of a practical psychologist]. Moscov: Izd-vo Jeskimo, рр. 124–126. [in Russian].
Nosko, L. A. (2016). Empirychne doslidzhennia refleksyvnosti studentiv-psykholohiv [Empirical research reflexivity of students-psychologists]. Actual Problems of Psychology. Collection of Scientific Papers of G.S.Kostiuk Institute of Psychology NAPS Ukraine. Zhytomyr, Vol.VII. issue 42. рр. 156–164. [in Ukrainian].
Skrypnyk, I. & Shven, Ya. L. (2017). Profesiinyi rozvytok naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi osviti doroslykh: zbirnyk metodyk i testovykh diahnostychnykh zavdan [Professional development of scientific and pedagogical workers in the system of adult education: a collection of methods and test diagnostic tasks]. Kyiv: CIPPO, 105 р. [in Ukrainian].
Samoilenko, O. (2019). Kvalifikatsiino-kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky fakhivtsiv u zakladakh vyshchoi osvity: yevropeiskyi dosvid [The qualification and competence approach to training of experts in higher education institutions: european experience]. Youth & market, no.10 (177). рр.74–78. [in Ukrainian].
Fetiskin, N. P., Kozlov, V. V. & Majnulov, G. M. (2009). Socialno-psihologicheskaja diagnostika razvitija lichnosti i malyh grupp [Socio-psychological diagnostics of the development of personality and small groups]. Moscov, 544 р. [in Russian].
Shcherbakova, I. M. & Stadnyk, H. A. (2012). Psykhodiahnostyka profesiinoho samovyznachennia oosbystosti: navch.-metod. posib. [Psychodiagnostics of professional self-determination of personality: a textbook]. Sumy, 324 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.