РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДНИЦЬКО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Ірина Сидорук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211904

Ключові слова:

соціальна компетентність, майбутні соціальні працівники, заклад вищої освіти, фахова підготовка, формування соціальної компетентності, компоненти соціальної компетентності, діагностика

Анотація

У статті представлено процедуру проведення дослідницько-експериментальної роботи з формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників. Подано діагностичний інструментарій оцінювання стану сформованості складових частин соціальної компетентності студентів (мотиваційно-ціннісного, когнітивно-діяльнісного та особистісно-рефлексивного), результати експериментального дослідження. Отримані в ході дослідницько-експериментальної роботи дані засвідчили ефективність імплементації у процес фахової підготовки майбутніх соціальних працівників системи, спрямованої на реалізацію формування їх соціальної компетентності.

Біографія автора

Ірина Сидорук

кандидат педагогічних наук, доцент, докторант кафедри соціальної роботи та педагогіки вищої школи Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

Посилання

Karpov, A. V. (2004). Psikhologiya refleksivnykh mekhanizmov deyatelnosti [The psychology of reflexive mechanisms of activity]. Moscov: Izd-vo “Institut psikhologii RAN”, 424 р. [in Russian].

Kunitsyna, V. N. (1995). Sotsialnaya kompetentnost i sotsialnyy intellekt: struktura funktsii, vzaimodeystvie [Social competence and social intelligence: structure of function, interaction]. Theoretical and applied questions of psychology. Part. 1. Sankt-Peterburg, 160 р. [in Russian].

Malimon, L. Ya. & Pashkina, A. M. (2014). Harmonizatsiia indyvidualnykh ta hrupovykh orhanizatsiinykh tsinnostei v mistsevykh orhanakh vykonavchoi vlady: navch.-metod. posib. [Harmonization of individual and group organizational values in local executive bodies: a textbook]. Lutsk, 136 р. [in Ukrainian].

Malkina-Pyh, I. G. (2005). Psihosomatika: spravochnik prakticheskogo psihologa [Psychosomatics: a handbook of a practical psychologist]. Moscov: Izd-vo Jeskimo, рр. 124–126. [in Russian].

Nosko, L. A. (2016). Empirychne doslidzhennia refleksyvnosti studentiv-psykholohiv [Empirical research reflexivity of students-psychologists]. Actual Problems of Psychology. Collection of Scientific Papers of G.S.Kostiuk Institute of Psychology NAPS Ukraine. Zhytomyr, Vol.VII. issue 42. рр. 156–164. [in Ukrainian].

Skrypnyk, I. & Shven, Ya. L. (2017). Profesiinyi rozvytok naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi osviti doroslykh: zbirnyk metodyk i testovykh diahnostychnykh zavdan [Professional development of scientific and pedagogical workers in the system of adult education: a collection of methods and test diagnostic tasks]. Kyiv: CIPPO, 105 р. [in Ukrainian].

Samoilenko, O. (2019). Kvalifikatsiino-kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky fakhivtsiv u zakladakh vyshchoi osvity: yevropeiskyi dosvid [The qualification and competence approach to training of experts in higher education institutions: european experience]. Youth & market, no.10 (177). рр.74–78. [in Ukrainian].

Fetiskin, N. P., Kozlov, V. V. & Majnulov, G. M. (2009). Socialno-psihologicheskaja diagnostika razvitija lichnosti i malyh grupp [Socio-psychological diagnostics of the development of personality and small groups]. Moscov, 544 р. [in Russian].

Shcherbakova, I. M. & Stadnyk, H. A. (2012). Psykhodiahnostyka profesiinoho samovyznachennia oosbystosti: navch.-metod. posib. [Psychodiagnostics of professional self-determination of personality: a textbook]. Sumy, 324 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті