МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ “ІСТОРІЯ МУЗИКИ” ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Тетяна Крижановська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211939

Ключові слова:

освітня інтеграція, художній розвиток особистості, шкільний інтегрований курс “Мистецтво”, професійна підготовка вчителя мистецтва, дисципліна “Історія музики”

Анотація

У статті розглядаються методичні позиції, що сприяють ефективності використання інтегративного підходу в умовах професійної підготовки вчителів мистецтва. Пропонується структура особистісного художнього розвитку як важливого показника фахової компетентності вчителя мистецтва, що розглядається як об’єкт інтегрованого впливу в курсі “Історія музики”. Узагальнюються форми та методи реалізації інтегративного підходу у визначених структурних складових (інтелектуальній, емоційно-ціннісній та діяльнісній). Наводяться приклади з практичного досвіду автора.

Біографія автора

Тетяна Крижановська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри історії, теорії музики та методики музичного виховання Інституту мистецтв Рівненського державного гуманітарного університету

Посилання

Nova ukrainska shkola [New Ukrainian school]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola. [in Ukrainian].

Busel, T. (2007). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A great explanatory dictionary of modern Ukrainian]. Kyiv, Irpin: Perun Publ. 1736 p. [in Ukrainian].

Danylian, O.H. & Dzoban, O.P. (2017). Hlobalizatsiia kultury: protyrichchia ta tendentsii rozvytku [Globalization of culture: contradictions and trends]. Bulletin of the National Yaroslav Mudriy Juridical Academy of Ukraine, No. 2(33), pp. 29–41. [in Ukrainian].

Karpenchuk, S.H. (2013). Filosofiia osvity (zahalna teoriia pedahohiky). [Education Philosophy (General Theory of Pedagogy)]. Kyiv: Slovo Publ., 688 p. [in Ukrainian].

Maksimova, V.M. (1987). Mezhpredmetnyie svyazi v uchebno-vospitatelnom protsesse sovremennoy shkolyi: Ucheb. posobie po spetskursu dlya studentov ped. in-tov [Intersubject communications in the educational process of a modern school: Special course textbook for students of pedagogical institutes]. Moskva: Prosveschenie Publ., 160 p. [in Russian].

Marynovska, O.Y. (2009). Formuvannia hotovnosti vchyteliv do proektno-vprovadzhuvalnoi diialnosti: teoriia i praktyka [Formation of teachers’ readiness for project-implementation activities: theory and practice]. Ivano-Frankivsk: Symfoniia-forte Publ.; Poltava: Dovkillia Publ., 500 p. [in Ukrainian].

Masol, L.M., Haidamaka, O.V., Bielkina, E.V., Kalinichenko, O.V. & Rudenko, I.V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva u pochatkovii shkoli: Posibnyk dlia vchyteliv [Elementary school art teaching technique: A guide to teachers]. Kharkiv: Vesta: “Ranok” Publ., 256 p. [in Ukrainian].

Svetlovskaya, N.N. (1990). Ob integratsii kak metodicheskom yavlenii i ee vozmozhnostyah v nachalnom obuchenii [About integration as a methodological phenomenon and its capabilities in primary education]. Elementary School, No. 5, pp. 57–60. [in Russian].

Terenteva, N.A. (1990). Hudozhestvenno-tvorcheskoe razvitie mladshih shkolnikov na urokah muzyiki v protsesse tselostnogo vospriyatiya razlichnyih vidov iskusstva [Artistic and creative development of elementary school students at music lessons during the process of holistic perception of various art forms]. Moskva: Prosveschenie Publ., 184 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті