МУЗИЧНО-ВИХОВНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ СОФІЇ РУСОВОЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.211943Ключові слова:
Софія Русова, музика, фольклор, образність, національна школа, музичне виховання, педагогічний репертуарАнотація
У статті розкриваються характерні риси діяльності знаного українського педагога і громадської діячки Софії Русової (1856–1940), яка присвятила своє життя і талант творенню національної системи виховання. Здійснено спробу розкрити особливості її спадщини в галузі музичного виховання, пов’язаної з особливостями загальноукраїнських культурних і педагогічних процесів.
Вся педагогічна спадщина Софії Русової присвячена зосередженню уваги громадськості до проблем народної школи. Теоретичні принципи побудови системи національної освіти, опрацьовані Русовою, мають загальнокультурне значення. Надзвичайно великий інтерес становлять праці С. Русової з питань національного мистецтва та його значення в системі освіти та виховання. Тут вчена зазначає на важливості якнайбільше використовувати скарбницю національної творчості в навчанні й музичному зокрема, скеровувати учнів до розуміння краси світового мистецтва через ознайомлення з рідним народним мистецтвом, яке, за переконанням Русової, є найважливішим засобом пробудження художнього почуття у дітей.
Посилання
Vyshnevskyi, O. (1992). Natsionalno-dukhovne vidrodzhennia v ukrainskii shkoli [National-spiritual revival in the Ukrainian school]. Truskavets, 47 p. [in Ukrainian].
Levchanivska, I.(2004). Senatorka (memuary) [Senatorka (memoirs)]. Dubno-Lutsk, p. 114. [in Ukrainian].
Nykytiuk, N. (2008). Rol zhinotstva v muzychnii kulturi Volyni 20-30-kh rokiv XX stolittia [The role of womanhood in the musical culture of Volyn 20-30-ies of the twentieth century]. Art Studies Studios. Kyiv, no. 2 (22). pp. 49–60. [in Ukrainian].
Padalka, H. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) [Pedagogy of the Arts (Theory and Methods of Teaching Arts)]. Kyiv, 274 p. [in Ukrainian].
Proskura, O.(1996). Bilia dzherel ukrainskoi pedahohichnoi dumky [Near the sources of Ukrainian pedagogical thought]. Rusova S. Selected Pedagogical Works. Kyiv, pp. 5–33. [in Ukrainian].
Rusova, S. (1917). Natsionalizatsiia shkoly [Nationalization of the school]. Free Ukrainian school. No. 1. pp. 3–7. [in Ukrainian].
Rusova, S. (1918-19). Mykola Lysenko [Mykola Lysenko]. Free Ukrainian School. No.4. pp. 233–235. [in Ukrainian].
Rusova, S. (1996). Vybrani pedahohichni tvory [Selected Pedagogical Works]. (Ed.) O. V. Proskura. Kyiv, 304 p. [in Ukrainian].
Rusova, S. (1996). Doshkilne vykhovannia [Preschool education]. Rusova S. Selected Pedagogical Works. Kyiv, pp. 34–184. [in Ukrainian].
Rusova, S. (1996). Natsionalizatsiia shkoly [Nationalization of the school]. Rusova S. Selected Pedagogical Works. Kyiv, p. 296. [in Ukrainian].
Rusova, S. (1997). Vybrani pedahohichni tvory [Selected Pedagogical Works]. Book. 2. in order. E. I. Kovalenko; ed., preface, adj. E. I. Kovalenko, I. M. Pinchuk. Kyiv, 320 p. [in Ukrainian].
Frolova, O. (2006). Poniattia natsionalnoho vykhovannia u filosofskoosvitnomu vchenni S. Rusovoi [The concept of national education in the philosophical doctrine of S. Rusova]. Ukrainian Studies. No. 3. pp. 122–126. [in Ukrainian].
Yahupov, V. A. (2002). Rozvytok pedahohiky v Ukraini. Sofiia Rusova i doshkilne vykhovannia [Development of pedagogy in Ukraine]. Yagupov V. A. Sofia Rusova and preschool education. Kyiv, 560 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.