КОНСТРУЮВАННЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Анна Федорович
  • Людмила Савченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216688

Ключові слова:

діти дошкільного віку, конструктивна діяльність, форми мислення дошкільників, види дитячого конструювання

Анотація

У статті наголошується на важливості залучення дітей дошкільного віку до конструктивної діяльності, з метою розвитку їх мислення; розглядаються особливості удосконалення різних форм мислення (наочно-дiйове, наочно-образне, словесно-логiчне) на етапі дошкільного дитинства; розкриваються основні прийоми навчання та види конструювання залежно від матеріалів, виду діяльності (за зразком; за моделлю; за умовами; за простими кресленнями, наочними схемами; за задумом; тематичне; каркасне; вільне (творче)), висвітлюється їхній вплив на розумовий розвиток дошкільника.

Біографії авторів

Анна Федорович

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Людмила Савченко

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методики дошкільної освіти Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради

Посилання

Skrypchenko, O.V. & Ohorodniichuk, Z.V. (2001). Vikova ta pedahohichna psychologiia: navch. posib. [The Age and Pedagogical Psychology: textbook]. Kyiv, 416 p. [in Ukrainian].

Hevko, O.I. & Dutko, R. (2019). Pedahohichni shliakhy lohiko-matematychnoho rozvytku ditei starshoho doshkilnoho viku [Pedagogical ways of logical and mathematical development of children of senior preschool age]. Youth & market . No.10 (177). pp. 60–64. [in Ukrainian].

Zhurenko, L.O. (2020). Tvorche konstruiuvannia yak zasib intelektualnoho rozvytku ditei starshoho doshkilnoho viku [Creative design as a means of intellectual development of older preschool children]. Available at: http://www.rusnauka.com/25_SSN_2009/Pedagogica/51493.doc.htm (Accessed 03 September 2020) [in Ukrainian].

Zaporozhets, A.V. (1986). Razvitie myshleniya. Izbrannye psyxologicheskiye trudy: v 2 t. [Development of thinking. Selected psychological works: in 2 volumes]. Moscov, Vol.1: Psychological development of the child. 320 p. [in Russian].

Komarova, T.S. (1991). Metodika obucheniya izobrazytelnoj deyatelnosti i konstruirovaniyu [Methods of teaching the visual activity and construction]. Moscov, 256 p. [in Russian].

Krutii, K. (2020). Kompetentnist i kompetentsii doshkilnykiv [Competence and competencies of preschoolers]. Available at: https://www.pedrada.com.ua/article/2227-kompetentnst-kompetents-doshklnikv (Accessed 03 September 2020) [in Ukrainian].

Kulachyvska, S.Ye. & Ladyvir, S.O. (2006). Ya – doshkilnyk [I am a preschooler]. Age and individual aspects of psychological development. Kyiv, 108 p. [in Ukrainian].

Lishtvan, Z.V. (1986). Konstruirovaniye: ucheb.-metod. posobiye dlya vospitatelej det. sada [Design: study method. manual for educators of kindergarten]. Kishinev, 168 p. [in Russian].

Pekker, T.V. (2020). Prohrama rozvytku konstruktyvnykh zdibnostei u ditei doshkilnoho viku “LEGO-konstruiuvannia” [Program for the development of constructive abilities in preschool children “LEGO design”]. Available at: https://vseosvita.ua/library/programa-rozvitku-konstruktivnih-zdibnostej-u-ditej-doskilnogo-viku-lego-konstruuvanna-166633.html (Accessed 03 September 2020). [in Ukrainian].

Prohrama rozvytku ditei starshoho doshkilnoho viku “Vpevnenyi start” [Older preschool development program “Sure start”]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/programi-rozvitku-ditej (Accessed 03 September 2020). [in Ukrainian].

Razvitiye myshleniya i umstvennoe vospitaniye doshkolnika (1985). [Development of thinking and mental education of a preschool child]. (Ed.). Poddyakova, N.N. & Govorkova, A.F. Moscov, 200 p. [in Russian].

Savchyn, M.V. & Vasylenko, L.P. (2005). Vikova psykholohiia: navch. posib. [Age Psychology: textbook]. Kyiv, 360 p. [in Ukrainian].

Sukhar, V.L. (2018). Konstruiuvannia v zakladakh doshkilnoi osvity. Molodshyi ta serednii vik [Design in preschool education institutions. Younger and middle age]. Kharkiv, 176 p. [in Ukrainian].

Aksonova, O.P., Anishchuk, A.M. & Artemova, L.V. (2019). Ya u sviti. Prohrama rozvytku dytyny vid narodzhennia do shesty rokiv [I am in the world. Child’s development program from birth to six years]. (Ed.). Kononko, O.L. Kyiv, 488 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті