КОНСТРУЮВАННЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.216688Ключові слова:
діти дошкільного віку, конструктивна діяльність, форми мислення дошкільників, види дитячого конструюванняАнотація
У статті наголошується на важливості залучення дітей дошкільного віку до конструктивної діяльності, з метою розвитку їх мислення; розглядаються особливості удосконалення різних форм мислення (наочно-дiйове, наочно-образне, словесно-логiчне) на етапі дошкільного дитинства; розкриваються основні прийоми навчання та види конструювання залежно від матеріалів, виду діяльності (за зразком; за моделлю; за умовами; за простими кресленнями, наочними схемами; за задумом; тематичне; каркасне; вільне (творче)), висвітлюється їхній вплив на розумовий розвиток дошкільника.
Посилання
Skrypchenko, O.V. & Ohorodniichuk, Z.V. (2001). Vikova ta pedahohichna psychologiia: navch. posib. [The Age and Pedagogical Psychology: textbook]. Kyiv, 416 p. [in Ukrainian].
Hevko, O.I. & Dutko, R. (2019). Pedahohichni shliakhy lohiko-matematychnoho rozvytku ditei starshoho doshkilnoho viku [Pedagogical ways of logical and mathematical development of children of senior preschool age]. Youth & market . No.10 (177). pp. 60–64. [in Ukrainian].
Zhurenko, L.O. (2020). Tvorche konstruiuvannia yak zasib intelektualnoho rozvytku ditei starshoho doshkilnoho viku [Creative design as a means of intellectual development of older preschool children]. Available at: http://www.rusnauka.com/25_SSN_2009/Pedagogica/51493.doc.htm (Accessed 03 September 2020) [in Ukrainian].
Zaporozhets, A.V. (1986). Razvitie myshleniya. Izbrannye psyxologicheskiye trudy: v 2 t. [Development of thinking. Selected psychological works: in 2 volumes]. Moscov, Vol.1: Psychological development of the child. 320 p. [in Russian].
Komarova, T.S. (1991). Metodika obucheniya izobrazytelnoj deyatelnosti i konstruirovaniyu [Methods of teaching the visual activity and construction]. Moscov, 256 p. [in Russian].
Krutii, K. (2020). Kompetentnist i kompetentsii doshkilnykiv [Competence and competencies of preschoolers]. Available at: https://www.pedrada.com.ua/article/2227-kompetentnst-kompetents-doshklnikv (Accessed 03 September 2020) [in Ukrainian].
Kulachyvska, S.Ye. & Ladyvir, S.O. (2006). Ya – doshkilnyk [I am a preschooler]. Age and individual aspects of psychological development. Kyiv, 108 p. [in Ukrainian].
Lishtvan, Z.V. (1986). Konstruirovaniye: ucheb.-metod. posobiye dlya vospitatelej det. sada [Design: study method. manual for educators of kindergarten]. Kishinev, 168 p. [in Russian].
Pekker, T.V. (2020). Prohrama rozvytku konstruktyvnykh zdibnostei u ditei doshkilnoho viku “LEGO-konstruiuvannia” [Program for the development of constructive abilities in preschool children “LEGO design”]. Available at: https://vseosvita.ua/library/programa-rozvitku-konstruktivnih-zdibnostej-u-ditej-doskilnogo-viku-lego-konstruuvanna-166633.html (Accessed 03 September 2020). [in Ukrainian].
Prohrama rozvytku ditei starshoho doshkilnoho viku “Vpevnenyi start” [Older preschool development program “Sure start”]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/programi-rozvitku-ditej (Accessed 03 September 2020). [in Ukrainian].
Razvitiye myshleniya i umstvennoe vospitaniye doshkolnika (1985). [Development of thinking and mental education of a preschool child]. (Ed.). Poddyakova, N.N. & Govorkova, A.F. Moscov, 200 p. [in Russian].
Savchyn, M.V. & Vasylenko, L.P. (2005). Vikova psykholohiia: navch. posib. [Age Psychology: textbook]. Kyiv, 360 p. [in Ukrainian].
Sukhar, V.L. (2018). Konstruiuvannia v zakladakh doshkilnoi osvity. Molodshyi ta serednii vik [Design in preschool education institutions. Younger and middle age]. Kharkiv, 176 p. [in Ukrainian].
Aksonova, O.P., Anishchuk, A.M. & Artemova, L.V. (2019). Ya u sviti. Prohrama rozvytku dytyny vid narodzhennia do shesty rokiv [I am in the world. Child’s development program from birth to six years]. (Ed.). Kononko, O.L. Kyiv, 488 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.