DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.218108

КОГНІТИВНІ СТИЛІ ЯК ЗАСІБ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ

Андрій Сендер

Анотація


У роботі проведено глибинний аналіз наявних сьогодні наукових розробок у векторі використання та врахування когнітивних стилів студентів в освітньому процесі. Автор наголошує потребу розробки навчально-методичних комплексів із урахуванням когнітивних стилів студентів з метою підвищення рівня сприйняття ними інформації. У ході дослідження автор наводить своє визначення термінів “когнітивний підхід” і “процесуально-когнітивний підхід”, як планує використовувати у подальших дослідженнях та пропонує рекомендації до розробки методичних матеріалів для навчання майбутніх інженерів-програмістів із урахуванням когнітивних стилів на підставі визначених у ході дослідження чотирьох типологій студентів.


Ключові слова


когнітивний розвиток; когнітивний стиль; інженер-програміст; якість освіти; інтенсифікація освіти; заклад вищої освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Gorla, N. (2015). The role of cognitive style in the comprehension of systems analysis tools. International Journal of Advanced Computational Engineering and Networking, ISSN: 2320-2106, 3(5). [in English].

Susilowati, D., Degeng, I. N. S., Setyosari, P., & Ulfa, S. (2019). Effect of collaborative problem solving assisted by advance organisers and cognitive style on learning outcomes in computer programming. World Trans. on Engng. and Technol. Educ, 17(1), pp.35–41. [in English].

White, G. L., & Sivitanides, M. P. (2002). A theory of the relationships between cognitive requirements of computer programming languages and programmers’ cognitive characteristics. Journal of information systems education, 13(1), p.59. [in English].

Sarpong, K. A. M., Arthur, J. K., & Amoako, P. Y. O. (2013). Causes of failure of students in computer programming courses: The teacher-learner Perspective. International Journal of Computer Applications, 77(12). [in English].

Yen, J. C., & Liao, W. C. (2018, July). Effects of Cognitive Styles on Learning Performance and Gaming Behavior in a Programming Board Game. In 2018 7th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI) (pp. 334–337). IEEE. [in English].

Bushuyeva, T., Averyanova, A. (2020). Kohnityvnyy styl ta vlastyvosti uvahy osobystosti. [Cognitive style and personality attention properties]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after MP Drahomanov. Series 12: Psychological Sciences: Coll. Science, 36–47. [in Ukrainian].

Theodoropoulos, A., Antoniou, A., & Lepouras, G. (2016). How do different cognitive styles affect learning programming? Insights from a game-based approach in Greek schools. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 17(1), pp.1–25. [in English].

Burnett III, W. C. (2010). Cognitive style: A meta-analysis of the instructional implications for various integrated computer enhanced learning environments. Indiana University of Pennsylvania. [in English].

Bushchak, G. A. (2012). Kohnityvno-stylistychni kharakterystyky ta yikh vplyv na repertuar intelektualnoyi povedinky osobystosti [Cognitive-stylistic characteristics and their influence on the repertoire of intellectual behavior of the individual]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after MP Drahomanov. Series 12: Psychological Sciences: Coll. Science, 37 (61), pp. 318–321. [in Ukrainian].

Osadchiy, V.V., & Osadchaya, K.P. (2014). Analiz problemy professionalnoy podgotovki programmista i puti yeye resheniya [Analysis of the problem of professional training of a programmer and ways to solve it]. Educational Technologies and Society, 17 (3). [in Russian].

Malikhin, O., & Gavrilenko, A. (2018). Dydaktychni umovy formuvannya indyvidualnykh stratehiy navchannya studentiv filolohichnykh spetsialnostey [Didactic conditions for the formation of individual learning strategies for students of philological specialties]. Youth and the market, Vol.11. pp.28–32. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Gorla N. The role of cognitive style in the comprehension of systems analysis tools. International Journal of Advanced Computational Engineering and Networking, 2015. ISSN: 2320-2106, 3(5).

\Susilowati D., Degeng I. N. S., Setyosari P., & Ulfa S. Effect of collaborative problem solving assisted by advance organisers and cognitive style on learning outcomes in computer programming. World Trans. on Engng. and Technol. Educ, 2019. 17(1), 35–41.

White G. L., & Sivitanides M. P. A theory of the relationships between cognitive requirements of computer programming languages and programmers’ cognitive characteristics. Journal of information systems education, 2002. 13(1), 59.

Sarpong K. A. M., Arthur J. K., & Amoako P. Y. O. Causes of failure of students in computer programming courses: The teacher-learner Perspective. International Journal of Computer Applications, 2013. 77(12).

Yen J. C., & Liao W. C. Effects of Cognitive Styles on Learning Performance and Gaming Behavior in a Programming Board Game. In 2018 7th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI) 2018, July. pp. 334–337.

Бушуєва Т., Авер’янова А. Когнітивний стиль та властивості уваги особистості. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки, 2020. С. 36–47.

Theodoropoulos A., Antoniou A., & Lepouras G. How do different cognitive styles affect learning programming? Insights from a game-based approach in Greek schools. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 2016. 17(1). С. 1–25.

Burnett III, W. C. Cognitive style: A meta-analysis of the instructional implications for various integrated computer enhanced learning environments. Indiana University of Pennsylvania. 2010.

Бущак Г. А. Когнітивно-стильові характеристики та їх вплив на репертуар інтелектуальної поведінки особистості. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. Праць, 2012. 37 (61), С. 318–321.

Осадчий В. В., Осадчая Е. П. Анализ проблемы профессиональной подготовки программиста и пути ее решения. Образовательные технологии и общество, 2014. 17(3).

Малихін О., Гавриленко А. Дидактичні умови формування індивідуальних стратегій навчання студентів філологічних спеціальностей. Молодь і ринок, 2018. № 11, С. 28–32.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)