КОГНІТИВНІ СТИЛІ ЯК ЗАСІБ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.218108Ключові слова:
когнітивний розвиток, когнітивний стиль, інженер-програміст, якість освіти, інтенсифікація освіти, заклад вищої освітиАнотація
У роботі проведено глибинний аналіз наявних сьогодні наукових розробок у векторі використання та врахування когнітивних стилів студентів в освітньому процесі. Автор наголошує потребу розробки навчально-методичних комплексів із урахуванням когнітивних стилів студентів з метою підвищення рівня сприйняття ними інформації. У ході дослідження автор наводить своє визначення термінів “когнітивний підхід” і “процесуально-когнітивний підхід”, як планує використовувати у подальших дослідженнях та пропонує рекомендації до розробки методичних матеріалів для навчання майбутніх інженерів-програмістів із урахуванням когнітивних стилів на підставі визначених у ході дослідження чотирьох типологій студентів.
Посилання
Gorla, N. (2015). The role of cognitive style in the comprehension of systems analysis tools. International Journal of Advanced Computational Engineering and Networking, ISSN: 2320-2106, 3(5). [in English].
Susilowati, D., Degeng, I. N. S., Setyosari, P., & Ulfa, S. (2019). Effect of collaborative problem solving assisted by advance organisers and cognitive style on learning outcomes in computer programming. World Trans. on Engng. and Technol. Educ, 17(1), pp.35–41. [in English].
White, G. L., & Sivitanides, M. P. (2002). A theory of the relationships between cognitive requirements of computer programming languages and programmers’ cognitive characteristics. Journal of information systems education, 13(1), p.59. [in English].
Sarpong, K. A. M., Arthur, J. K., & Amoako, P. Y. O. (2013). Causes of failure of students in computer programming courses: The teacher-learner Perspective. International Journal of Computer Applications, 77(12). [in English].
Yen, J. C., & Liao, W. C. (2018, July). Effects of Cognitive Styles on Learning Performance and Gaming Behavior in a Programming Board Game. In 2018 7th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI) (pp. 334–337). IEEE. [in English].
Bushuyeva, T., Averyanova, A. (2020). Kohnityvnyy styl ta vlastyvosti uvahy osobystosti. [Cognitive style and personality attention properties]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after MP Drahomanov. Series 12: Psychological Sciences: Coll. Science, 36–47. [in Ukrainian].
Theodoropoulos, A., Antoniou, A., & Lepouras, G. (2016). How do different cognitive styles affect learning programming? Insights from a game-based approach in Greek schools. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 17(1), pp.1–25. [in English].
Burnett III, W. C. (2010). Cognitive style: A meta-analysis of the instructional implications for various integrated computer enhanced learning environments. Indiana University of Pennsylvania. [in English].
Bushchak, G. A. (2012). Kohnityvno-stylistychni kharakterystyky ta yikh vplyv na repertuar intelektualnoyi povedinky osobystosti [Cognitive-stylistic characteristics and their influence on the repertoire of intellectual behavior of the individual]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after MP Drahomanov. Series 12: Psychological Sciences: Coll. Science, 37 (61), pp. 318–321. [in Ukrainian].
Osadchiy, V.V., & Osadchaya, K.P. (2014). Analiz problemy professionalnoy podgotovki programmista i puti yeye resheniya [Analysis of the problem of professional training of a programmer and ways to solve it]. Educational Technologies and Society, 17 (3). [in Russian].
Malikhin, O., & Gavrilenko, A. (2018). Dydaktychni umovy formuvannya indyvidualnykh stratehiy navchannya studentiv filolohichnykh spetsialnostey [Didactic conditions for the formation of individual learning strategies for students of philological specialties]. Youth and the market, Vol.11. pp.28–32. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.