ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ЯК КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ: ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ

Автор(и)

  • Борис Cавчук
  • Віра Ковальчук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223064

Ключові слова:

емоційний інтелект, емоційна грамотність, професійна підготовка, компетентність, навички

Анотація

Здійснено спробу актуалізувати в освітньому і науково-педагогічному просторі України проблему формування емоційного інтелекту як однієї з базових компетентностей підготовки майбутніх фахівців різних галузей знань. Запропоновано авторське бачення постановки та актуалізації проблеми щодо необхідності формування емоційного інтелекту в майбутніх фахівців різного профілю як базової професійної компетентності, яка у ХХІ ст. вважається однією з найбільш затребуваних на ринку праці. Розкриваються суть і змістові характеристики емоційного інтелекту й емоційної грамотності та потенційні можливості їхнього використання в системі професійної освіти.

Біографії авторів

Борис Cавчук

доктор історичних наук, професор кафедри педагогіки та освітніх технологій імені Богдана Ступарика ДВНЗ “Прикарпатський національний університет”

Віра Ковальчук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітніх технологій імені Богдана Ступарика ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Govard, В. & Ctiven, C. (2007). Preimuschestva EQ. Emotsionalnyiy intellekt i vashi uspehi [The benefits of EQ. An emotional intelligence and your successes]. 384 p. [in Russian].

Manoylova, M. A. (2007). Akmeologicheskoe razvitie emotsionalnogo intellekta [Acmeological development of emotional intelligence of teachers and students]. 140 p. [in Russian].

Ou, Y. (2007). Yaponskyi menedzhment: proshloe, nastoiashchee y budushchee [Japanese Management: Past, Present and Future]. Moscov. 158 р. [in Russian].

Petrovskaya, A. S. (2007). Emotsionalnyiy intellekt kak determinanta rezultativnyih parametrov i protsessualnyih harakteristik upravlencheskoy deyatelnosti [An emotional intelligence as a determinant of effective parameters and procedural characteristics of management activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Yaroslavl. 27 p. [in Russian].

Cherniavska, A. (2012). Emotsiinyi intelekt – zaporuka uspishnoho navchannia [An emotional intelligence is the key to successful learning]. Youth & market, Vol. 12, pp. 136–139. [in Ukrainian].

Bar-On, R. (2005). The Bar-On Model of Emotional-Social Intelligence (ESI). Consortium for Research on Emotional Intelligence in Organizations. Issues in Emotional. Available at: www.eiconsortium.org. (accessed 15 Apr. 2019). [in English].

Goleman, D. (2000). Leadership that gets results. Har­vard business review. March – April, pp. 79–90. [in English].

Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. New York: Bantam Books. 464 р. [in English].

Smith, М.K. (2008). Howard Gardner and multiple intelligences’. The encyclopedia of pedagogy and informal education. Available at: https://www.infed.org/mobi/howard- Stiven DS). [in English].

Steiner, С. (2003). Emotional Literacy; Intelligence with a Heart. 269 р. [in English].

The 15 factors of the Bar-On model. Available at: www.reuvenbaron.org › the-5-meta-factors-and-15-sub.

The Future of Jobs 2016. Report. Available at: reports.weforum.org › future- [in English].

World economic forum, 2020. Available at: www.weforum.org. (accessed 15 Apr.2019). [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті