ГРА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ ПОЛЬЩІ (КІНЕЦЬ ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТ.)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223065Ключові слова:
гра, активність, соціальні компетентності, розвиток, діти дошкільного віку, ПольщаАнотація
У статті розкрито сутність, види і значення гри для дітей дошкільного віку у дослідженнях науковців Польщі наприкінці ХХ – почату ХХІ ст. Акцентовано увагу на різних видах ігор (маніпулятивні, тематичні, конструктивні, дидактичні, рухливі) як засобу формування соціальних компетентностей дошкільників. Ігри допомагають дорослим діагностувати актуальні потреби і можливості дитини. Діти вчаться один від одного, заохочують один одного до ігрової діяльності, вчаться спільно розв’язувати проблеми, а також поділяють спільну радість і тимчасові невдачі. У грі дитина є відкритою на нові знайомства з ровесниками. Гра формує у дітей різні емоції. З розвитком вербальної комунікації дитина відчуває щораз нові емоції і способи їх вираження.
Посилання
Baranowska-Jojko, E., Bajer, E. (2018). Jak wspierać rozwόj emocjonalny dziecka w przedszkolu? [How to support the emotional development of a child in preschool?]. Education in Preschool. № 12. pp. 14–17. [in Polish].
Brzezińska, A.I., Appelt, K. (2012). Zabawki we wczesnym dzieciństwie [Toys in early childhood]. Education in Preschool. № 7. pp.45–47. [in Polish].
Franczak, N. (2012). Zabawki edukacyjne, czyli wychowanie z wyobraźnią [Educational toys, or education with imagination]. Education in Preschool. № 9. pp. 30–31. [in Polish].
Jankowska, A. (2019). Jak pomόc odnaleźć się w grupie rόwesniczej wysoko wrażliwym dzieciom [How to help highly sensitive children find themselves in their group?]. Closer to the Preschool. № 1. pp. 14–16. [in Polish].
Jegier, A. (2016). Czas wolny malych dizeci w świecie realnym i wirtualnym [Free time for preschool children in the real and virtual world]. Warszawa. 179 p. [in Polish].
Mikler-Chwastyk, A. (2012).Dwulatki w przedszkolu [Two-year-olds in preschool]. Education in Preschool. № 4. pp. 20–22. [in Polish].
Оkoń, W. (1987). Zabawy a rzeczywistоść [Fun and reality]. Warszawa. 360 p. [in Polish].
Piechota, F., Szymczak, A. (2017). Figury geometryczne – inspiracje dla najmłodszych [Geometric figures – inspirations for the youngest]. Wychowanie w Przedszkolu. № 5. pp.10–12. [in Polish].
Reddy Linda A. (2015). Rozwijanie umiejętnosci społecznych dziecka [Developing the child’s social skills]. Warszawa. 254 p. [in Polish].
Skwarka E. (2010). Zabawa w edukacji emocjonalnej przedszkolakόw [Fun in the emotional education of preschoolers]. Education in Preschool. № 5. pp. 48–50. [in Polish].
Stępień K.O. (2016). Savoir-vivre w przedszkolu, czyli jak zostać małym dżentelmenem i małą damą [Savoir-vivre in preschool, or how to become a little gentleman and a little lady]. Education in Preschool. № 2. pp.18–20. [in Polish].
Trześniowski, R. (2006). Zabawy i gry ruchowe [Fun and movement games]. Warsawa. 216 p.[in Polish].
Wentrych, A. (2019). Dziecko odważne czy ostrożne? [A brave or cautious child?]. Closer to the Preschool. № 2. pp.15–18. [in Polish].
Zalecenie Rady UE z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie [The recommendations of the Council of the 22nd of May 2018 referring to the key competencies in the process of learning all life]. The Officlal European Union Journal 2018/C189/01. Retrieved 16.08.2020, from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A52018DC0024 [in Polish].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.