DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223068

НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ХУДОЖНИКІВ ТЕХНІКИ СУХОЇ ПАСТЕЛІ В ПРОЦЕСІ ПЛЕНЕРНОЇ ПРАКТИКИ

Ольга Сова, Анна Волошенко

Анотація


У науковій публікації висвітлюються методичні аспекти навчання техніки “суха пастель” студентів художньо-педагогічних закладів вищої освіти. Виокремлюється значимість навчально-творчої пленерної практики в системі фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Наведені переваги застосування пастельної техніки під час виконання пейзажів у природних умовах. Запропоновано систему навчальних завдань у пастельній техніці для поглиблення практичних умінь та навичок студентів-художників, що передбачає виконання різноманітних видів робіт: начерків з натури, короткотривалих зарисовок, довготривалих етюдів, підсумкової композиції.


Ключові слова


вчитель образотворчого мистецтва; техніка пастель; пленер; пленерна практика; пейзаж; мистецтво

Повний текст:

PDF

Посилання


Baymukhanov, G. S. (2017). Osnovnye printsipy organizatsii peyzazhnogo motiva na plenere [Basic principles of organizing a landscape motif in the plein air]. Humanities research. No. 4 (17). pp.103–104. [in Russian].

Berlach, O. P. & Chykhurskyi, A.S. (2017). Vykorystannia pasteli v stankovomu zhyvopysi [The use of pastels in easel painting]. Methodical recommendations. Lutsk, 18 p. [in Ukrainian].

Kanunnikova, T. A. (2014). Aktualnost traditsionnykh khudozhestvennykh tekhnik na primere risovaniya pastelyu [The relevance of traditional art techniques on the example of drawing with pastels]. Problemy i perspektivy razvitiya obrazovaniya : materialy V Mezhdunar. nauch. konf. (g. Perm, mart 2014 g.) – The problems and prospects for the development of education: the Proceedings of the V International. Scientific. Conf. (Perm, March 2014). (pp.153–155). Perm : Merkuriy. Available at: https://moluch.ru/conf/ped/archive/101/5177/ (accessed 26 Nov. 2020). [in Russian].

Muzyka, O. (2012). Plenerna praktyka yak vazhlyvyi komponent pidhotovky maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Plein air practice as an important component of training future teachers of fine arts]. The problems of modern teacher training. No. 6(2). pp.47–52. [in Ukrainian].

Paramonov, A. G., Bashkatov, I. A. & Alekseeva, S. O. (2018). Peyzazhnyy zhanr v sisteme professionalnogo khudozhestvenno-pedagogicheskogo obrazovaniya [Landscape genre in the system of professional art and pedagogical education]. Russian Journal of Education and Psychology. Vol. 9, No.9. pp.122–135. [in Russian].

Sydor, M. (2018). Aspekty piznannia ta ovolodinnia khudozhnim rysunkom yak vyraznoiu formoiu profesiinoho postupu khudozhnyka [Aspects of cognition and mastery of artistic drawing as a clear form of professional progress of the artis]. Youth & market. No. 8 (163). pp.54–59. [in Ukrainian].

Sova, O. S. (2018). Formuvannia khudozhno-pedahohichnykh umin maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v protsesi plenernoi praktyky [Building the Artistic and Pedagogical Skills of Future Fine Arts Teachers in the Process of a Plein Air Practical Training]. Candidate’s thesis. National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv, 320p. [in Ukrainian].

Chervatiuk, V. O. (2013). Metodychni rekomendatsii z plenernoho zhyvopysu dlia molodykh khudozhnykiv [Methodical recommendations on plein air painting for young artists]. Ukrainian Academy of Arts. Kyiv. Vol. 21. pp. 44-51. [in Ukrainian].

Shevniuk, O. L. (2017). Metodyka navchannia obrazotvorchoho mystetstva u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Methods of teaching of fine arts in higher educational establishments]. Kyiv, 311p. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Баймуханов Г. С. Основные принципы организации пейзажного мотива на пленэре. Гуманитарные исследования. 2017. № 4 (17). С.103–104.

Берлач О. П., Чихурський А.С. Використання пастелі в станковому живописі: метод. рекомендації. Луцьк, 2017. 18 с.

Канунникова, Т. А. Актуальность традиционных художественных техник на примере рисования пастелью. Проблемы и перспективы развития образования : материалы V Междунар. науч. конф. (г. Пермь, март 2014 г.). Пермь : Меркурий, 2014. С. 153–155. URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/101/5177/ (дата обращения: 26.11.2020).

Музика О. Пленерна практика як важливий компонент підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2012. № 6(2). С. 47–52.

Парамонов А. Г., Башкатов И. А., Алексеева С. О. Пейзажный жанр в системе профессионального художественно-педагогического образования. Russian Journal of Education and Psychology. 2018. Том 9, № 9. С. 122–135.

Сидор М. Аспекти пізнання та оволодіння художнім рисунком як виразною формою професійного поступу художника. Молодь і ринок. 2018. №8 (163). С. 54–59.

Сова О. С. Формування художньо-педагогічних умінь майбутніх учителів образотворчого мистецтва в процесі пленерної практики : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ, 2018. 320 с.

Черватюк В. О. Методичні рекомендації з пленерного живопису для молодих художників. Українська академія мистецтва. Київ, 2013. Випуск 21. С. 44–51.

Шевнюк О. Л. Методика навчання образотворчого мистецтва у вищих навчальних закладах: навч. посіб. Київ : Освіта України, 2017. 311 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)