НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ХУДОЖНИКІВ ТЕХНІКИ СУХОЇ ПАСТЕЛІ В ПРОЦЕСІ ПЛЕНЕРНОЇ ПРАКТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223068Ключові слова:
вчитель образотворчого мистецтва, техніка пастель, пленер, пленерна практика, пейзаж, мистецтвоАнотація
У науковій публікації висвітлюються методичні аспекти навчання техніки “суха пастель” студентів художньо-педагогічних закладів вищої освіти. Виокремлюється значимість навчально-творчої пленерної практики в системі фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Наведені переваги застосування пастельної техніки під час виконання пейзажів у природних умовах. Запропоновано систему навчальних завдань у пастельній техніці для поглиблення практичних умінь та навичок студентів-художників, що передбачає виконання різноманітних видів робіт: начерків з натури, короткотривалих зарисовок, довготривалих етюдів, підсумкової композиції.
Посилання
Baymukhanov, G. S. (2017). Osnovnye printsipy organizatsii peyzazhnogo motiva na plenere [Basic principles of organizing a landscape motif in the plein air]. Humanities research. No. 4 (17). pp.103–104. [in Russian].
Berlach, O. P. & Chykhurskyi, A.S. (2017). Vykorystannia pasteli v stankovomu zhyvopysi [The use of pastels in easel painting]. Methodical recommendations. Lutsk, 18 p. [in Ukrainian].
Kanunnikova, T. A. (2014). Aktualnost traditsionnykh khudozhestvennykh tekhnik na primere risovaniya pastelyu [The relevance of traditional art techniques on the example of drawing with pastels]. Problemy i perspektivy razvitiya obrazovaniya : materialy V Mezhdunar. nauch. konf. (g. Perm, mart 2014 g.) – The problems and prospects for the development of education: the Proceedings of the V International. Scientific. Conf. (Perm, March 2014). (pp.153–155). Perm : Merkuriy. Available at: https://moluch.ru/conf/ped/archive/101/5177/ (accessed 26 Nov. 2020). [in Russian].
Muzyka, O. (2012). Plenerna praktyka yak vazhlyvyi komponent pidhotovky maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Plein air practice as an important component of training future teachers of fine arts]. The problems of modern teacher training. No. 6(2). pp.47–52. [in Ukrainian].
Paramonov, A. G., Bashkatov, I. A. & Alekseeva, S. O. (2018). Peyzazhnyy zhanr v sisteme professionalnogo khudozhestvenno-pedagogicheskogo obrazovaniya [Landscape genre in the system of professional art and pedagogical education]. Russian Journal of Education and Psychology. Vol. 9, No.9. pp.122–135. [in Russian].
Sydor, M. (2018). Aspekty piznannia ta ovolodinnia khudozhnim rysunkom yak vyraznoiu formoiu profesiinoho postupu khudozhnyka [Aspects of cognition and mastery of artistic drawing as a clear form of professional progress of the artis]. Youth & market. No. 8 (163). pp.54–59. [in Ukrainian].
Sova, O. S. (2018). Formuvannia khudozhno-pedahohichnykh umin maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v protsesi plenernoi praktyky [Building the Artistic and Pedagogical Skills of Future Fine Arts Teachers in the Process of a Plein Air Practical Training]. Candidate’s thesis. National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv, 320p. [in Ukrainian].
Chervatiuk, V. O. (2013). Metodychni rekomendatsii z plenernoho zhyvopysu dlia molodykh khudozhnykiv [Methodical recommendations on plein air painting for young artists]. Ukrainian Academy of Arts. Kyiv. Vol. 21. pp. 44-51. [in Ukrainian].
Shevniuk, O. L. (2017). Metodyka navchannia obrazotvorchoho mystetstva u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Methods of teaching of fine arts in higher educational establishments]. Kyiv, 311p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.