НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ХУДОЖНИКІВ ТЕХНІКИ СУХОЇ ПАСТЕЛІ В ПРОЦЕСІ ПЛЕНЕРНОЇ ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • Ольга Сова
  • Анна Волошенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223068

Ключові слова:

вчитель образотворчого мистецтва, техніка пастель, пленер, пленерна практика, пейзаж, мистецтво

Анотація

У науковій публікації висвітлюються методичні аспекти навчання техніки “суха пастель” студентів художньо-педагогічних закладів вищої освіти. Виокремлюється значимість навчально-творчої пленерної практики в системі фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Наведені переваги застосування пастельної техніки під час виконання пейзажів у природних умовах. Запропоновано систему навчальних завдань у пастельній техніці для поглиблення практичних умінь та навичок студентів-художників, що передбачає виконання різноманітних видів робіт: начерків з натури, короткотривалих зарисовок, довготривалих етюдів, підсумкової композиції.

Біографії авторів

Ольга Сова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри образотворчого мистецтва Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова

Анна Волошенко

аспірант кафедри образотворчого мистецтва Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова

Посилання

Baymukhanov, G. S. (2017). Osnovnye printsipy organizatsii peyzazhnogo motiva na plenere [Basic principles of organizing a landscape motif in the plein air]. Humanities research. No. 4 (17). pp.103–104. [in Russian].

Berlach, O. P. & Chykhurskyi, A.S. (2017). Vykorystannia pasteli v stankovomu zhyvopysi [The use of pastels in easel painting]. Methodical recommendations. Lutsk, 18 p. [in Ukrainian].

Kanunnikova, T. A. (2014). Aktualnost traditsionnykh khudozhestvennykh tekhnik na primere risovaniya pastelyu [The relevance of traditional art techniques on the example of drawing with pastels]. Problemy i perspektivy razvitiya obrazovaniya : materialy V Mezhdunar. nauch. konf. (g. Perm, mart 2014 g.) – The problems and prospects for the development of education: the Proceedings of the V International. Scientific. Conf. (Perm, March 2014). (pp.153–155). Perm : Merkuriy. Available at: https://moluch.ru/conf/ped/archive/101/5177/ (accessed 26 Nov. 2020). [in Russian].

Muzyka, O. (2012). Plenerna praktyka yak vazhlyvyi komponent pidhotovky maibutnoho vchytelia obrazotvorchoho mystetstva [Plein air practice as an important component of training future teachers of fine arts]. The problems of modern teacher training. No. 6(2). pp.47–52. [in Ukrainian].

Paramonov, A. G., Bashkatov, I. A. & Alekseeva, S. O. (2018). Peyzazhnyy zhanr v sisteme professionalnogo khudozhestvenno-pedagogicheskogo obrazovaniya [Landscape genre in the system of professional art and pedagogical education]. Russian Journal of Education and Psychology. Vol. 9, No.9. pp.122–135. [in Russian].

Sydor, M. (2018). Aspekty piznannia ta ovolodinnia khudozhnim rysunkom yak vyraznoiu formoiu profesiinoho postupu khudozhnyka [Aspects of cognition and mastery of artistic drawing as a clear form of professional progress of the artis]. Youth & market. No. 8 (163). pp.54–59. [in Ukrainian].

Sova, O. S. (2018). Formuvannia khudozhno-pedahohichnykh umin maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva v protsesi plenernoi praktyky [Building the Artistic and Pedagogical Skills of Future Fine Arts Teachers in the Process of a Plein Air Practical Training]. Candidate’s thesis. National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv, 320p. [in Ukrainian].

Chervatiuk, V. O. (2013). Metodychni rekomendatsii z plenernoho zhyvopysu dlia molodykh khudozhnykiv [Methodical recommendations on plein air painting for young artists]. Ukrainian Academy of Arts. Kyiv. Vol. 21. pp. 44-51. [in Ukrainian].

Shevniuk, O. L. (2017). Metodyka navchannia obrazotvorchoho mystetstva u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Methods of teaching of fine arts in higher educational establishments]. Kyiv, 311p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті