МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ “БІОГРАФІЧНИХ ТЕМ” НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОГО МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223079Ключові слова:
українське музичне мистецтво, музично-історичні дисципліни, біографічні теми, “біографічний” урок, творчий портрет композитораАнотація
Постать і творчість композитора є центральною частиною навчально-пізнавальної діяльності на українському музичному мистецтві як одному з предметів музично-історичного циклу. У статті досліджено принципи, напрями, рівні й методи вивчення творчості митця у спеціалізованій музичній освіті, зважаючи на вікові особливості сприймання учнів молодшої, базової та основної школи. Зокрема, виділено основні типи уроків за дидактичною метою, що уможливлюють експериментування, використання різноманітних освітніх технологій, індивідуалізацію навчання при роботі над життєписами й творчими портретами українських композиторів.Посилання
Bokshchanyna, E. A. (1961). Metodyka prepodavanija muzykalnoi literatury v uchilishche [The Method of teaching of Music History at Colleges]. Moscov, 71 p. [in Russian].
Voprosy prepodavanija muzykalno-istorycheskikh distsyplin (1985). [The Method of teaching of Music History]. (Ed.). I. Givental. Moscov, 176 p. [in Russian].
Gyvental, I. A. (1987). Metodika prepodavanija muzykalnoj lyteratury v uchilishche [The Method of teaching of Music History at Colleges]. Moscov, 72 p. [in Russian].
Dikhtiarenko, T. M. (2013). Osoblyvosti vyvchennia tvorchosti ukrainskykh kompozytoriv-klasykiv [Features of Studying the Works of Ukrainian Classical Composers]. Rivne, 60 p. [in Ukrainian].
Kutishenko, V. P. (2010). Vikova ta pedahohichna psykholohiia (kurs lektsii) [Developmental Pedagogical psychology (the course of lectures)]. 2 vol: textbook. Kyiv, 128 p.[in Ukrainian].
Lagutin, A. I. (2005). Metodika prepodavanija muzykalnoj literatury v detskoj muzykalnoj shkole [The Method of teaching of Music History at Elementary Schools]. Textbook. Moscov,175 p. [in Russian].
Melnyk, M. (2007). Literaturnyi portret: do problemy zhanrovoi modeli [A Literary Portrait: to the Problem of Genre Model]. Visnyk of the Lviv University. Series: Journalizm. Lviv, vol. 31. p. 215–220.[in Ukrainian].
Nazar, L. Y. (2017). Intehratyvni elementy ta interaktyvni tekhnolohii na urokakh muzychnoi literatury u profesiinii muzychnii osviti na prykladi vyvchennia tvorchosti Heorha Fridrikha Hendelia (chastyna I. Zhyttiepys) [Integrative Elements and Interactive Technologies at the Lessons of Music History in the Professional Music Education by Example of George Fridrich Hendel’s Works (Part 1. Biography]. Methodic paper. Lviv, 27 p. [in Ukrainian].
Nazar, L., Kobryn, N., Shevchuk, S., Kholevinska, Ya. & Stepan, O. (2018). Metodychno-prohramne zabezpechennia kompleksu muzychno-istorychnykh dystsyplin: Slukhannia muzyky. Muzychna literatura. Ukrainske muzychne mystetstvo. Svitove muzychne mystetstvo [The Methodical Software for the Complex of the Music-History Subjects: Listening to Music. Music Literature. Ukrainian music art. World Music art.]. Kyiv, 354 p. [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchyttelia (2017). [New Ukrainian school: a guide for teachers]. (Ed.). N. M. Bibik. Kyiv, 206 p. [in Ukrainian.
Pasichnyk, E. A. (2000). Metodyka vykladannia ukrainskoi literatury v serednikh navchalnykh zakladakh [The Method of teaching of Ukrainian Literature at Secondary Schools]. A textbook for students of the high schools. Kyiv, 384 p.[in Ukrainian].
Suchasnyi slovnyk inshomovnykh sliv (2006). [Modern Dictionary of Foreign Words]. (Ed.). O. I. Skopnenko, T. V. Tsymbaliuk. Kyiv, 789 p. [in Ukrainian].
Ukrainska muzychna literatura (5, 10–11 klasy) (2013). [Ukrainian Music History]. Program for state specialе secondary music schools of Ministry of Culture of Ukraine. (Ed.).N. O. Avramenko and others. Kyiv, 16 p. [in Ukrainian].
Shuliar, V. (2011). Urok vyvchennia zhyttiepysu pysmennyka (za materialamy biohrafii Mykoly Vinhranovskoho) [A Lesson on Studying of Writer’s Biography (Accoding to Mykola Vinhranovskyi Biography)]. Ukrainian literature in secondary school. Kyiv, No. 10, pp. 30–35. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.