ВИКОРИСТАННЯ ТВОРІВ СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ ДЛЯ ДІТЕЙ І ЮНАЦТВА У ФОРТЕПІАННІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МУЗИКАНТІВ-ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

  • Ірина Новосядла

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223080

Ключові слова:

сучасна українська фортепіанна музика для дітей і юнацтва, заклад вищої освіти, навчання гри на фортепіано, дидактичний репертуар, музично-педагогічна діяльність, розвиток творчого мислення

Анотація

У статті актуалізовано питання оновлення репертуару студентів з предмету “Профільний інструмент фортепіано”. Розглянуто художні особливості композицій сучасних авторів, проаналізовано вибрані п’єси як приклади втілення образного змісту засобами модернової композиторської мови; охарактеризовано їх стильові риси. Зазначено, що вивчення творів різних жанрів і стилів сприяє розширенню світогляду студентів, збагаченню їх уявлень про сучасну українську музику, ознайомленню з творчістю маловідомих композиторів, а також розвитку піаністичних навичок і творчого мислення.

Біографія автора

Ірина Новосядла

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри методики музичного виховання та диригування ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Hrinchenko, T. (2020). Muzychno-pedahohichna spadshchyna Eduarda Brylina u vymiri potreb suchasnoi mystetskoi osvity [Eduard Brylin’s musical and pedagogical heritage in measuring of necessities of modern artistic education]. Scientific notes. Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynsyi State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology. No.62. pp. 187–192. [in Ukrainian].

Danilishyna, M. (2016). Ukrainska dytiacha fortepianna muzyka ta yii dydaktychno-vykhovni mozhlyvosti [Ukrainian piano music for children and its didactic and educational opportunities]. Current issues of Art Pedagogy: collection of scientific works of Khmel’nytskyi Humanitarian and Pedagogical Academy. No.15. pp. 21 – 25. [in Ukrainian].

Kozarenko, O. (2000). Fenomen ukrainskoi natsionalnoi muzychnoi movy [The phenomen of the Ukrainian musical language]. L’viv: Shevchenko Scientific Society. 141 p. [in Ukrainian].

Novosiadla, I. (2010). Tsykly fortepiannykh pies dlia ditei u tvorchosti suchasnykh ukrainskykh kompozytoriv: khudozhno-obraznyi aspekt [Cycles of piano pieces in the contemporary Ukrainian composers’ creativity: artistic aspect]. Art notes: collection of scientific works. Kyiv: Millenium. No. 18. pp. 81–89. [in Ukrainian].

Padalka, H. (2010). Pedahohika mystetstva (teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) [Art Pedagogics (the Theory and Methodic Art subjects teaching)]. Kyiv: Ukrainian Education. 274 p. [in Ukrainian].

Prostak, Yu. (2007). Dzhaz y pedahohika [Jazz and Pedagogy]. Art Education. Kyiv: National Academy of Culture and Arts management. pp. 98–99. [in Ukrainian].

Frait, O. (2010). Fortepianni albomy ta tsykly ukrainskykh kompozytoriv dlia ditei: istoriia i suchasnist [Ukrainian composers’ piano albums and cycles for children: history and modernity]. Drogobych: editorial and publishing department of Drogobych Ivan Franko State Pedagogical University. 94 p. [in Ukrainian].

Shulgina, V. (2005). Ukrayinska muzychna pedahohika [Ukrainian music Pedagogy]. Kyiv, 271 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті