НОРМАТИВНЕ ЗАКРІПЛЕННЯ ПОНЯТЬ “ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ”, “ОСВІТНІЙ ПРОСТІР”, “ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС” У КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223082Ключові слова:
освітній простір, освітнє середовище, освітній процесАнотація
У статті розглянуто трактування змісту та співвідношення понять “освітній простір”, “освітнє середовище”, “освітній процес” у наукових джерелах, проаналізовано процес нормативного закріплення нових термінів у законах України в сфері освіти (кінець XX – початок XXI ст.) та їх смислові акценти в контексті основних педагогічних категорій, з’ясовано, що зміни термінології відображені в документах про освіту, де вони витіснили поняття “навчально-виховний процес”, “навчально-виховне середовище”.
Посилання
Artyukhina, A. I. (2006). Obrazovatelnaya sreda vysshego uchebnogo zavedeniya kak pedagogicheskiy fenomen : monografiya [The learning environment of a higher educational institution as a pedagogical phenomenon: monograph]. Volgograd, 237 р. [in Russian].
Bekker, I. L. & Zhuravchik, V. N. (2009). Obrazovatelnoe prostranstvo kak sotsialnaya i pedagogicheskaya kategoriya [The learning space as a social and pedagogical category]. No. 12 (16). рр. 132 – 140. [in Russian].
Bryl, Yu.O. (2017). Stanovlennia osvitnoho prostoru yak skladovoi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv-dokumentoznavtsiv [The formation of the learning space as a component of professional training of document specialists]. Scientific Bulletin of Mykolayiv National University named after VO Sukhomlynsky. Series: Pedagogical sciences. No. 4. pp. 59 – 68. [in Ukrainian].
Hontarovska, N.B. (2012). Teoretychni i metodychni zasady stvorennia osvitnoho seredovyshcha yak faktoru rozvytku osobystosti shkoliara [Theoretical and methodological principles of creating a learning environment as a factor in the development of the pupil’s personality]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 40 p. [in Ukrainian].
Hurkova, T. (2019). Definitsii poniat “osvitnii prostir”, “seredovyshche”, “osvitnie seredovyshche” [Definitions of such concepts as “learning space”, “environment”, and “learning environment”]. Youth & market. No.4 (171), pp. 114 –118. [in Ukrainian].
Kodzhaspirova, G.M. & Kodzhaspirov, A.Yu. (2001). Pedagogicheskiy slovar: dlya stud. vyssh. i sred. ped. ucheb, zavedeniy [The Pedagogical Dictionary about the General Secondary Education]. Moscow, 176 p. [in Russian].
Pro zahalnu seredniu osvitu: Zakon Ukrainy vid 13 travnia 1999 r. [The Law of Ukraine “On Education”] №651-XIV. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/651-14/ed19990513#Text. [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 5 veresnia 2017r. [The Law of Ukraine “On Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Pro osvitu: Zakon URSR vid 23 travnia 1991r. [The Law of Ukraine “On Education”]. № 1060-XII. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1060-12.#Text [in Ukrainian].
Pro povnu zahalnu seredniu osvitu : Zakon Ukrainy vid 01.08.2020 [The Low of USSR “On the General Secondary Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text [in Ukrainian].
Semenova, A. V. (2009). Teoretychni i metodychni zasady zastosuvannia paradyhmalnoho modeliuvannia u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Theoretical and methodological principles of the application of the paradigmatic modeling in the process of future teachers’ professional training]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Ternopil, 42 p. [in Ukrainian].
Slovnyk ukrainskoi movy: v 11 tomakh [The Dictionary of Ukrainian language]. Kyiv. Vol. 8, 1977, p. 298; Vol. 9, 1978, p. 137. [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A. D. (2016). Osvitnii prostir: sutnist, struktura i mekhanizmy stvorennia. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal [The learning environment: essence, structure, and a principle of creation]. No. 1, pp. 41 – 50. [in Ukrainian].
Tsymbalaru, A. D. (2014). Teoretychni ta dydaktyko-metodychni zasady pedahohichnoho proektuvannia osvitnoho prostoru v shkoli I stupenia [Theoretical and didactic-methodical principles of the pedagogical planning of the learning environment in a primary school]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 41 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.