ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПІВ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ УКРАЇНИ (КІНЕЦЬ XX ПОЧ. XXI СТ.)
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223085Ключові слова:
пізнавальна активність, принципи, реалізація, учні, навчальна діяльністьАнотація
У статті розглянуто окремі принципи навчальної діяльності, які найефективніше впливають на формування пізнавальної активності учнів. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних педагогів і психологів, який свідчить, що у контексті дослідження шляхів реалізації принципів формування пізнавальної активності учнів у навчанні не існує однозначного тлумачення сутності цього поняття. Однак можна стверджувати, що пізнавальна активність учнів у навчальній діяльності заснована на засадах гуманізації й демократизації, індивідуалізації та диференціації освітнього процесу, у якому враховуються вікові та індивідуальні особливості його учасників, а характеристикою кінцевого результату здобуття освіти вважають компетентність.
Посилання
Kobriy, O. (2006). Problema zmistu vychovannia praziovytosti osobystosti u trudoviy dialnosti [The problem of the content of education of person’s diligence in labor activity]. “Youth and Market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drohobych. Vol.6 (21), pp. 55–58. [in Ukrainian].
Kostyuk, G. (1963). Zdibnosti ta yix pozvytok u ditei [Abilities and their development in children]. Kyiv. pp. 46 – 52. [in Ukrainian].
Lozova, V. I. (2002). Teoretychni osnovy vychovannia i navchannia : navch. posib. dlia stud. ped, navch. zakl. [Theoretical foundations of education and training]. Kharkiv, 400 p. [in Ukrainian].
Maksymenko, S. D. (1979). Problema psyhichnoho rozvytku osobystosti i vdoskonalennia navchalnoho procesu [The problem of mental development of personality and improvement of educational process]. Kyiv, no. 7 – 8. pp. 28 – 32. pp. 20 – 25. [in Ukrainian].
Podlasy, I.P. (2000). Pedahohika. Novyi kurs : uchebnik dlia stud. ped vuzov : v 2 kn. Kn. 1: Obshchie osnovy. Proces obuchenia [Pedagogy. New course: in 2 books. Book. 1: General basics. The learning process]. Moscov, 576 p. [in Russian].
Savchenko, O. Y. (2004). Uminnia vchytysia yak klyuchova kompetentnist zahalnoyi serednoyi osvity [Ability to learn as a key competence of general secondary education]. Competence approach in modern education: the world experience and Ukrainian perspectives: library on educational policy (Ed.). O. V. Ovcharuk. Kyiv. pp. 34 – 47. [in Ukrainian].
Stuparyk, B. (1998). Nacionalna shkola : vytoky, stanovlennia : navch. metod. posib. [National school: origins, formation]. Kyiv. 336 p. [in Ukrainian].
Tatur, Yu. G. (2004). Kompetentnost v ctrukture modeli kachestva podgotovki specialista [Competence in the structure of the model of quality of specialist training]. Higher education today. No. 3. pp. 20 – 26. [in Russian].
Terletska, L. P. (2015). Formuvannia piznavalnoyi aktyvnosti uchniv u navchalniy diialnosti zahalnoosvitnich shkil Ukrainy (dryha polovyna XX – pochatok XXI st.) [Formation of cognitive activity of pupils in the educational activity of secondary schools of Ukraine (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Candidate’s thesis. Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University. Drohobych, 213 p. [in Ukrainian].
Fitsula, M. M.(2001). Pedahohika : Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchyh pedahoh. zakladiv osvity [Pedagogy: A textbook for students of higher education. educational institutions]. Kyiv. 528 p. [in Ukrainian].
Khutorsky, F V. (2003). Didakticheskaia evristika. Teoriia i tehnologiia kreativnogo obychenia [Didactic heuristics. Theory and technology of creative learning]. Moscov. 416 p. [in Russian].
Shchukina, G. I. (1979). Aktivizaciia poznavatelnoiy deiatelnosti uchashchihcia v uchebnom procese : ucheb. pos. [Activation of cognitive activity of students in the educational process]. Moscov. 160 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.