ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПІВ ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ УКРАЇНИ (КІНЕЦЬ XX ПОЧ. XXI СТ.)

Автор(и)

  • Леся Терлецька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.223085

Ключові слова:

пізнавальна активність, принципи, реалізація, учні, навчальна діяльність

Анотація

У статті розглянуто окремі принципи навчальної діяльності, які найефективніше впливають на формування пізнавальної активності учнів. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних педагогів і психологів, який свідчить, що у контексті дослідження шляхів реалізації принципів формування пізнавальної активності учнів у навчанні не існує однозначного тлумачення сутності цього поняття. Однак можна стверджувати, що пізнавальна активність учнів у навчальній діяльності заснована на засадах гуманізації й демократизації, індивідуалізації та диференціації освітнього процесу, у якому враховуються вікові та індивідуальні особливості його учасників, а характеристикою кінцевого результату здобуття освіти вважають компетентність.

Біографія автора

Леся Терлецька

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри практики англійської мови Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Kobriy, O. (2006). Problema zmistu vychovannia praziovytosti osobystosti u trudoviy dialnosti [The problem of the content of education of person’s diligence in labor activity]. “Youth and Market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drohobych. Vol.6 (21), pp. 55–58. [in Ukrainian].

Kostyuk, G. (1963). Zdibnosti ta yix pozvytok u ditei [Abilities and their development in children]. Kyiv. pp. 46 – 52. [in Ukrainian].

Lozova, V. I. (2002). Teoretychni osnovy vychovannia i navchannia : navch. posib. dlia stud. ped, navch. zakl. [Theoretical foundations of education and training]. Kharkiv, 400 p. [in Ukrainian].

Maksymenko, S. D. (1979). Problema psyhichnoho rozvytku osobystosti i vdoskonalennia navchalnoho procesu [The problem of mental development of personality and improvement of educational process]. Kyiv, no. 7 – 8. pp. 28 – 32. pp. 20 – 25. [in Ukrainian].

Podlasy, I.P. (2000). Pedahohika. Novyi kurs : uchebnik dlia stud. ped vuzov : v 2 kn. Kn. 1: Obshchie osnovy. Proces obuchenia [Pedagogy. New course: in 2 books. Book. 1: General basics. The learning process]. Moscov, 576 p. [in Russian].

Savchenko, O. Y. (2004). Uminnia vchytysia yak klyuchova kompetentnist zahalnoyi serednoyi osvity [Ability to learn as a key competence of general secondary education]. Competence approach in modern education: the world experience and Ukrainian perspectives: library on educational policy (Ed.). O. V. Ovcharuk. Kyiv. pp. 34 – 47. [in Ukrainian].

Stuparyk, B. (1998). Nacionalna shkola : vytoky, stanovlennia : navch. metod. posib. [National school: origins, formation]. Kyiv. 336 p. [in Ukrainian].

Tatur, Yu. G. (2004). Kompetentnost v ctrukture modeli kachestva podgotovki specialista [Competence in the structure of the model of quality of specialist training]. Higher education today. No. 3. pp. 20 – 26. [in Russian].

Terletska, L. P. (2015). Formuvannia piznavalnoyi aktyvnosti uchniv u navchalniy diialnosti zahalnoosvitnich shkil Ukrainy (dryha polovyna XX – pochatok XXI st.) [Formation of cognitive activity of pupils in the educational activity of secondary schools of Ukraine (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Candidate’s thesis. Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University. Drohobych, 213 p. [in Ukrainian].

Fitsula, M. M.(2001). Pedahohika : Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchyh pedahoh. zakladiv osvity [Pedagogy: A textbook for students of higher education. educational institutions]. Kyiv. 528 p. [in Ukrainian].

Khutorsky, F V. (2003). Didakticheskaia evristika. Teoriia i tehnologiia kreativnogo obychenia [Didactic heuristics. Theory and technology of creative learning]. Moscov. 416 p. [in Russian].

Shchukina, G. I. (1979). Aktivizaciia poznavatelnoiy deiatelnosti uchashchihcia v uchebnom procese : ucheb. pos. [Activation of cognitive activity of students in the educational process]. Moscov. 160 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті