ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • Дарія Возносименко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228278

Ключові слова:

здоров’язбереження, підготовка вчителя математики, педагогічна практика, здоров’язбережувальні технології, практична підготовка

Анотація

У статті висвітлено актуальність проблеми підготовки майбутніх учителів математики до здоров’язбереження учнів. Розглянуто, що практична підготовка майбутнього вчителя математики до здоров’язбережувальної діяльності – це невід’ємний компонент фахової підготовки, яка передбачає оволодіння студентами навичками, уміннями та способами організації майбутньої професійної діяльності. Педагогічна практика є однією із ключових форм набуття студентами суб’єктного практичного досвіду педагогічної здоров’язбережувальної діяльності. Наведено приклади завдань для студентів під час проходження практики, які спрямовані на розвиток здоров’язбережувальної компетентності учнів. Зазначено, що розробка та використання вправ здоров’язбрежувального змісту сприяє розвитку інтересу учнів до предмету, і насамперед формуванню здров’язбрежувальної компетентності учнів.

Біографія автора

Дарія Возносименко

доктор філософії, доцент кафедри вищої математики та методики навчання математики Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Adeeva, O.V. (2008). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv do valeolohichnoho vykhovannya uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Preparation of future teachers for valeological education of students of secondary schools].Candidate’s thesis. Odessa, 210 p.[in Ukrainian].

Voznosymenko, D. (2017). Pidhotovka maybutnikh vchyteliv matematyky do realizatsiyi naskriznoyi liniyi klyuchovykh kompetentnostey “Zdorovya i bezpeka”. [Preparation of future teachers of mathematics for the implementation of a cross-cutting line of key competencies “Health and Safety”]. Problems of modern teacher training. Uman, Vol.10. pp. 106–112. [in Ukrainian].

Voznosymenko, D.A. (2020). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv matematyky do zabezpechennya valeolohichnoho suprovodu navchannya uchniv osnovnoyi shkoly [Preparation of future mathematics teachers to provide valeological support for primary school students]. Doctor’s thesis. Uman, 376 p. [in Ukrainian].

Zhara, G.I. (2009). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv do formuvannya v uchniv valeolohichnykh ponyat na zasadakh mizhpredmetnykh zvyazkiv shkilnykh pryrodnychykh kursiv [Preparation of future teachers for the formation of valeological concepts in students on the basis of interdisciplinary links of school science courses]. Candidate’s thesis. Kyiv, 283 p. [in Ukrainian].

Knysh, T.V. (2001). Valeolohichna pidhotovka maybutnikh vykhovateliv doshkilnykh zakladiv osvity [Valeological training of future educators of preschool educational institutions]. Candidate’s thesis. Lutsk, 211 p. [in Ukrainian].

Korobova, I. (2013). Realizatsiya indyvidualnoho pidkhodu do formuvannya metodychnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv fizyky [Implementation of an individual approach to the formation of methodological competence of future teachers of physics]. Scientific notes Series: Problems of methods of physical-mathematical and technological education. Kirovohrad. Vol. 4(1). pp. 155–159. [in Ukrainian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity: Ukaz Prezydenta Ukrayiny vid 17 kvitnya 2002 roku № 347/2002. [National doctrine of education development: Decree of the President of Ukraine of April 17, 2002 № 347/2002]. Available at: htpp://www.kmu.gov.ua/control/uk/publis [in Ukrainian].

Onovlennya prohram dlya bazovoyi zahalnoyi serednoyi osvity [Update programs for basic general secondary education]. Available at: https://www.ed-era.com/mon59/ [in Ukrainian].

Osadchenko, T.M. (2017). Pidhotovka maybutnoho vchytelya do stvorennya zdorovyazberezhuvalnoho seredovyshcha pochatkovoyi shkoly [Preparation of the future teacher for creation of the health-preserving environment of elementary school]. Candidate’s thesis. Zhytomyr, 251 p.[in Ukrainian].

Pyasetska, N.A. (2004). Formuvannya valeolohichnoyi kultury maybutnikh uchyteliv u vyshchykh zakladakh osvity I II rivniv akredytatsiyi [Formation of valeological culture of future teachers in higher educational institutions of I-II levels of accreditation]. Candidate’s thesis. Kyiv, 223 p.[in Ukrainian].

Urum, N.S. (2008) Pidhotovka maybutnikh vchyteliv do zabezpechennya zdorovoho sposobu zhyttya molodshykh shkolyariv [Preparation of future teachers to ensure a healthy lifestyle of primary school children]. Candidate’s thesis. Kyiv, 213 p. [in Ukrainian].

Shcherbyna, I.Yu. (2017). Pedahohichni umovy pidhotovky maybutnikh uchyteliv do zdorovyazberihayuchoho navchannya uchniv u zahalnoosvitniy shkoli [Pedagogical conditions of preparation of future teachers for health-preserving education of pupils in comprehensive school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Cherkasy, 20 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті