ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРОЛОГІЧНИХ ЦІННОСТЕЙ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Надія Дудник

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.228343

Ключові слова:

культурологічні цінності, виховне соціальне середовище, цілеспрямований процес виховання, культура поведінки, толерантне ставлення до людей, полікультурність

Анотація

У статті розкривається сутність таких понять, як культура, культурологічні знання, культура поведінки, культурологічні принципи. Основна увага зосереджена на аналізі психолого-педагогічних засад вікових особливостей розвитку дітей дошкільного віку, на способах формування культурологічних цінностей, методичних рекомендаціях у виробленні основ культурних взаємин та соціального самовираження. Подано для обговорення проблему виховання дітей дошкільного віку з позиції формування культурологічних знань і вироблення толерантного ставлення до представників інших етнічних та релігійних спільнот.

Біографія автора

Надія Дудник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. Scientific adviser: A.M. Bohush. Kyiv, 2012. 26 p. [in Ukrainian].

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity (Proiekt, 2020) [Basic component of preschool education (Project, 2020)]. (Ed.). Baier O.M., Bohush A.M. et al. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti. 45 p. [in Ukrainian].

Vytkalov, V. (2009). Hlobalizatsiini vyklyky suchasnosti i dukhovna kultura: poshuk shliakhiv vzaiemodii na mezhi tysiacholit [The globalization challenges of modernity and spiritual culture: finding the ways of interaction at the turn of the millennium]. Current issues of culturology. Almanac of the Scientific Society “Athena” of the Department of Cultural Studies.Vol. 8. pp. 6–10. [in Ukrainian].

Havrysh, N. & Linnyk, O. (2014). Filosofiia dlia ditei: metodychnyi posibnyk [Philosophy for children: a textbook]. Kyiv, 232 p. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 206 p. [in Ukrainian].

Ospadova, L.L. (2015). Rozvytok komunikatyvnykh navychok u ditei doshkilnoho viku za dopomohoiu suchasnykh dozvillievykh resursiv [Development of communication skills in preschool children with the help of modern leisure resources]. Stan ta perspektyvy rozvytku kulturolohichnoi nauky v Ukraini. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii – State and prospects of development of culturological science in Ukraine. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific-Practical Conference. Mykolaiv, 280 p. [in Ukrainian].

Partsialna prohrama z rozvytku sotsialnykh navychok efektyvnoi vzaiemodii ditei vid 4 do 6–7 rokiv “Vchymosia zhyty razom” [Partial program of the development of social skills of effective interaction of children aged from 4 to 6-7 years “Learning to live together”]. (Eds.). Pirozhenko T.O., Khartman O.Iu. Kyiv, 2016. 32 p. [in Ukrainian].

Pirozhenko,T.O. & Khartman, O.Iu. (2014). Vykhovuiemo dytynu – zrostaiemo yak batky: navchalno-metodychnyi posibnyk [Raising a child – growing up as parents: a textbook]. Ternopil, 168 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-02

Номер

Розділ

Статті