ІНДИВІДУАЛЬНА ОСВІТНЯ ТРАЄКТОРІЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: КОНТЕНТ-АНАЛІЗ ПОНЯТТЯ, ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ, ФОРМИ ТА МЕТОДИ РЕАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Валентина Литвин

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.243899

Ключові слова:

індивідуальна освітня траєкторія, студентоцентрований підхід, індивідуальний навчальний план, вибіркові освітні компоненти, неформальна освіта, мобільність

Анотація

У статті здійснено контент-аналіз поняття “індивідуальна освітня траєкторія”, розкрито принципи її побудови, схарактеризовано форми та методи реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти. З’ясовано, що визнання пpaвa здoбyвaчiв вищої ocвiти на побудову індивідуальної освітньої траєкторії є одним із сучасних актуальних нововведень. Схарактеризовано специфіку побудови індивідуального навчального плану здобувачів вищої освіти; розкрито права здобувачів вищої освіти на вибір освітніх компонентів при самостійному формуванні певної частини індивідуального навчального плану; визначено специфіку визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті та академічній мобільності.

Біографія автора

Валентина Литвин

доктор філософії, викладач кафедри педагогіки, психології, початкової освіти та освітнього менеджменту Комунального закладу “Харківська гуманітарно-педагогічна академія” Харківської обласної ради

Посилання

Barna, M. Yu. & Medvid, L. H. (2019). Formuvannia indyvidualnoi osvitnoi traiektorii studentiv v umovakh modernizatsii vyshchoi osvity [Formation of individual educational trajectory of students in the conditions of modernization of higher education]. Innovative pedagogy: science. magazine. Odesa, issue. 19. Vol. 3. S. 178–184. [in Ukrainian].

Hodavaniuk, T. L. (2010). Indyvidualne navchannia u vyshchii shkoli [Individual education in high school]. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].

Kemerova, N. S. Proektyrovanye yndyvydualnoi traektoryy obuchenyia ynostrannomu yazыku v tekhnycheskom vuze [Designing an individual trajectory of learning a foreign language in a technical university]. Available at: http://vestnik.tspu.ru/files/PDF/articles/kemerovans.53572922010.pdf [in Russian].

Korostiianets, T. P. (2013). Indyvidualna osvitnia traiektoriia – osvitnia prohrama studenta [Individual educational trajectory is a student’s educational program]. Scientific Bulletin of Donbass: Coll. Science. works. No. 1. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/nvd_2013_1_18.pdf [in Ukrainian].

Krasnoshchok, I. P. (2018). Indyvidualna osvitnia traiektoriia studenta: teoretychni aspekty orhanizatsii [Individual educational trajectory of the student: theoretical aspects of the organization]. Pedagogy of formation of creative personality in higher and general education schools: coll. Science. works. Zaporizhzhia, issue 60. Vol. 1. pp. 101–107. [in Ukrainian].

Penchuk, O. P., Donchenko, S. V. & Bilotska, L. B. (2017). Pobudova indyvidualnykh traiektorii navchannia studentiv na osnovi zastosuvannia vybirkovykh elementiv navchalnykh planiv [Construction of individual learning trajectories of students based on the use of selective elements of curricula]. Bulletin of Kyiv National University of Technology and Design: Coll. Science. works. Kyiv, no. 2 (109). pp. 36–41. [in Ukrainian].

Polozhennia pro naukovo-doslidnytsku robotu zdobuvachiv osvity Komunalnoho zakladu “Kharkivska humanitarno-pedahohichna akademiia” Kharkivskoi oblasnoi rady [Regulations on research work of students of the Municipal Establishment “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy” of the Kharkiv Regional Council]. Available at: http://www.hgpa.kharkov.com/wp-content/uploads/2019/normatyvni/pologennya_ndrs.pdf [in Ukrainian].

Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu u Komunalnomu zakladi “Kharkivska humanitarno-pedahohichna akademiia” Kharkivskoi oblasnoi rady ta yii strukturnykh pidrozdilakh [Regulations on the organization of the educational process in the Municipal Establishment “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy” of the Kharkiv Regional Council and its structural units]. Available at : http://www.hgpa.kharkov.com/wp-content/uploads/2019/normatyvni/osvitni%20proces.pdf [in Ukrainian].

Polozhennia pro poriadok realizatsii prava na akademichnu mobilnist uchasnykiv osvitnoho protsesu Komunalnoho zakladu “Kharkivska humanitarno-pedahohichna akademiia” Kharkivskoi oblasnoi rady [Regulations on the procedure for exercising the right to academic mobility of participants in the educational process of the Municipal Establishment “Kharkiv Humanitarian-Pedagogical Academy” of the Kharkiv Regional Council]. Available at: http://www.hgpa.kharkov.com/wp-content/uploads/2019/normatyvni/acadmobilnist.pdf [in Ukrainian].

Pro vyshchu osvitu : Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 r. № 1556-VII (redaktsiia vid 02.10.2021, pidstava – 1709-IX) [On higher education : Law of Ukraine from July 7 2014, No. 1556-VII (edition from October 2 2021, basis No. 1709-IX)]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].

Stadnyi, Ye., Kudelia, M., Zherobkina, T. & Bezman, A. Vybir bez vyboru : monitorynh vybirkovykh kursiv u derzhavnykh vyshakh [Choice without choice: monitoring of elective courses in state universities]. Available at: https://www.cedos.org.ua/uk/articles/vybir-bez-vyboru-monitorynh-vybirkovykh-kursiv-uderzhavnykh-vyshakh [in Ukrainian].

Khutorskyi, A. Indyvidualna osvitnia traiektoriia [Individual educational trajectory]. Available at: http://osvita.ua/school/theory/2287/print [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-09

Номер

Розділ

Статті