ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ДИТИНИ В ЗАСТОСУВАННІ ТЕХНОЛОГІЇ РАННЬОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Олександра Свйонтик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259958

Ключові слова:

індивідуальний підхід, педагогічна технологія, діти раннього віку, картки Домана, організація навчання, розумовий розвиток

Анотація

У статті розкривається сутність понять, які характеризують процес індивідуальної освітньої діяльності з дітьми раннього віку у психолого-педагогічній літературі. Проведено аналіз основних завдань у розвитку дитини раннього віку, виокремлено особливості варіативного компонента у змісті Базової програми розвитку дитини дошкільного віку. У дослідженні охарактеризовано важливість діагностики фізіологічних, психологічних особливостей розвитку дитини раннього віку для застосування технологій та методик раннього навчання. Дослідник виокремлює технологію раннього розвитку відомого американського педагога і фізіолога Г. Домана, оскільки вона набула популярності в українській освіті, зокрема в умовах індивідуального навчання в домашніх умовах. Подано для обговорення проблему використання методик Г. Домана (енциклопедичні знання, математичні та мовленнєві компетенції). Автор статті піднімає питання підготовки педагогів та батьків до процесу організації продуктивного навчання в умовах індивідуального підходу, в процесі оволодіння методикою використанння означеної педагогічної технології.

Біографія автора

Олександра Свйонтик

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bashkova, O. (2018). Yak vyrostyty vunderkinda [How to raise a prodigy]. Kyiv, 60 p. [in Ukrainian].

Vygotsky, L.S. (1984). Problema vozrasta [The problem of age. Collection of essays: in 6 volumes]. Moscow, Vol.4. 432 p.

Doman, G. (2003). Garmonicheskoye razvitiye rebenka [Harmonious development of the child]. 170 p. Available at: https://detiangeli.ru/book/garmonichnoe_razvitie_rebenka.pdf

Doman, G. (1999). Kak nauchit rebenka chitat [How to teach a child to read]. Translation from English. O. Voronina. Moscow, 170 p.

Doman, G. (2004). Kak nauchit rebenka chitat [How to teach a child to read]. Affectionate Revolution / How To Teach Your Baby To Read. Translated by G. Krivosheina. Moscow, 256 p.

Karpenko, N. (2017). Diahnostyka psykhichnoho rozvytku dytyny v roboti pedahoha (vchytelya, vykhovatelya) [Diagnosis of mental development of the child in the work of a teacher (teacher, educator)]: textbook. way. for university students. Kyiv, 247 p. [in Ukrainian].

Maksymenko, S.D. & Solovienko, V.O. (2000). Zahalna psykholohiya [General psychology]: textbook. way. for students. higher education institutions. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].

Pavelkiv, R.V. & Tsygypalo, O.P. (2011). Dytyacha psykholohiya [Child psychology]: textbook. Kyiv, 376p. [in Ukrainian].

Ponimanska, T. (2016). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]: textbook for university students. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].

Prohrama rozvytku ditey vid prenatalnoho periodu do trokh rokiv “Oberih” (2014). [The program of development of children from the prenatal period to three years “Oberig”]. Under the direction of B. Zhebrovsky. Ternopil, 160 p. [in Ukrainian].

Straube, E.A. (2013). Detskaya psikhologiya. Metodika rannego razvitiya Glena Domana. [Child psychology. Glenn Doman’s Method of Early Development]. From 0 to 4 years, 240 p. Available at: https://www.litres.ru/e-a-straube/metodika-rannego-razvitiya-glena-domana-ot-0-do-4-let/chitat-onlayn

Pedahohichni tekhnolohiyi (2012). [Pedagogical technologies]: textbook. way. MM Chepil, NZ Dudnik. Kyiv, 224 p. [in Ukrainian].

Steiner, R. (1907). Vospitaniye rebenka s tochki zreniya dukhovnoy nauki [Raising a child in terms of spiritual science]. Tr. D. Vinogradova. Available at: http://bdn-steiner.ru/modules.php?name=Steiner&go=page&pid=34

Shcarlett, S. Systema rannoho rozvytku dytyny maye bazuvatysya na pryntsypakh yakosti, nastupnosti ta dostupnosti. Vystup 3 chervnya 2021 r. na Vseukrayinskomu forumi “Ukrayina ZO. Osvita i nauka”. [The system of early child development should be based on the principles of quality, continuity and accessibility. Speech on June 3, 2021 at the All-Ukrainian Forum “Ukraine 30. Education and science”]. Available at: https://mon.gov.ua/en/news/sergij-shkarlet-sistema-rannogo-rozvitku-ditini-maye-bazuvatisya-na-principah-yakosti-dostupnosti-ta-nastupnosti [in Ukrainian].

Ya u Sviti. Prohrama rozvytku dytyny vid narodzhennya do shesty rokiv [I am in the World. Child development program from birth to six years]. Aksonova O.P., Anishchuk A.M., Artemova L.V., Kononko O.L., Kyiv: ICFER-Ukraine LLC, 2019, 488 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті