ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО ДИТИНИ В ЗАСТОСУВАННІ ТЕХНОЛОГІЇ РАННЬОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.259958Ключові слова:
індивідуальний підхід, педагогічна технологія, діти раннього віку, картки Домана, організація навчання, розумовий розвитокАнотація
У статті розкривається сутність понять, які характеризують процес індивідуальної освітньої діяльності з дітьми раннього віку у психолого-педагогічній літературі. Проведено аналіз основних завдань у розвитку дитини раннього віку, виокремлено особливості варіативного компонента у змісті Базової програми розвитку дитини дошкільного віку. У дослідженні охарактеризовано важливість діагностики фізіологічних, психологічних особливостей розвитку дитини раннього віку для застосування технологій та методик раннього навчання. Дослідник виокремлює технологію раннього розвитку відомого американського педагога і фізіолога Г. Домана, оскільки вона набула популярності в українській освіті, зокрема в умовах індивідуального навчання в домашніх умовах. Подано для обговорення проблему використання методик Г. Домана (енциклопедичні знання, математичні та мовленнєві компетенції). Автор статті піднімає питання підготовки педагогів та батьків до процесу організації продуктивного навчання в умовах індивідуального підходу, в процесі оволодіння методикою використанння означеної педагогічної технології.
Посилання
Bashkova, O. (2018). Yak vyrostyty vunderkinda [How to raise a prodigy]. Kyiv, 60 p. [in Ukrainian].
Vygotsky, L.S. (1984). Problema vozrasta [The problem of age. Collection of essays: in 6 volumes]. Moscow, Vol.4. 432 p.
Doman, G. (2003). Garmonicheskoye razvitiye rebenka [Harmonious development of the child]. 170 p. Available at: https://detiangeli.ru/book/garmonichnoe_razvitie_rebenka.pdf
Doman, G. (1999). Kak nauchit rebenka chitat [How to teach a child to read]. Translation from English. O. Voronina. Moscow, 170 p.
Doman, G. (2004). Kak nauchit rebenka chitat [How to teach a child to read]. Affectionate Revolution / How To Teach Your Baby To Read. Translated by G. Krivosheina. Moscow, 256 p.
Karpenko, N. (2017). Diahnostyka psykhichnoho rozvytku dytyny v roboti pedahoha (vchytelya, vykhovatelya) [Diagnosis of mental development of the child in the work of a teacher (teacher, educator)]: textbook. way. for university students. Kyiv, 247 p. [in Ukrainian].
Maksymenko, S.D. & Solovienko, V.O. (2000). Zahalna psykholohiya [General psychology]: textbook. way. for students. higher education institutions. Kyiv, 256 p. [in Ukrainian].
Pavelkiv, R.V. & Tsygypalo, O.P. (2011). Dytyacha psykholohiya [Child psychology]: textbook. Kyiv, 376p. [in Ukrainian].
Ponimanska, T. (2016). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]: textbook for university students. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].
Prohrama rozvytku ditey vid prenatalnoho periodu do trokh rokiv “Oberih” (2014). [The program of development of children from the prenatal period to three years “Oberig”]. Under the direction of B. Zhebrovsky. Ternopil, 160 p. [in Ukrainian].
Straube, E.A. (2013). Detskaya psikhologiya. Metodika rannego razvitiya Glena Domana. [Child psychology. Glenn Doman’s Method of Early Development]. From 0 to 4 years, 240 p. Available at: https://www.litres.ru/e-a-straube/metodika-rannego-razvitiya-glena-domana-ot-0-do-4-let/chitat-onlayn
Pedahohichni tekhnolohiyi (2012). [Pedagogical technologies]: textbook. way. MM Chepil, NZ Dudnik. Kyiv, 224 p. [in Ukrainian].
Steiner, R. (1907). Vospitaniye rebenka s tochki zreniya dukhovnoy nauki [Raising a child in terms of spiritual science]. Tr. D. Vinogradova. Available at: http://bdn-steiner.ru/modules.php?name=Steiner&go=page&pid=34
Shcarlett, S. Systema rannoho rozvytku dytyny maye bazuvatysya na pryntsypakh yakosti, nastupnosti ta dostupnosti. Vystup 3 chervnya 2021 r. na Vseukrayinskomu forumi “Ukrayina ZO. Osvita i nauka”. [The system of early child development should be based on the principles of quality, continuity and accessibility. Speech on June 3, 2021 at the All-Ukrainian Forum “Ukraine 30. Education and science”]. Available at: https://mon.gov.ua/en/news/sergij-shkarlet-sistema-rannogo-rozvitku-ditini-maye-bazuvatisya-na-principah-yakosti-dostupnosti-ta-nastupnosti [in Ukrainian].
Ya u Sviti. Prohrama rozvytku dytyny vid narodzhennya do shesty rokiv [I am in the World. Child development program from birth to six years]. Aksonova O.P., Anishchuk A.M., Artemova L.V., Kononko O.L., Kyiv: ICFER-Ukraine LLC, 2019, 488 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.