ВІЗУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: РОБОТА З НАУКОВО-ПІЗНАВАЛЬНИМ ТЕКСТОМ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.268469Ключові слова:
науково-пізнавальний текст; початкова освіта; візуальне мислення; візуальна грамотність; візуальна структура; візуалізація навчальної інформаціїАнотація
Статтю присвячено питанню інтеграції візуалізації в освітній процес початкової школи, а саме використанню методів візуалізації під час роботи з науково-пізнавальними (науково-популярними та довідково-енциклопедичними) текстами. Розкрито актуальність цих методів і можливості їх використання за урахування специфіки початкової освіти та психологічних особливостей учнів молодшого шкільного віку. Схарактеризовано візуальні структури “портрет”, “діаграма”, “карта”, “часова шкала”, “блок-схема” як складові роботи з науково-пізнавальними текстами в початковій школі.
Посилання
Vashulenko, O. (2020). Osoblyvosti roboty z naukovo-khudozhnimy tekstamy na urokakh literaturnoho chytannia v pochatkovii shkoli [Features of working with scientific and literary texts on literary reading lessons in primary school]. Modernization of the educational environment: problems and prospects. pp. 24–27. [in Ukrainian].
Zvit pro rezultaty druhoho tsyklu zahalnoderzhavnoho zovnishnoho monitorynhu yakosti pochatkovoi osvity “Stan sformovanosti chytatskoi ta matematychnoi kompetentnostei vypusknykiv pochatkovoi shkoly zakladiv zahalnoi serednoi osvity” [Report on the results of the second cycle of nationwide external monitoring of the primary education quality “he state of reading and mathematical competence formation of primary school graduates of general education institutions”]. Ukrainian Center for Evaluation of the Quality of Education. Available at: https://testportal.gov.ua/zvity-dani-2/ [in Ukrainian].
Lipchevska, I.L. (2022). Vyznachennia sutnosti vmin vizualizatsii navchalnoi informatsii maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Determination of the essence of the skills of visualization of educational information of future elementary school teachers]. Youth & market. No. 7 (205), pp. 151–155. http://mir.dspu.edu.ua/article/view/266233 [in Ukrainian].
Lipchevska, I.L. & Malykhin, O.V. (2022). Vizualizatsiia navchalnoi informatsii yak skladova tsyfrovykh pidruchnykiv dlia pochatkovoi shkoly [Visualization of educational information as a component of digital textbooks for elementary school]. Problems of the modern textbook: educational and methodological support of the educational process in wartime conditions. Pedagogical thought. pp. 208–211. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/732111/1/Text1.pdf [in Ukrainian].
Malykhin, O., Aristova, N. & Rohova, V. (2022). Minimizatsiia osvitnikh vtrat uchniv zakladiv zahalnoi serednoi osvity v umovakh voiennoho stanu: Zmishane navchannia [Minimization of educational losses among general secondary schoolchildren amid martial law: Blended learning]. Ukrainian Pedagogical Journal. No. (3), pp. 68–75. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2022-3-68-76 [in Ukrainian].
Martynenko, V.O. (2019). Smyslove chytannia molodshymy shkoliaramy naukovo-khudozhnikh tekstiv [Semantic reading of scientific and literary texts by elementary school students]. Pedagogical education: theory and practice. No. (26), pp. 332–340. [in Ukrainian].
Savchenko, O.Ya. (2016). Piznavalna literatura – skarbnychka znan pro svit. Metodychni osoblyvosti opratsiuvannia naukovo-khudozhnikh opovidan [Cognitive literature is a treasury of knowledge about the world. Methodological features of the scientific and artistic stories study]. Primary school teacher. No. (8), pp. 10–13. [in Ukrainian].
Chalupa, L.М. & Werner, J.S. (2004). The visual neurosciences. The MIT Press. [in English].
De Koning, B.B. & van der Schoot, M. (2013). Becoming part of the story! Refueling the interest in visualization strategies for reading comprehension. Educational Psychology Review. No. 25 (2), pp. 261–287. https://doi.org/10.1007/s10648-013-9222-6 [in English].
Hawkins, J. & Blakeslee, S. (2004). On intelligence. Times Books. [in English].
Malykhin, O., Aristova, N. & Kalinina, L. (2022). Schoolteachers-parents interactions amid distance and blended learning: Two-year experience of overcoming negative influences of covid-19 pandemic. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference. Vol. 1, pp. 454–464. doi: 10.17770/sie2022vol1.6858 [in English].
Malykhin, O.V. & Aristova, N.O. (2019). Improving computer engineering and information technologies undergraduate students’ training through combination of formal, non-formal and informal learning. ENVIRONMENT. TECHNOLOGIES. RESOURCES. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Vol. 2, p. 208. https://doi.org/10.17770/etr2019vol2.4113 [in English].
PIRLS: Progress in international reading literacy study. IEA. Available at: https://www.iea.nl/studies/iea/pirls [in English].
Roam, D. (2008). The back of the napkin: Solving problems and selling ideas with pictures. Portfolio. [in English].
Roam, D. (2021). The pop-up pitch: The two-hour creative sprint to the most persuasive presentation of your life. PublicAffairs. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.