ОСВІТНІ РЕСУРСИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ STEАM-НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.276173

Ключові слова:

онлайн ресурси; середня школа; STEM; STEАM-освіта; технологічна освіта; проєктна діяльність

Анотація

Стаття присвячена огляду освітніх онлайнресурсів для організації STEAM-навчання учнівської молоді. Аналізуються причини актуальності STEAM-освіти, її переваги. Висвітлено основні підходи, які застосовуються для організації STEM/STEAM-освіти. З’ясовано, що в основі STEAM-освіти лежить міждисциплінарний підхід, практично-орієнтоване навчання, проєктна діяльність. З’ясовано, що для реалізації STEAM-навчання можна використовувати електронні освітні ресурси, сервіси Google, масові відкриті онлайн курси. У перспективі планується більш детально дослідити можливості масових відкритих онлайн курсів для реалізації STEAM-освіти.

Біографії авторів

Тетяна Шарова

доктор філологічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу роботи з обдарованою молоддю Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти”

Сергій Шаров

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук  Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного

Борис Кремінський

доктор педагогічних наук, професор, начальник відділу роботи з обдарованою молоддю Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти”

Посилання

Andriievska, V.M. (2017). Proekt yak zasib realizatsii STEAM-osvity u pochatkovii shkoli [Project as a method of realization of STEAM-education in the primary school]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social work”. No. 2 (41), pp. 11–14. [in Ukrainian].

Borzyk, O. et al. (2023). STEM yak innovatsiina stratehiia intehrovanoi osvity: svitovyi dosvid ta perspektyvy rozvytku [STEM as an innovative strategy of integrated education: global experience and development prospects]. Herald of science and education. No. 1 (7), pp. 383–396. [in Ukrainian].

Hrytsenko, L. & Sribna, Yu. (2022). Metodyka realizatsii intehratyvnoho pidkhodu v shkilnii tekhnolohichnii osviti [Methods of implementing the integrative approach in school technology education]. Youth and the market. No. 7–8 (205–206), pp. 107–113. [in Ukrainian].

Karabin, O.Y. & Shul, M.V. (2020). Formuvannia tsyfrovykh kompetentnostei zdobuvachiv osvity v konteksti novoi ukrainskoi shkoly [Formation of digital competencies of educators in the context of the new ukrainian school]. Innovative pedagogy. No. 29 (1), pp. 140–144. [in Ukrainian].

Kuzmenko, O. (2016). Sutnist ta napriamky rozvytku STEM – osvity [The essence and directions of the development of STEM – education]. Proceedings. Series: Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education. No. 9 (3), pp. 188–190. [in Ukrainian].

Kushnir, N. et al. (2017). Vidkryti osvitni resursy dlia orhanizatsii navchannia u konteksti STEM-osvity [Open educational resources to organize training in the context of STEM-education]. Open educational e-environment of a modern university. No. 3, pp. 247–255. [in Ukrainian].

Matviichuk, Yu.Yu. (2019). STEAM-osvita yak instrument realizatsii intehrovanoho pryrodnycho-matematychnoho navchannia [STEAM education as a tool for implementation of integrated natural and mathematical learning]. Collection of scientific works “Pedagogy and psychology”. No. 62, pp. 144–152. [in Ukrainian].

Podliesnyi, S.V. & Tarasov O.F. (2019). Aktualnist vykorystannia STEM-STEAM-STREAM-tekhnolohii v sferi inzhenerno-tekhnichnoi osvity dlia staloho rozvytku ekonomiky Ukrainy [Actuality of use stem-steam-stream technologies in engineering and technical education for sustainable development of Ukraine’s economy]. Bulletin of the Vinnytsia Polytechnic Institute. No. 2, pp. 123–131. [in Ukrainian].

Rudenko, N.V. & Zaitseva, S.S. (2022). Vprovadzhennia elementiv STEAM-osvity na zaniattiakh z inozemnoi movy v umovakh onlain-navchannia [Implementation of STEAM education elements in foreign language online classes]. Current issues of humanitarian sciences. No. 57 (2), pp. 277–284. [in Ukrainian].

Soroko, N.V. & Pylypchuk, I.L. (2020). Orhanizatsiia STEAM-oriientovanoho osvitnoho seredovyshcha zakladu zahalnoi osvity za dopomohoiu servisiv Google [Organization of a STEAM-oriented educational environment of a general education institution using Google services]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences. No. 191, pp. 161–164. [in Ukrainian].

Sharova, T. & Sharov, S. (2018). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv informatyky zasobamy tvorchykh robit [Formation of communicative competence of future teachers of computer sciences by means of creative works]. Youth and the market. No. 9 (164), pp. 33–38. [in Ukrainian].

Sharov, S. et al. (2021). Ukrainian MOOC: Quantitative and Thematic Analysis of Online Courses. International Journal on Advanced Science Engineering Information Technology. No. 3 (11), pp. 1143–1149. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті