ОСВІТНІ РЕСУРСИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ STEАM-НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.276173Ключові слова:
онлайн ресурси; середня школа; STEM; STEАM-освіта; технологічна освіта; проєктна діяльністьАнотація
Стаття присвячена огляду освітніх онлайнресурсів для організації STEAM-навчання учнівської молоді. Аналізуються причини актуальності STEAM-освіти, її переваги. Висвітлено основні підходи, які застосовуються для організації STEM/STEAM-освіти. З’ясовано, що в основі STEAM-освіти лежить міждисциплінарний підхід, практично-орієнтоване навчання, проєктна діяльність. З’ясовано, що для реалізації STEAM-навчання можна використовувати електронні освітні ресурси, сервіси Google, масові відкриті онлайн курси. У перспективі планується більш детально дослідити можливості масових відкритих онлайн курсів для реалізації STEAM-освіти.
Посилання
Andriievska, V.M. (2017). Proekt yak zasib realizatsii STEAM-osvity u pochatkovii shkoli [Project as a method of realization of STEAM-education in the primary school]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social work”. No. 2 (41), pp. 11–14. [in Ukrainian].
Borzyk, O. et al. (2023). STEM yak innovatsiina stratehiia intehrovanoi osvity: svitovyi dosvid ta perspektyvy rozvytku [STEM as an innovative strategy of integrated education: global experience and development prospects]. Herald of science and education. No. 1 (7), pp. 383–396. [in Ukrainian].
Hrytsenko, L. & Sribna, Yu. (2022). Metodyka realizatsii intehratyvnoho pidkhodu v shkilnii tekhnolohichnii osviti [Methods of implementing the integrative approach in school technology education]. Youth and the market. No. 7–8 (205–206), pp. 107–113. [in Ukrainian].
Karabin, O.Y. & Shul, M.V. (2020). Formuvannia tsyfrovykh kompetentnostei zdobuvachiv osvity v konteksti novoi ukrainskoi shkoly [Formation of digital competencies of educators in the context of the new ukrainian school]. Innovative pedagogy. No. 29 (1), pp. 140–144. [in Ukrainian].
Kuzmenko, O. (2016). Sutnist ta napriamky rozvytku STEM – osvity [The essence and directions of the development of STEM – education]. Proceedings. Series: Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education. No. 9 (3), pp. 188–190. [in Ukrainian].
Kushnir, N. et al. (2017). Vidkryti osvitni resursy dlia orhanizatsii navchannia u konteksti STEM-osvity [Open educational resources to organize training in the context of STEM-education]. Open educational e-environment of a modern university. No. 3, pp. 247–255. [in Ukrainian].
Matviichuk, Yu.Yu. (2019). STEAM-osvita yak instrument realizatsii intehrovanoho pryrodnycho-matematychnoho navchannia [STEAM education as a tool for implementation of integrated natural and mathematical learning]. Collection of scientific works “Pedagogy and psychology”. No. 62, pp. 144–152. [in Ukrainian].
Podliesnyi, S.V. & Tarasov O.F. (2019). Aktualnist vykorystannia STEM-STEAM-STREAM-tekhnolohii v sferi inzhenerno-tekhnichnoi osvity dlia staloho rozvytku ekonomiky Ukrainy [Actuality of use stem-steam-stream technologies in engineering and technical education for sustainable development of Ukraine’s economy]. Bulletin of the Vinnytsia Polytechnic Institute. No. 2, pp. 123–131. [in Ukrainian].
Rudenko, N.V. & Zaitseva, S.S. (2022). Vprovadzhennia elementiv STEAM-osvity na zaniattiakh z inozemnoi movy v umovakh onlain-navchannia [Implementation of STEAM education elements in foreign language online classes]. Current issues of humanitarian sciences. No. 57 (2), pp. 277–284. [in Ukrainian].
Soroko, N.V. & Pylypchuk, I.L. (2020). Orhanizatsiia STEAM-oriientovanoho osvitnoho seredovyshcha zakladu zahalnoi osvity za dopomohoiu servisiv Google [Organization of a STEAM-oriented educational environment of a general education institution using Google services]. Proceedings. Series: Pedagogical sciences. No. 191, pp. 161–164. [in Ukrainian].
Sharova, T. & Sharov, S. (2018). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv informatyky zasobamy tvorchykh robit [Formation of communicative competence of future teachers of computer sciences by means of creative works]. Youth and the market. No. 9 (164), pp. 33–38. [in Ukrainian].
Sharov, S. et al. (2021). Ukrainian MOOC: Quantitative and Thematic Analysis of Online Courses. International Journal on Advanced Science Engineering Information Technology. No. 3 (11), pp. 1143–1149. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.