ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ОФІЦЕРІВ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277185Ключові слова:
розвиток; організаційно-педагогічні умови; офіцер; професійна доброчесність; педагогічне моделювання; контекстна методика; педагогічне моделювання; післядипломна освітаАнотація
У статті розкриваються суть та специфіка поняття “організаційно-педагогічні умови”, визначено й обґрунтовано комплекс і взаємопов’язаних організаційно-педагогічних умов щодо розвитку професійної доброчесності офіцерів Збройних сил України (далі – офіцерів) у системі післядипломної освіти. Доведено, що вони мають містити такі аспекти підвищення кваліфікації офіцерів: методологічний – основні ідеї та принципи, на основі яких відбувається розвиток професійної доброчесності в системі післядипломної освіти; теоретичний – цілі, принципи, зміст, результат розвитку професійної доброчесності на курсах підвищення кваліфікації; методичний – основні методи, технології, засоби і методика, за допомогою яких відбувається розвиток професійної доброчесності; практичний – це наявність сучасної навчальної матеріально-технічної бази, необхідної для її розвитку.
Обґрунтовано такі організаційно-педагогічні умови її розвитку: розвиток цінностей і мотивації розвитку професійної доброчесності офіцерів Збройних сил (далі – ЗС) у системі післядипломної освіти; педагогічне моделювання розвитку їх професійної доброчесності у системі підвищення кваліфікації (як організаційна умова); застосування контекстної методики її розвитку (у тому числі шляхом реалізації спецкурсу “Професійна доброчесність офіцерів ЗС України в системі післядипломної освіти”; удосконалення критеріїв діагностування розвиненості професійної доброчесності офіцерів).
Посилання
Asherov, A.T. & Lohvinenko, V.H. (2005). Metody i modeli otsinky pedahohichnoho vplyvu na rozvytok piznavalnoi samostiinosti studentiv [Methods and models of assessment of pedagogical influence on the development of students’ cognitive independence]. Kharkiv, 164 p. [in Ukrainian].
Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (z dod. i dopov.) [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. (2005). (Ed.). V.T. Busel. Perun. 1728 p. [in Ukrainian].
Halkyna, O.V. (2009). Rol y mesto poniatyia “orhanyzatsyonno-pedahohycheskye uslovyia” v termynolohycheskom apparate pedahohycheskoi nauky [The role and place of the concept of “organizational and pedagogical conditions” in the terminological apparatus of pedagogical science]. Extended abstract of candidate’s thesis. 19 p. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro zasady derzhavnoi antykoruptsiinoi polityky na 2021–2025 rokyˮ [Law of Ukraine “On the principles of the state anti-corruption policy for 2021–2025ˮ]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2322-20#Text. [in Ukrainian].
Yezhova, O.O. (2014) Sutnist orhanizatsiino-pedahohichnykh umov pedahohichnoho protsesu. Naukovi zapysky [The essence of organizational and pedagogical conditions of the pedagogical process]. Scientific notes of the Nizhyn Mykola Hohol State University. Psychological and pedagogical sciences. No. 3. pp. 39–43. [in Ukrainian].
Lynenko, A.F. (1996). Teoryia y praktyka formyrovanyia hotovnosty studentov pedahohycheskykh vuzov k professyonalnoi deiatelnosty [Theory and practice of formation of readiness of students of pedagogical universities for professional activity]. Doctorʼs thesis. 371 p. [in Ukrainian].
Lytvyn, A.V. (2014). Metodolohichni zasady poniattia “pedahohichni umovyˮ [Methodological foundations of the concept of “pedagogical conditionsˮ]. Lviv, 76 p. [in Ukrainian].
Lytvyn, A.V. (2010). Pedahohichni umovy informatyzatsii navchalno-vykhovnoho protsesu v PTNZ budivelnoho profiliu [Pedagogical conditions for the informatization of the educational process in vocational training schools of the construction profile]. Pedagogy and psychology of professional education. Vol. 5. pp. 65–78. [in Ukrainian].
Malykhin, O.V. (2013). Metodolohichni osnovy vyznachennia dydaktychnykh umov u doslidzhenniakh z teorii navchannia [Methodological foundations of the definition of didactic conditions in research on the theory of learning]. Scientific works of the Chornomorskiy Petro Mohyla State University complex “Kyiv-Mohyla Academy”. Series: Pedagogy. Vol. 215, issue. 203. pp. 11–14. [in Ukrainian].
Aleksiuk, A.M., Aiurzanain, A.A., Pidkasystyi, P.I. & Kozakov, V.A. et al. (1993). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh intensyfikatsii navchannia [Organization of independent work of students in conditions of intensification of studies]. 336 p. [in Ukrainian].
Ponomarenko, O.V. (2020). Poniattia “orhanizatsiino-pedahohichni umovy” v konteksti doslidzhennia profesiinoi osvity maibutnikh mahistriv psykholohii [The concept of “organizational and pedagogical conditions” in the context of the study of professional education of future masters in psychology]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. No. 70, Vol. 3. pp. 197–200. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.70-3.36 [in Ukrainian].
Filosofskyi slovnyk (1986). [Philosophical dictionary]. (Ed.). V.I. Shynkaruka. Kyiv, 768 p. [in Ukrainian].
Balakirieva, O.M., Heiets, V.M. & Sidenko, V.R. et al. (2014). Tsinnisna skladova modernizatsiinykh protsesiv u suchasnomu sotsiumi Ukrainy [A valuable component of modernization processes in modern Ukrainian society]. 340 p. [in Ukrainian].
Yahupov, V.V. (2020). Aksiolohichnyi vymir yevropeiskoho osvitnoho prostoru ta metodolohichni problemy ukrainskykh doslidnykiv u pedahohitsi [Axiological dimension of the European educational space and methodological problems of Ukrainian researchers in pedagogy]. Tsinnisno-oriientovanyi pidkhid v osviti i vyklyky yevrointehratsii: materialy mizhnar. nauk.-metod. konf. (Sumy, 29–30 travnia 2020 r.) – Value-oriented approach in education and challenges of European integration: materials of the international science and method conf. (Sumy, May 29–30, 2020). (Ed.). V.M. Zavhorodnia, A.M. Kulish et al. Sumy, pp. 51–53. Available at: https://drive.google.com/file/d/1ri7rvY_i7d-gk9xPHYi5BWZlqrq-IdmX/view [in Ukrainian].
Yagupov, V.V., Kryshtal, N.A. & Korol, V.N. (2012). Professionalnaya subektnost ofitserov Ministerstva chrezvychaynykh situatsiy Ukrainy [Professional subjectivity of officers of the Ministry of Emergency Situations of Ukraine]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskiy. Series: pedagogical and psychological sciences. (Ed.). Potapchuk Ye.M. No. 64. pp. 129–133. [in Ukrainian].
Yagupov, V.V. (2013). Modelirovanie professionalnoy kompetentnosti vypusknikov professionalnykh uchebnykh zavedeniy [Modeling of professional competence of graduates of professional educational institutions]. New learning technologies: coll. of science works. (Ed.). Hrebelnyk O.P. Vol. 76. pp. 144–152. [in Ukrainian].
Yahupov, V.V. (2022). Tsinnisno-motyvatsiinyi komponent profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv: metodolohichnyi aspekt [Value-motivational component of professional competence of specialists: methodological aspect]. Bulletin of the National Defense University of Ukraine. No. 6 (70). pp. 164–175. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.