ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ ОФІЦЕРІВ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Василь Ягупов
  • Лілія Бакунчик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277185

Ключові слова:

розвиток; організаційно-педагогічні умови; офіцер; професійна доброчесність; педагогічне моделювання; контекстна методика; педагогічне моделювання; післядипломна освіта

Анотація

У статті розкриваються суть та специфіка поняття “організаційно-педагогічні умови”, визначено й обґрунтовано комплекс і взаємопов’язаних організаційно-педагогічних умов щодо розвитку професійної доброчесності офіцерів Збройних сил України (далі – офіцерів) у системі післядипломної освіти. Доведено, що вони мають містити такі аспекти підвищення кваліфікації офіцерів: методологічний – основні ідеї та принципи, на основі яких відбувається розвиток професійної доброчесності в системі післядипломної освіти; теоретичний – цілі, принципи, зміст, результат розвитку професійної доброчесності на курсах підвищення кваліфікації; методичний – основні методи, технології, засоби і  методика, за допомогою яких відбувається розвиток професійної доброчесності; практичний – це наявність сучасної навчальної матеріально-технічної бази, необхідної для її розвитку.

Обґрунтовано такі організаційно-педагогічні умови її розвитку: розвиток цінностей і мотивації розвитку професійної доброчесності офіцерів Збройних сил (далі – ЗС) у системі післядипломної освіти; педагогічне моделювання розвитку їх професійної доброчесності у системі підвищення кваліфікації (як організаційна умова); застосування контекстної методики її розвитку (у тому числі шляхом реалізації спецкурсу “Професійна доброчесність офіцерів ЗС України в системі післядипломної освіти”; удосконалення критеріїв діагностування розвиненості професійної доброчесності офіцерів).

Біографії авторів

Василь Ягупов

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізичного виховання, спеціальної фізичної підготовки та спорту Національного університету оборони України імені Івана Черняховського

Лілія Бакунчик

науковий співробітник навчально-наукового центу підготовки офіцерів для багатонаціональних штабів Національного університету оборони України імені Івана Черняховського

Посилання

Asherov, A.T. & Lohvinenko, V.H. (2005). Metody i modeli otsinky pedahohichnoho vplyvu na rozvytok piznavalnoi samostiinosti studentiv [Methods and models of assessment of pedagogical influence on the development of students’ cognitive independence]. Kharkiv, 164 p. [in Ukrainian].

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (z dod. i dopov.) [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. (2005). (Ed.). V.T. Busel. Perun. 1728 p. [in Ukrainian].

Halkyna, O.V. (2009). Rol y mesto poniatyia “orhanyzatsyonno-pedahohycheskye uslovyia” v termynolohycheskom apparate pedahohycheskoi nauky [The role and place of the concept of “organizational and pedagogical conditions” in the terminological apparatus of pedagogical science]. Extended abstract of candidate’s thesis. 19 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro zasady derzhavnoi antykoruptsiinoi polityky na 2021–2025 rokyˮ [Law of Ukraine “On the principles of the state anti-corruption policy for 2021–2025ˮ]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2322-20#Text. [in Ukrainian].

Yezhova, O.O. (2014) Sutnist orhanizatsiino-pedahohichnykh umov pedahohichnoho protsesu. Naukovi zapysky [The essence of organizational and pedagogical conditions of the pedagogical process]. Scientific notes of the Nizhyn Mykola Hohol State University. Psychological and pedagogical sciences. No. 3. pp. 39–43. [in Ukrainian].

Lynenko, A.F. (1996). Teoryia y praktyka formyrovanyia hotovnosty studentov pedahohycheskykh vuzov k professyonalnoi deiatelnosty [Theory and practice of formation of readiness of students of pedagogical universities for professional activity]. Doctorʼs thesis. 371 p. [in Ukrainian].

Lytvyn, A.V. (2014). Metodolohichni zasady poniattia “pedahohichni umovyˮ [Methodological foundations of the concept of “pedagogical conditionsˮ]. Lviv, 76 p. [in Ukrainian].

Lytvyn, A.V. (2010). Pedahohichni umovy informatyzatsii navchalno-vykhovnoho protsesu v PTNZ budivelnoho profiliu [Pedagogical conditions for the informatization of the educational process in vocational training schools of the construction profile]. Pedagogy and psychology of professional education. Vol. 5. pp. 65–78. [in Ukrainian].

Malykhin, O.V. (2013). Metodolohichni osnovy vyznachennia dydaktychnykh umov u doslidzhenniakh z teorii navchannia [Methodological foundations of the definition of didactic conditions in research on the theory of learning]. Scientific works of the Chornomorskiy Petro Mohyla State University complex “Kyiv-Mohyla Academy”. Series: Pedagogy. Vol. 215, issue. 203. pp. 11–14. [in Ukrainian].

Aleksiuk, A.M., Aiurzanain, A.A., Pidkasystyi, P.I. & Kozakov, V.A. et al. (1993). Orhanizatsiia samostiinoi roboty studentiv v umovakh intensyfikatsii navchannia [Organization of independent work of students in conditions of intensification of studies]. 336 p. [in Ukrainian].

Ponomarenko, O.V. (2020). Poniattia “orhanizatsiino-pedahohichni umovy” v konteksti doslidzhennia profesiinoi osvity maibutnikh mahistriv psykholohii [The concept of “organizational and pedagogical conditions” in the context of the study of professional education of future masters in psychology]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. No. 70, Vol. 3. pp. 197–200. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.70-3.36 [in Ukrainian].

Filosofskyi slovnyk (1986). [Philosophical dictionary]. (Ed.). V.I. Shynkaruka. Kyiv, 768 p. [in Ukrainian].

Balakirieva, O.M., Heiets, V.M. & Sidenko, V.R. et al. (2014). Tsinnisna skladova modernizatsiinykh protsesiv u suchasnomu sotsiumi Ukrainy [A valuable component of modernization processes in modern Ukrainian society]. 340 p. [in Ukrainian].

Yahupov, V.V. (2020). Aksiolohichnyi vymir yevropeiskoho osvitnoho prostoru ta metodolohichni problemy ukrainskykh doslidnykiv u pedahohitsi [Axiological dimension of the European educational space and methodological problems of Ukrainian researchers in pedagogy]. Tsinnisno-oriientovanyi pidkhid v osviti i vyklyky yevrointehratsii: materialy mizhnar. nauk.-metod. konf. (Sumy, 29–30 travnia 2020 r.) – Value-oriented approach in education and challenges of European integration: materials of the international science and method conf. (Sumy, May 29–30, 2020). (Ed.). V.M. Zavhorodnia, A.M. Kulish et al. Sumy, pp. 51–53. Available at: https://drive.google.com/file/d/1ri7rvY_i7d-gk9xPHYi5BWZlqrq-IdmX/view [in Ukrainian].

Yagupov, V.V., Kryshtal, N.A. & Korol, V.N. (2012). Professionalnaya subektnost ofitserov Ministerstva chrezvychaynykh situatsiy Ukrainy [Professional subjectivity of officers of the Ministry of Emergency Situations of Ukraine]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytskiy. Series: pedagogical and psychological sciences. (Ed.). Potapchuk Ye.M. No. 64. pp. 129–133. [in Ukrainian].

Yagupov, V.V. (2013). Modelirovanie professionalnoy kompetentnosti vypusknikov professionalnykh uchebnykh zavedeniy [Modeling of professional competence of graduates of professional educational institutions]. New learning technologies: coll. of science works. (Ed.). Hrebelnyk O.P. Vol. 76. pp. 144–152. [in Ukrainian].

Yahupov, V.V. (2022). Tsinnisno-motyvatsiinyi komponent profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv: metodolohichnyi aspekt [Value-motivational component of professional competence of specialists: methodological aspect]. Bulletin of the National Defense University of Ukraine. No. 6 (70). pp. 164–175. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті