ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: СУТНІСТЬ І ЗАВДАННЯ

Автор(и)

  • Ганна Товканець
  • Катерина Кришінець-Андялошій

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277186

Ключові слова:

заклад загальної середньої освіти; концепція; програма розвитку; стратегія розвитку; алгоритм формування Програми розвитку; освітнє середовище; освіта

Анотація

Розглянуто теоретичні засади створення програми розвитку закладу загальної середньої освіти. Обґрунтовано, що програма розвитку школи є довгостроковим документом, який характеризує основні тенденції, головні цілі, завдання та напрями навчання, виховання, розвитку учнів та особливості організації кадрового і методичного забезпечення педагогічного процесу й інноваційних перетворень навчально-виховної системи, основні передбачувані кінцеві результати та критерії. Визначено, що змістом програми розвитку та предметом планування освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти є розробка послідовності дій зі створення, надання та забезпечення якості освітніх послуг з метою задоволення освітніх потреб і очікувань усіх зацікавлених сторін. Представлено структуру дій щодо формування програми розвитку закладу загальної середньої освіти.

Біографії авторів

Ганна Товканець

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики початкової освіти Мукачівського державного університету

Катерина Кришінець-Андялошій

заступник начальника управління освіти, культури, молоді і спорту Мукачівської міської ради Закарпатської області

Посилання

Innovatsiinyi menedzhment: modeliuvannia osvitnikh protsesiv [Innovative management: modeling of educational processes]. (Ed.). T.M. Sokolenko. Sloviansk, 2019. 47 p. [in Ukrainian].

Innovatsiinyi osvitnii proiekt dlia pochatkovoi shkoly “Dity. Osvita. Maibutnie” [Innovative educational project for primary school “Children. Education. Future”]. Available at: https://znayshov.com/News/Details/innovatsiinyi_osvitnii_proiekt_dlia_pochatkovoi_shkoly_dity._osvita._maibutnie. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.A. (2018). Osvitno-vykhovni systemy zakladiv serednoi osvity [Educational systems of secondary education institutions]. Educational and methodological manual. Zhytomyr, 120 p. [in Ukrainian].

Marmaza, O.I. (2017). Menedzhment osvitnoi orhanizatsii [Management of an educational organization]. Educational and methodological manual. Kharkiv, 126 p. [in Ukrainian].

Osadchyi, I.H. Pedahohika yakosti osvity: planuvannia roboty zakladu zahalnoi serednoi osvity [Pedagogy of the quality of education: planning the work of a general secondary education institution]. Scientific and practical commentary in questions and answers. Kyiv, 65 p. [in Ukrainian].

Osvitnii proekt “Na krylakh uspikhu” [Educational project “On the wings of success”]. Available at: https://vseosvita.ua/library/osvitna-navcalna-programa-na-krilah-uspihu-286805.html. [in Ukrainian].

Osoblyvosti orhanizatsii osvitnoho protsesu za Derzhavnym standartom bazovoi osvity v umovakh realizatsii kontseptsii Novoi ukrainskoi shkoly [Peculiarities of the organization of the educational process according to the State Standard of Basic Education in the context of the implementation of the concept of the New Ukrainian School]. Available at: https://edway.in.ua/uk/mpk/387. [in Ukrainian].

Renkas, B.M. Formuvannia stratehii rozvytku zakladu zahalnoi serednoi osvity [Formation of the development strategy of the institution of general secondary education]. Available at: https://www.Narodnaosvita.Kiev.ua/?page_id=6248. [in Ukrainian].

Tovkanets, H.V. (2012). Pedahohika: navchalno-metodychni materialy dlia studentiv humanitarnykh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh zakladiv [Pedagogy: teaching and methodical materials for students of humanitarian specialties of higher educational institutions]. Mukachevo, 266 p. [in Ukrainian].

Chervinska, I. & Karpenko, O. (2021). Brend zakladu zahalnoi serednoi osvity yak pokaznyk yoho konkurentozdatnosti v osvitnomu prostori rehionu [The brand of a general secondary education institution as an indicator of its competitiveness in the educational space of the region]. Youth & market. No. 10 (196). pp. 24–28. [in Ukrainian].

Vukotich, G. (2020). Аssembling the change management team. The Importance of Change Management Training ATD, pp. 4–6. Available at: https://d22bbllmj4tvv8.cloudfront.net. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті