КИТАЙСЬКИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ЕТНОДИЗАЙНУ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277187Ключові слова:
етнодизайн; освіта; вища школа; китайський досвід; компетентностіАнотація
У статті проаналізовано китайський досвід використання етнодизайну у процесі формування ключових компетентностей студентів мистецьких спеціальностей. Доведено, що етнодизайн як предмет вивчення завдяки поєднанню історико-культурної художньої спадщини, образотворчих символів, духовно-моральних цінностей китайського народу дає змогу навчати студентів сприймати і відтворювати художні образи у всій їхній багатоманітності. Розкрито, що етнодизайн сприяє формуванню необхідних ключових компетентностей студентів мистецьких спеціальностей під час освітнього процесу, що у підсумку дає можливість досягнути такі програмні результати, як здійснення самостійної творчої художньої діяльності, розвиток креативності на основі ретрансляції національних цінностей в художній і дизайнерський процес на основі рефлексії тощо.
Посилання
Afanasyev, Yu.L. (2013). Etnodyzayn u konteksti natsiyetvorennya ta hlobalizatsiyi [Ethnodesign in the context of nation building and globalization]. Ukrainian culture: past, present, ways of development. Vol. 19 (2). pp. 143–147. [in Ukrainian].
Hryhoryeva, A. (2018). Rozvytok tvorchoho potentsialu maybutnoho uchytelya tekhnolohiy u protsesi vyvchennya fakhovykh dystsyplin [Development of the creative potential of the future technology teacher in the process of studying professional disciplines]. Youth & market. No. 1 (156). pp. 107–111. [in Ukrainian].
Hrynova, V. & Panok, T. (2021). Etnodyzayn ta moderna trayektoriya profesiynoyi pidhotovky maybutnoho vchytelya mystetskykh dystsyplin v umovakh didzhytalizatsiyi suspilstva [Ethnodesign and the modern trajectory of professional training of the future teacher of art disciplines in the conditions of digitalization of society]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. No. 74 (2). pp. 146–151. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-2.28. [in Ukrainian].
Lisunova, L.V. (2021). Osoblyvosti vyyavlennya estetychnoho v dekoratyvno-prykladnomu mystetstvi i yoho rol u formuvanni estetychnoho spryynyattya maybutnimy pedahohamy mystetskykh dystsyplin [Peculiarities of identifying the aesthetic in decorative and applied art and its role in the formation of aesthetic perception by future teachers of art disciplines]. Scientific journal of the Mykhaylo Drahomanov National Pedagogical University. Vol. 5 (82). pp. 97–101. [in Ukrainian].
Orshanskyy, L.V. (2011). Etnodyzayn yak innovatsiynyy khudozhno-estetychnyy komponent tekhnolohichnoyi osvity [Ethnodesign as an innovative artistic and aesthetic component of technological education]. Youth & market. No. 1, pp. 38–41. [in Ukrainian].
Chen Fang. (2020). The evolution and application of traditional decorative patterns in the field of modern design. China Academic Journal Electronic Publishing House. pp. 86–87. [in Chinese].
Dai Zhen, Ju Dongting, Panyok Tatyana. (2022). Project activities in the professional training of future designers (based on China’s educational experience). Art, Design & Communication in Higher Education. Vol. 21 (1). pp. 23–42. URL: http://surl.li/dtpgy [in English].
Jia Xiaolin, An Yikun, Che Hongfei. (2017). Application Research of Qiang Traditional Decorative Pattern Elements in Contemporary Design. [J]. Design. No. 23. pp. 98–99. [in Chinese].
Wang Yawei, Shi Qixin. (2018). 传统装饰图案在现代设计中的创新应用 [Innovative application of traditional decorative patterns in modern design]. [J]. Packaging World. No. 1. pp. 79–81. [in Chinese].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.