КИТАЙСЬКИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ЕТНОДИЗАЙНУ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Тетяна Паньок
  • Жень Фушен

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277187

Ключові слова:

етнодизайн; освіта; вища школа; китайський досвід; компетентності

Анотація

У статті проаналізовано китайський досвід використання етнодизайну у процесі формування ключових компетентностей студентів мистецьких спеціальностей. Доведено, що етнодизайн як предмет вивчення завдяки поєднанню історико-культурної художньої спадщини, образотворчих символів, духовно-моральних цінностей китайського народу дає змогу навчати студентів сприймати і відтворювати художні образи у всій їхній багатоманітності. Розкрито, що етнодизайн сприяє формуванню необхідних ключових компетентностей студентів мистецьких спеціальностей під час освітнього процесу, що у підсумку дає можливість досягнути такі програмні результати, як здійснення самостійної творчої художньої діяльності, розвиток креативності на основі ретрансляції національних цінностей в художній і дизайнерський процес на основі рефлексії тощо.

Біографії авторів

Тетяна Паньок

доктор педагогічних наук, професор, кандидат мистецтвознавства, завідувач кафедри образотворчого мистецтва Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Жень Фушен

магістр Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Посилання

Afanasyev, Yu.L. (2013). Etnodyzayn u konteksti natsiyetvorennya ta hlobalizatsiyi [Ethnodesign in the context of nation building and globalization]. Ukrainian culture: past, present, ways of development. Vol. 19 (2). pp. 143–147. [in Ukrainian].

Hryhoryeva, A. (2018). Rozvytok tvorchoho potentsialu maybutnoho uchytelya tekhnolohiy u protsesi vyvchennya fakhovykh dystsyplin [Development of the creative potential of the future technology teacher in the process of studying professional disciplines]. Youth & market. No. 1 (156). pp. 107–111. [in Ukrainian].

Hrynova, V. & Panok, T. (2021). Etnodyzayn ta moderna trayektoriya profesiynoyi pidhotovky maybutnoho vchytelya mystetskykh dystsyplin v umovakh didzhytalizatsiyi suspilstva [Ethnodesign and the modern trajectory of professional training of the future teacher of art disciplines in the conditions of digitalization of society]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. No. 74 (2). pp. 146–151. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.74-2.28. [in Ukrainian].

Lisunova, L.V. (2021). Osoblyvosti vyyavlennya estetychnoho v dekoratyvno-prykladnomu mystetstvi i yoho rol u formuvanni estetychnoho spryynyattya maybutnimy pedahohamy mystetskykh dystsyplin [Peculiarities of identifying the aesthetic in decorative and applied art and its role in the formation of aesthetic perception by future teachers of art disciplines]. Scientific journal of the Mykhaylo Drahomanov National Pedagogical University. Vol. 5 (82). pp. 97–101. [in Ukrainian].

Orshanskyy, L.V. (2011). Etnodyzayn yak innovatsiynyy khudozhno-estetychnyy komponent tekhnolohichnoyi osvity [Ethnodesign as an innovative artistic and aesthetic component of technological education]. Youth & market. No. 1, pp. 38–41. [in Ukrainian].

Chen Fang. (2020). The evolution and application of traditional decorative patterns in the field of modern design. China Academic Journal Electronic Publishing House. pp. 86–87. [in Chinese].

Dai Zhen, Ju Dongting, Panyok Tatyana. (2022). Project activities in the professional training of future designers (based on China’s educational experience). Art, Design & Communication in Higher Education. Vol. 21 (1). pp. 23–42. URL: http://surl.li/dtpgy [in English].

Jia Xiaolin, An Yikun, Che Hongfei. (2017). Application Research of Qiang Traditional Decorative Pattern Elements in Contemporary Design. [J]. Design. No. 23. pp. 98–99. [in Chinese].

Wang Yawei, Shi Qixin. (2018). 传统装饰图案在现代设计中的创新应用 [Innovative application of traditional decorative patterns in modern design]. [J]. Packaging World. No. 1. pp. 79–81. [in Chinese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті