ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Олена Гомонюк
  • Наталя Бідюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277193

Ключові слова:

формування; інформаційна компетентність; майбутні фахівці; соціономічні професії; заклади вищої освіти; інноваційні технології

Анотація

У статті розкрито сутність і особливості розвитку інформаційної компетентності фахівця соціономічних професій, зокрема, педагогів та психологів. Актуалізовано, що для формування та розвитку інформаційної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій продуктивним є цілеспрямоване культивування ціннісних аспектів професійної діяльності педагогів і психологів під час проходження практики. Доведено, що технологіями, які сприяють формуванню інформаційної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій є технологія проблемного навчання, технологія моделювання професійної діяльності в процесі навчання, технологія проєктної діяльності.

Біографії авторів

Олена Гомонюк

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету

Наталя Бідюк

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іншомовної освіти та міжкультурної комунікації  Хмельницького національного університету

Посилання

Balovsiak, N.V. (2006). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti maibutnoho ekonomista v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of information competence of the future economist in the process of professional training]. Candidate’s thesis. Kyiv, 334 p. [in Ukrainian].

Hurevych, R.S. (2006). Formuvannia informatsiinoi kultury vchyteliv: problemy ta perspektyvy [Formation of teachers’ information culture: problems and prospects]. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists. Collection of scientific works. No. 9, pp. 34–38. [in Ukrainian].

Homoniuk, O.M. (2012). Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia profesiino-pedahohichnoi kultury maibutnikh sotsialnykh pedahohiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodological foundations of the formation of the professional and pedagogical culture of future social pedagogues in higher educational institutions]. Doctor’s thesis. Vinnytsia, 595 p. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O.V. (Eds.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives]. Educational policy library. Kyiv, 112 p. [in Ukrainian].

Teplytska, A. (2018). Naukovo-teoretychnyi aspekt profesiinoi kompetentnosti ukrainska naukova shkola [Scientific and theoretical aspect of professional competence: Ukrainian scientific school]. Youth & market, No. 10 (165). pp. 41–46. [in Ukrainian].

Susan, C. & Curzon Chair (2005). A Report Submitted to Commission on Learning Resources and Instructional Technology Work Group on Information Competence. CLRIT Task 6.1. Available at: https://scholarworks.csun.edu/handle/10211.2/475 [in English].

Caravello Patti S., Borah Eloisa Gomez, Herschman Judith, Mitchell Eleanor (2005). Information Competence at UCLA: Report of a Survey. Available at: https://ww.library.ucla.edu/infocompetence/index_noframes.htm. [in English].

Kathleen, K., Dunn, A. & Cook Adamson (2003). Information competence in the CSU: empowering students for personal freedom and lifelong learning. Available at: https://scholarworks.calstate.edu/downloads/6w924d788 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті