НЕОЛІБЕРАЛЬНА ПАРАДИГМА ТРАНСФОРМАЦІЇ КЛАСИЧНОЇ МОДЕЛІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277196Ключові слова:
неолібералізм; трансформація; вища освіта; класична модель освіти; освітня політика; комерціалізація освітиАнотація
У статті аналізуються неоліберальні тенденції модернізації сфери вищої освіти через призму всебічного зростання економізації державної освітньої діяльності. Зазначено, що неоліберальний університет закріпився у багатьох розвинутих країнах і змінив імперативи вищої освіти з ліберальної, відкритої, загальнодоступної до більш професійних форм, які зосереджуються на комерціалізації та маркетизації навчання. Виявлено, що модернізація освіти та формування концепції підприємницького університету належно поєдналися з маркетингом освіти, що посилило аргументи прихильників розвитку ринку освітніх послуг.
Посилання
Zinchenko, V.V. (2015). Instytutsiinyi vymir internatsionalizatsii i transformatsii system osvity v umovakh neoliberalnoi hlobalizatsii [The institutional dimension of internationalization and transformation of education systems in the conditions of neoliberal globalization]. Higher education of Ukraine. No. 3. Add. 2. рр. 180–209. [in Ukrainian].
Krasovska, O.Yu. (2011). Internatsionalizatsiia vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii svitovoho osvitnoho prostoru [Internationalization of higher education in the conditions of globalization of the world educational space]. Herald of Acad. customs service of Ukraine. Economy. No. 2. рр. 102–109. [in Ukrainian].
Mygovich, I.V. (2019). Pidpryiemnytska kompetentnist v konteksti internatsionalizatsii natsionalnykh system vyshchoi osvity: instytutsiinyi riven [Entrepreneurial competence in the context of internationalization of national higher education systems: institutional level]. Collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University. Issue 3. рр. 137–149. [in Ukrainian].
Cherkashin, S.V. (2018). Suchasna universytetska osvita yak obiekt neoliberalnykh tekhnokratychnykh reform [Modern university education as an object of neoliberal technocratic reforms]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. No. 60, Vol. 2. рр. 196–201. [in Ukrainian].
Brienza, C. (2016). Degrees of (self-) exploitation: Learning to labor in the neoliberal university. Journal of Historical Sociology. Vol. 29 (1). pp. 92–111. [in English].
Cheng, M. (2017). Reclaiming quality in higher education: A human factors approach. Quality in Higher Education. Vol. 23 (3). рр. 1–30. [in English].
Friedman, Milton (1951). “Neo-Liberalism and its Prospects”. Farmand. pp. 89–93. [in English].
Giroux, H.A. (2017). The Terror of Neoliberalism. Authoritarianism and the Eclipse of Democracy. London; New York: Routledge, p. 114. [in English].
Hayek, F. (1982). Law, Legislation and Liberty, Vol. 2. The Mirage of Social Justice. Routledge, р. 58. [in English].
Maisuria, A. & Cole, M. (2017). The neoliberalization of higher education in England: An alternative is possible. Policy Futures in Education. Vol. 15 (5). pp. 2–619. [in English].
Mises, L. von. The Historical Setting of the Austrian School of Economics. Arlington House, 1969, reprinted by the Ludwig von Mises Institute, 1984, p. 10. [in English].
Raaper, R. & Olssen, M. (2016). Neoliberalization of higher education and academic lives: An interview. Policy Futures in Education. Vol. 14 (2). pp. 47–163. [in English].
Standing Guy (2011). The Precariat: The New Dangerous Class. London: Bloomsbury Academic. 198 р. [in English].
Taylor, A. (2017). Perspectives on the university as a business: The corporate management structure, neoliberalism and higher education. Journal for Critical Education Policy Studies. Vol. 15 (1). pp. 8–135.
Vicars, M. (2019). When all hope is gone: Truth, lies and make believe. In: Bottrell Manathunga DC (Eds). Resisting neoliberalism in higher education. Vol. 1: Seeing Through the Cracks (Palgrave Critical University Studies). рр. 3–96. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.