НЕДОЛІКИ У СПІВІ ЯК ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ПОСТАНОВКА ГОЛОСУ” У ВИЩІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277498Ключові слова:
недоліки у співі; постановка голосу; голосовий апарат; звукоутворення; тембральне та інтонаційне звучання; методи співацького навчанняАнотація
У статті визначено й охарактеризовано низку основних недоліків у співі, які виникають при викладанні навчальної дисципліни “Постановка голосу” у закладах вищої педагогічної освіти, а також окреслено шляхи їхнього подолання задля розвитку та вдосконалення професійної вокально-виконавської майстерності, що є запорукою успішної вокальної діяльності.
Встановлено, що більшість вокальних дефектів, які проявляються у процесі співу, є набутими та піддаються корекції у результаті наполегливої роботи педагога зі студентом.
Посилання
Antoniuk, V.H. (2007). Vokalna pedahohika (solnyi spiv) [Vocal pedagogy (solo singing)]. Textbook. Kyiv, 174 р. [in Ukrainian].
Vykonavska pidhotovka za fakhom (vokal) [Executive training by profession (vocal)]. Guidelines. (Ed.). O.I. Gabel. Mukachevo, 2022. 20 р. [in Ukrainian].
Holos liudyny ta vokalna robota z nym [Human voice and vocal work with it]. Monograph. G.E. Stasko and other. Ivano-Frankivsk, 2010. 336 р. [in Ukrainian].
Karpenko, A.P. (2016). Formuvannia vokalno-vykonavskoi maisternosti shliakhom podolannia nedolikiv vokalistiv-pochatkivtsiv [Formation of vocal performance skills by overcoming the shortcomings of beginner vocalists]. A young scientist. No. 9.1 (36.1). рр. 75–78. [in Ukrainian].
Kyshakevych, S.V. & Stets, H.V. (2022). Pisennyi repertuar dlia ditei serednoho shkilnoho viku [Song repertoire for children of secondary school age]. Еducational and methodological manual. Drohobych, 44 р. [in Ukrainian].
Konspekt lektsii do praktychnykh zaniat z kursu “Metodyka vykladannia dystsyplin kvalifikatsii (vokal)” dlia mahistriv dennoi ta zaochnoi formy navchannia vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Synopsis of lectures for practical classes from the course “Methodology of teaching qualification disciplines (vocal)” for full-time and part-time masters of higher pedagogical educational institutions]. (Ed.). V.A. Kuzmichova. Kharkiv, 2020. 35 р. [in Ukrainian].
Martsynkivskyi, O.O. (2019). Metodyka vykladannia solnoho spivu u vyshchii shkoli [Methodology of teaching solo singing in higher education]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. No. 66, Vol. 2. рр. 48–52. [in Ukrainian].
Tkachenko, T.V. (2011). Metody samostiinoi roboty z postanovky holosu dlia studentiv zaochnoho viddilennia na muzychno-pedahohichnykh fakultetakh [Methods of independent work on voice production for students of the correspondence department at music and pedagogical faculties]. Youth and the market: a monthly scientific and pedagogical journal. No. 5 (76). рр. 30–33. [in Ukrainian].
Khomenko, A.B., Korobka, V.I., Krutko, N.V. & Kurson, V.M. (2011). Postanovka holosu [Setting the voice]. Еducational and methodological manual. Nizhin, 113 р. [in Ukrainian].
Yutsevych, Yu.Ye. (1998). Teoriia i metodyka formuvannia ta rozvytku spivatskoho holosu [Theory and methods of formation and development of the singing voice]. Еducational and methodological manual. Kyiv, 160 р. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.