КОМУНІКАТИВНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ У ФАХОВИХ МИСТЕЦЬКИХ КОЛЕДЖАХ

Автор(и)

  • Ольга Шапран

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277500

Ключові слова:

фаховий мистецький коледж; зміст навчання у фахових мистецьких коледжах; комунікація; музична комунікація; комунікативна культура; культура міжособистісної творчої взаємодії; культура художньо-педагогічного спілкування; музичне мислення; художньо-комунікативні уміння; художньо-комунікативний досвід

Анотація

У статті здійснено аналіз комунікативних аспектів підготовки здобувачів у фахових мистецьких коледжах. Охарактеризовано поняття “комунікація”, “музична комунікація”, “комунікативна культура”, “культура міжособистісної творчої взаємодії”, “культура художньо-педагогічного спілкування”, “музичне мислення”, “художньо-комунікативні уміння”, “художньо-комунікативний досвід”. Доведено, що відповідні до них комунікативні явища володіють адаптивним потенціалом для їх провадження у практику підготовки артистів і викладачів фахових мистецьких коледжів.

Біографія автора

Ольга Шапран

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи Університету Григорія Сковороди у Переяславі

Посилання

Bulatova, L.O. (2016). Muzychne myslennya osobystosti yak sposib muzychnoyi komunikatsiyi. Molodyy vchenyy [Musical thinking of the individual as a way of musical communication]. Young scientist. No. 3 (30), рр. 357–361. [in Ukrainian].

Van, Yatszyun. (2018). Metodyka formuvannya komunikatyvnoyi kultury maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva v protsesi dyryhentsko-khorovoho navchannya [The method of forming the communicative culture of future music teachers in the process of conducting and choral training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Sumy, 23 р. [in Ukrainian].

Volkova, Yu. (2016). Formuvannya khudozhno-komunikatyvnykh umin maybutnikh uchyteliv muzyky i khoreohrafiyi [Formation of artistic and communicative skills of future teachers of music and choreography]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 22 p. [in Ukrainian].

Dikun, I., Mykhalyuk, A. & Kotsurak, O. (2021). Formuvannya khudozhno-komunikatyvnykh umin maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva u protsesi instrumentalno-vykonavskoyi pidhotovky [Formation of artistic and communicative skills of future music teachers in the process of instrumental and performing training]. Educational and methodological manual. Bar, 129 p. [in Ukrainian].

Zaytseva, A.V. (2017). Khudozhno-komunikatyvna kultura maybutnoho vchytelya muzychnoho mystetstva: teoriya, metodolohiya, metodychni aspekty [Artistic and communicative culture of the future music teacher: theory, methodology, methodical aspects]. Monograph. Kyiv, 255 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny (2022). “Pro fakhovu peredvyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Vocational before professional Education”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19#Text [in Ukrainian].

Zlotnyk, O. & Shulhina, V. (2019). Komunikatyvni funktsiyi khudozhnoho spilkuvannya v muzychnomu mystetstvi [Communicative functions of artistic communication in musical art]. Proceedings. Series: art history. No. 1 (40), рр. 28–34. [in Ukrainian].

Lay, Syaotsyan. (2019). Formuvannya kultury mizhosobystisnoyi tvorchoyi vzayemodiyi maybutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva v protsesi vokalnoyi pidhotovky [Formation of the culture of interpersonal creative interaction of future music teachers in the process of vocal training]. Candidateʼs thesis. Odesa, 276 p. [in Ukrainian].

Lupak, N. (2019). Khudozhnya komunikatsiya v ploshchyni mystetskoyi osvity: teoriya, praktyka, innovatsiyi [Artistic communication in the field of art education: theory, practice, innovations]. Art and education. Theory of art education and upbringing. 31 (91), рр. 6–11. [in Ukrainian].

Men, Sian. (2019). Metodyka formuvannya khudozhno-komunikatyvnoho dosvidu maybutnikh vykladachiv vokalu v pedahohichnykh universytetakh [Methodology of formation of artistic and communicative experience of future vocal teachers in pedagogical universities]. Candidateʼs thesis. Sumy, 243 p. [in Ukrainian].

Orlov, V. (2018). Khudozhno-pedahohichne spilkuvannya u profesiynomu stanovlenni maybutnikh vykladachiv mystetskykh dystsyplin [Artistic and pedagogical communication in the professional formation of future teachers of art disciplines]. Art education: content, technologies, management. Series: pedagogical sciences. Issue 13, рр. 158–175. [in Ukrainian].

Pavlichuk, V.I. & Pavlyuk, N.M. (2019). Protsesy spilkuvannya v muzychniy diyalnosti: osobystisnyy aspect [Communication processes in musical activity: personal aspect]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools. No. 67. Vol. 1, pp. 58–62. [in Ukrainian].

Profesiynyy standart “Vykladach mystetskoyi shkoly (za vydamy navchalnykh dystsyplin)” [Professional standard “Art school teacher (by types of educational disciplines)”]. (2022). Available at: file:///C:/Users/user/Downloads/%D0%9D%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B7_1110%20(1).pdf [in Ukrainian].

Standart fakhovoyi peredvyshchoyi osvity [Standard of vocational pre-higher education]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/Fakhova%20peredvyshcha%20osvita/Zatverdzheni.standarty/2021/06/23/025.Muzychne.mystetstvo.23.06.pdf [in Ukrainian].

Shchepakin, V. (2021). Vydy muzychnoyi komunikatsiyi. Sylabus navchalnoyi dystsypliny [Types of musical communication. Syllabus of the academic discipline]. Faculty of Music. Department of Theory and History of Music. Kharkiv State Academy of Culture. The level of higher education is the third (educational and scientific). Kharkiv, 14 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті