THE CONTENT AND STAGES OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT AT MULTYDISCIPLINARY HEI

Автор(и)

  • Fedir Zagura

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277502

Ключові слова:

викладач фізичного виховання; багатогалузевий заклад вищої освіти; професійний розвиток; етап адаптації в академічному середовищі; етап вдосконалення професійної компетентності; етап накопичення досвіду; етап професійної майстерності та експертизи; зміст професійного розвитку

Анотація

У статті висвітлено проблему гармонізації змісту та етапів професійного розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти. Виконано аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження. Представлено змістове наповнення професійного розвитку викладачів фізичного виховання на етапі адаптації в академічному середовищі багатогалузевого закладу вищої освіти, етапі удосконалення професійної компетентності, етапі накопичення досвіду, етапі професійної майстерності і експертизи. Наведено приклади форм професійного розвитку (тренінги, круглі столи, вебінари), що охоплюють специфіку різних видів діяльності. Зроблено висновок про результативність гармонізації змісту та етапів професійного розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти. Представлено перспективи подальших наукових розвідок.

Біографія автора

Fedir Zagura

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, завідувач кафедри атлетичних видів спорту Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського

Посилання

Dryzhak, V.V. & Yermak, S.M. (2018). Profesiinyi rozvytok ta pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh ta naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv yak faktor zabezpechennia yakosti osvity [Professional development and professional development of pedagogical and research-pedagogical workers as a factor in ensuring the quality of education]. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, Vol. 153. pp. 28–31. [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O.A. (2018). Akmeolohichni zasady neperervnoi profesiinoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv [Acmeological principles of continuous professional training of future teachers]. Theory and methodology of professional and pedagogical training of educators: acmeological aspects: monograph. Kyiv: Publishing House of the M.P. Drahomanov National Pedagogical University, 2018. pp. 59–122. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A. (2008). Filosofiia pedahohichnoi dii: monohrafiia [Philosophy of pedagogical action: monograph]. Cherkasy: Publishing House of the Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytskyi, 608 p. [in Ukrainian].

Illiakhova, M. (2019). Kreatyvni praktyky u bezperervnomu profesiinomu rozvytku naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv [Creative practices in continuous professional development of scientific and pedagogical workers]. Ukrainian Pedagogical Journal, No. 2. pp. 38–44. [in Ukrainian].

Kravchenko, H. (2015). Upravlinnia profesiinym rozvytkom naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv v umovakh kafedralnoi systemy instytutiv pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Management of professional development of scientific and pedagogical workers in the conditions of the cathedral system of institutes of postgraduate pedagogical education]. Origins of pedagogical skills. Series: Pedagogical sciences, No. 15. pp. 139–144. [in Ukrainian].

Lavrinenko, O.A. (2009). Istoriia pedahohichnoi maisternosti: navchalnyi posibnyk dlia studentiv pedahohichnykh VNZ, aspirantiv, vchyteliv [History of pedagogical skill: a study guide for students of pedagogical universities, graduate students, teachers]. Kyiv, 329 p. [in Ukrainian].

Ministerstvo rozvytku ekonomiky, torhivli ta silskoho hospodarstva (2021). Nakaz Ministerstva rozvytku ekonomiky, torhivli ta silskoho hospodarstva Ukrainy № 610 vid 23.03.2021 r. “Pro zatverdzhennia profesiinoho standartu na hrupu profesii “Vykladachi zakladiv vyshchoi osvity” [Order of the Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine No. 610 of March 23, 2021 “On the approval of the professional standard for the group of professions “Teachers of higher education institutions”]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/standarty/2021/03/25/Standart%20na%20hrupu%20profesiy_Vykladachi%20zakladiv%20vyshchoyi%20osvity_25.03.pdf [in Ukrainian].

Broad, K. & Evans, M. (2006). A review of literature on professional development content and delivery modes for experienced teachers. Ontario, Canada: University of Ontario, 102 p. [in English].

Meirink, J.A., Meijer, P.C. & Verloop, N. (2007). A closer look at teachers’ individual learning in collaborative settings. Teachers and Teaching: Theory & Practice, No. 13. pp. 145–164. [in English].

Poell, R.F., van der Krogt, F.J. (2010). Individual learning paths of employees in the context of social networks. Learning through practice. S. Billett (eds.). Dordrecht: Springer, pp. 197–221. [in English].

Sjoer, E. & Meirink, J.A. (2016). Understanding the complexity of teacher interaction in a teacher professional learning community. European Journal of Teacher Education, Vol. 39, No. 1. pp. 110–125. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті