НАУКОВА СПАДЩИНА ГЕОГРАФІВ В КАТЕГОРІЇ “НАУКАˮ ТА У ДИДАКТИЧНІЙ СИСТЕМІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277511Ключові слова:
наука; географія; учений; наукова спадщина; навчальний предмет; змістовий потенціал; наукова освіта; компетентність в галузі природничих наук; діяльнісний потенціалАнотація
У статті визначається місце поняття “наукова спадщина” в категорії “наука” та її особливості у вчених-географів. Акцентується на відмінностях науки географії від відповідного шкільного навчального предмету. Наголошується на важливості вивчення наукової спадщини у курсах шкільної географії з огляду на реалізацію вимог Держстандарту 2020 року щодо формування ключових компетентностей. Розглядаються способи залучення наукової спадщини географів у процесі вивчення географії школярами та вплив використання наукових першоджерел на результативність їхнього навчання.
Посилання
Akademichnyi tlumachnyi slovnyk [Dictionary of the Ukrainian language]. (2018). Dictionary of the Ukrainian language. Available at: http://sum.in.ua/ [in Ukrainian].
Busel, V.T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (z dodatkamy i dopovnenniamy) [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpin. [in Ukrainian].
Vidomi heohrafy. Oleksandr von Humboldt [Famous geographers. Alexander von Humboldt]. (2022). Available at: Geograf.com.ua. http://www.geograf.com.ua/famousgeographers/28-mandrivniki-ta-moreplavtsi/309-gumboldt-oleksandr-fon. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. (2020). No. 898, 30 September 2020. Available at: https://mon.gov.ua/ua [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro naukovu i naukovo-tekhnichnu diialnist” [Law of Ukraine “On scientific and scientific and technical activities”]. No. 922-VIII, 25 December 2015. Information of the Verkhovna Rada of Ukraine. [in Ukrainian].
Lipchevska, I. (2022). Vizualizatsiia navchalnoi informatsii: robota z naukovo-piznavalnym tekstom u pochatkovii shkoli [Visualizations of educational information: working with scientific and cognitive text in primary schools]. Youth & market, No. 9–10 (207–208), pp. 127–133. [in Ukrainian].
Lytvynenko, A.S., Onoprienko, V.I., Pylypenko, O.P. & Paton, B.Ie. (2012). Vybrani naukovi pratsi akademika V.I. Vernadskoho: nauchnoe yzdanye. T. 8. Pratsi z istorii, filosofii ta orhanizatsii nauky [Selected scientific works of Academician V.I. Vernadskyi. Vol. 8. Works on history, philosophy and organization of science]. Kyiv. [in Ukrainian].
Lohinova, A.O. & Munich, N.V. (2019). Naukova spadshchyna v zmisti shkilnoi heohrafichnoi osvity [Scientific heritage in the content of school geographic education]. Istoriia – dialoh – traiektoriia rozvytku: zbirnyk materialiv kruhloho stolu, prysviachenoho 85-richchiu viddilu navchannia heohrafii ta ekonomiky Instytutu pedahohiky NAPN Ukrainy – History – dialogue – trajectory of development: collection of materials of the round table dedicated to the 85th anniversary of the department of teaching geography and economics of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine. (pp. 88–92). [in Ukrainian].
Fedotov, A.M. & Fedotova, O.A. (2021). Model elektronnoi byblyoteky po nauchnomu nasledyiu [Model of the electronic library for scientific heritage]. Institute of Computational Technologies. Novosibirsk. pp. 1–6.
Ianov, H. (1831). Neskolko myslei o prepodavanyy detiam heohrafyy (“Mysly o heohrafyy”) [A Few Thoughts on Teaching Geography to Children (“Thoughts on Geography”)]. “Literary newspaper”, No. 1, pp. 4–7.
Buttimer, A. (1994). Geography and the Human Spirit. The Johns Hopkins University Press. [in English].
Cambridge dictionary (2018). Official page. Available at: https://dictionary.cambridge.org/ [in English].
Humboldt, A. (2019). Ansichten der Natur. (A. Fisher Hrsg.). Independently Published. [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.