ДО ПРОБЛЕМИ ВИХОВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ У ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277512Ключові слова:
виховання; освітній простір ЗВО; культура; іншомовна комунікативна культураАнотація
У статті доведено, що виховна робота є важливою складовою освітнього процесу у ЗВО, що спрямована на формування особистості студента, розвиток його потенційних можливостей шляхом ефективної організації навчально-виховної діяльності. У ході дослідження було встановлено, що освітня діяльність у ЗВО має здійснюватися на таких рівнях: соцієтарному, інституалізованому, інтерперсональному, інтраперсональному. Проаналізовані компоненти виховної роботи у ЗВО. Обґрунтовано, що стратегічною метою освітньої діяльності у сучасному закладі вищої освіти є формування професійно та культурно орієнтованої особистості, що відрізняється здатністю до професійної, інтелектуальної та соціальної творчості.
Посилання
Abdulov, R.N. (2004). Orhanizatsiia pozaaudytornoi vykhovnoi roboty zi studentamy vyshchykh navchalnykh zakladiv nederzhavnoi formy vlasnosti [Organization extracurricular educational work with students of higher educational institutions of private ownership]. Candidate’s thesis. Kryvyi Rih, pp. 5–10. [in Ukrainian].
Bihych, O.B., Borysko, N.F. & Boretska, H.E. et al (2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka: pidruchnyk dliastud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice: a textbook for students of classical, pedagogical and linguistic universities]. (Ed). S.Yu. Nikolaieva. Kyiv, 590 p. [in Ukrainian].
Bondarenko, Z. (2010). Osoblyvosti vykhovnoi roboty zi studentamy [Features of educational work with students]. Theoretical and methodological problems of education of children and youth: Coll. Science. pr. Kamianets-Podilskyi, issue 14, book. 2. p. 448. [in Ukrainian].
Belova, L.O. (2005). Problemy ta zavdannia rozvytku vykhovnoi systemy VNZ [Issues and objectives of the educational system of high school]. Multiversum. Philosopher’s Almanac. Kyiv, No. 46. pp. 34–41. [in Ukrainian].
Vasylyk, M.A. (2004). Nauka pro komunikatsii abo teoriia komunikatsii? Do problemy teoretychnoi identyfikatsii [Communication science or communication theory? To the problem of theoretical identification]. Actual problems of communication theory: coll. of science works. pp. 4–11. [in Ukrainian].
Volkova, N. (2001). Orhanizatsiini formy vykhovnoi roboty: pozaklasna vykhovna robota; kolektyvni tvorchi spravy; kolektyvne planuvannia vykhovnoi roboty; pozashkilni zaklady v systemi osvity i vykhovannia [Organizational forms of educational work, extracurricular educational work; collective creative affairs; collective planning educational work; Extracurricular institutions in education and training]. Pedagogy: manual. Kyiv, pp. 165–180. [in Ukrainian].
Henezys movy u hipotezakh ta kontseptsiiakh linhvistiv [The genesis of language in the hypotheses and concepts of linguists]. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/217452611.pdf [in Ukrainian].
Hipoteza “identychnosti” [Hypothesis of “identity”]. Available at: http://osvita.batcave.net/gipoteza-identichnosti-23522.html [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart vyshchoi osvity [State standard of higher education]. (2017). Available at: https://imzo.gov.ua/osvita/vyscha-osvita/1719-2/ [in Ukrainian].
Deiaki pytannia orhanizatsii vykhovnoi roboty: lyst MON molodi ta sportu Ukrainy № 1/9-595 vid 23.08.12 [Some questions of educational work: Ukraine MON molodsportu letter No. 1/9-595 8.23.12]. Director of the school. 2012. No. 22. p. 44. [in Ukrainian].
Denisenko, A. (2008). Orhanizatsiia monitorynhu vykhovnoi systemy vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Оn Monitoring the educational system of higher educational institution]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 220 p. [in Ukrainian].
Dubasenyuk, A.A. (1999). Kontseptualni polozhennia teorii profesiinoi vykhovnoi diialnosti pedahoha [Concept of the theory of vocational educational teacher]. Pedagogy and Psychology. No. 4. p. 91. [in Ukrainian].
Durmanenko, O.L. (2012). Vykhovna robota v universyteti yak chynnyk stanovlennia osobystosti maibutnoho fakhivtsia [Еducational work at the university as a factor of personality of future professional]. Scientific herald of Volyn National University of Lesya Ukrainian. Lutsk, No. 8. pp. 59–62. [in Ukrainian].
Kontrastyvna hipoteza [Contrastive hypothesis]. Available at: http://osvita.batcave.net/kontrastivnaya-gipoteza-23521.html [in Ukrainian].
Kravets, R.A. (2017). Teoretychni i metodychni osnovy polikulturnoi osvity maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoi haluzi [Theoretical and methodical foundations of multicultural education of future specialists in the agricultural industry]. Vinnitsa, pp. 11–105. [in Ukrainian].
Mark Tulii Tsytseron (1998). Pro derzhavu. Pro zakony. Pro pryrodu bohiv [About the state. About laws. On the nature of the gods]. Kyiv, 476 p. [in Ukrainian].
Pluzhnik, A.V. Zmist poniattia “inshomovna komunikatyvna kultura” u psykholoho-pedahohichnykh doslidzhenniakh [The content of the concept of “non-language communicative culture” in psychological and pedagogical research]. Available at: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/4.4/4.pdf [in Ukrainian].
Pluzhnik, A.V. (2018). Osoblyvosti vykhovannia inshomovnoi komunikatyvnoi kultury studentiv humanitarnykh spetsialnostei u zakladakh vyshchoi osvity [Peculiarities of education of foreign language communicative culture of students of humanitarian specialties in institutions of higher education]. Suchasnyi vykhovnyi protses: sutnist ta innovatsiinyi potentsial: zb. materialiv zvitnoi naukovo-praktychnoi konferentsii Instytutu problem vykhovannia NAPN Ukrainy – Modern educational process: essence and innovative potential: coll. Materials of the reporting scientific and practical conference of the Institute of Problems of Education of the National Academy of Sciences of Ukraine. (pp. 238–242). Ivano-Frankivsk. [in Ukrainian].
Psykholoho-pedahohichna sutnist poniattia komunikatyvnoi kultury maibutnikh fakhivtsiv [Psychological and pedagogical essence of the concept of communicative culture of future specialists]. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/5871/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BB_%D0%BC_%D0%BF%D1%81_3.pdf [in Ukrainian].
Sokolova, I.V. (1999). Kharakterystyka systemy vykhovnoi roboty u suchasnomu vyshchomu zakladi osvity [Characteristics of educational work in modern higher educational establishment]. Modern High School: psycho-pedagogical aspect: monograph. Pedagogical Sciences of Ukraine, Institute of Pedagogy and psychology professor. Education APN Ukraine. Kyiv, pp. 299–331. [in Ukrainian].
Tatarina, I.O. (2005). Formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kultury maibutnikh uchyteliv zasobom pedahohichnoi rytoryky [Formation of foreign language communicative culture of future teachers by means of pedagogical rhetoric]. Candidate’s thesis. [in Ukrainian].
Fitsula, M. (2006). Pedahohika vyshchoi shkoly: navch. posib. [Pedagogy of higher education: teach. guidances]. Kyiv, 352 p. [in Ukrainian].
Yaksa, N.V. (2007). Osnovy pedahohichnykh znan: navch. posib. [Basics of pedagogical knowledge, teach. guidances]. Kyiv, 358 p. [in Ukrainian].
Byram, M. (1991). Investigating Cultural Studies in Foreign Language Teaching. Clevedon: Multilingual Mateers. 163 р. [in English].
Cultural diversity and information and communication impacts on Language Learning. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1066409.pdf [in English].
Culture in Language Teaching. Available at: http://www.acta.sapientia.ro/acta-philo/C9-3/philo93-07.pdf [in English].
Philips, D. (1998). Language in Schools. From Complacency to Conviction. CILT. p. 94 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.