ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ХОРОВОГО СПІВУ В АСПЕКТІ ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277518Ключові слова:
хор; хоровий спів; музика; музична терапія; емоційний інтелект; соціальна чуйність; емпатія; самоусвідомлення емоцій; самоконтроль; особистістьАнотація
У статті розглянуто психологічні особливості хорового співу, окреслено його роль у формуванні емоційного інтелекту особистості. Визначено основні компоненти емоційного інтелекту особистості, а також приділено увагу основам їх розвитку. Констатовано, що хоровий спів взаємозв’язаний з емоційним інтелектом особистості, впливає на його формування та розвиток.
Досліджено емпіричні аспекти впливу хорового мистецтва на особистість у контексті емоційного інтелекту, визначено рівні прояву емоційного інтелекту в експериментальній та контрольній групах.
Посилання
Vlasova, O.I. (2015). Psykholohiia sotsialnykh zdibnostei:struktura, dynamika, chynnyky rozvytku [Psychology of social abilities: structure, dynamics, development factors]. Kyiv, 308 p. [in Ukrainian].
Goulman, D. (2019). Emotsionalnyi intellect [Emotional intelligence]. Dnipro, 550 p. [in Ukrainian].
Horbenko, S.S. (2019). Dytiache khorove vykhovannia v Ukraini [Children’s choir education in Ukraine]. Educational and methodical manual. Kyiv, 253 p. [in Ukrainian].
Kniaziev, H.H. (2012). Adaptatsiia versii “Opytuvalnyka emotsiinoho intelektu” [Adaptation of the version of “Questionnaire of emotional intelligence”]. Psychological journal. No. 4. pp. 112–120. [in Ukrainian].
Kyianovska, L.O. (2011). Muzychna psykholohiia, yii rol i mistse v muzychnii osviti Ukrainy [Music psychology, its role and place in music education of Ukraine]. Muzychna osvita v Ukraini. Suchasnyi stan, problemy rozvytku materialy nauk.-prakt. konf. – Music education in Ukraine. Current state, problems of development: materials of sciences. Kyiv, pp. 153–157. [in Ukrainian].
Emotsiinyi intelekt yak chynnyk sotsialno-psykholohichnoi adaptatsii osobystosti do studentskoho seredovyshcha [Emotional intelligence as a factor of social and psychological adaptation of the individual to the student environment]. Candidate’s thesis. Chernihiv state ped. University named after Taras Shevchenko. Chernihiv, 2019. 327 p. [in Ukrainian].
Maliarenko, H.Yu. (2009). Formuvannia muzychnoho spryiniattia [Formation of musical perception]. Music psychology and psychotherapy. No. 2. pp. 46–72. [in Ukrainian].
Manoilova, M.A. (2014). Metodyka diahnostyky emotsiinoho intelektu [Methods of diagnosing emotional intelligence]. Kharkiv, 24 p. [in Ukrainian].
Masol, L.M. & Hryshchenko, T.A. (2017). Stanovlennia i rozvytok muzychno-estetychnoho vykhovannia u himnaziiakh Ukrainy (ХIХ – pochatok ХХ st.) [Formation and development of musical and aesthetic education in Ukrainian gymnasiums (XIX – beginning of XX centuries)]. Art education and problems of youth education. Kyiv, pp. 40–57. [in Ukrainian].
Nosenko, E.L. & Kovryha, N.V. (2003). Emotsiinyi intelekt: kontseptualyizatsiia fenomenu, osnovni funktsii [Emotional intelligence: the conceptualization of the phenomenon, basic functions]. Kyiv, 126 p. [in Ukrainian].
Roberts, R.D., Mettius, Dzh., Zaidner, M. & Liusin, D.V. (2014). Emotsiinyi intelekt: problemy teorii, vymiriuvannia ta zastosuvannia na praktytsi [Emotional intelligence: problems of theory, measurement and application in practice]. Psychology. Journal of the Higher School of Economics. Vol. 1. No. 4. pp. 3–26. [in Ukrainian].
Kholopova, V.N. (2015). Muzykalni emotsii [Musical emotions]. Kharkiv, 325 p. [in Ukrainian].
Matthews, G. (2014). Emotional intelligence: Science and myth. Cambridge, MA: MIT Press, 420 p. [in English].
Salovey, P. & Mayer, J.D. (2010). Emotional intelligence. Imagination, Cognition and Personality, Vol. 9. pp. 185–211. [in English].
Ackerman, C. What is emotional intelligence. Ways to improve it. Available at: https://positivepsychology.com/emotional-intelligence-eq [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.