РОЗВИТОК “SOFT SKILLS” ЯК СКЛАДОВА ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Леся Охріменко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277522

Ключові слова:

фахова підготовка; вчитель початкових класів; педагогічна діяльність; м’які навички; форми та методи навчання; педагогічний коледж

Анотація

Стаття присвячена теоретичним та практичним аспектам розвитку м’яких навичок (soft skills) у майбутніх вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти. Підкреслено важливість розвитку “soft skills” в контексті реформи шкільної освіти. З’ясовано, що необхідними м’якими навичками для успішної педагогічної діяльності є комунікативні навички, критичне мислення, креативність, емоційний інтелект, гнучкість розуму. Проаналізовано форми роботи, які сприяють розвитку “soft skills” у студентів педагогічного коледжу.

Біографія автора

Леся Охріменко

спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, Самбірського фахового педагогічного коледжу імені Івана Филипчака

Посилання

Bezlyudna, N. & Dudnyk N. (2021). Formuvannya soft skills u maybutnikh pedahohiv yak umova realizatsiyi profesiynoho standartu vchytelya [Formation of soft skills in future teachers as a condition for the realization of the teacher’s professional standard]. Psychological and pedagogical problems of the modern school: Collection of scientific work, 2 (6), pp. 137–143. Available at: https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(6).2021.248137 (Accessed 15 March 2023). [in Ukrainian].

Biljakowska, O. (2018) “Soft skills” yak neobkhidna skladova yakisnoyi profesiynoyi pidhotovky maybutnoho vchytelya [“Soft skills” as a necessary component of quality professional training of the future teacher]. Polish-Ukrainian yearbook, XX, pp. 175–185. Uniwersytet Humanistyczno-przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Available at: http://dlibra.bg.ajd.czest.pl:8080/Content/5918/14_Biljakowska_Rocznik_20.pdf (Accessed 10 March 2023). [in Ukrainian].

Denysenko, N., Borbych, N., Marchuk, S. & Chemerys, I. (2022). Rol vybirkovykh osvitnikh komponentiv u formuvanni soft skills maybutnikh uchyteliv novoyi ukrayinskoyi shkoly [The role of selective educational components in the formation of soft skills of future teachers of the new Ukrainian school]. Academic studies. “Pedagogy” series, 3, pp. 42–50. Available at: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.7 (Accessed 10 March 2023). [in Ukrainian].

Drozdova, Yu. & Dubinina, O. (2020). Kontseptualni pidkhody do vyznachennya “softskills” u suchasnykh osvitnikh ta profesiynykh modeliakh [Conceptual approaches to the definition of “softskills” in modern educational and professional models]. Softskills are integral aspects of forming students’ competitiveness in the 21st century: theses of reports (Kyiv, 21 February 2020). Kyiv, pp. 1–34. [in Ukrainian].

Kirdan, O. & Kirdan, O. (2021). Formuvannya soft skills zdobuvachiv vyshchoyi osvity v osvitnomu protsesi zakladu vyshchoyi osvity [Formation of soft skills of students of higher education in the educational process of a higher education institution]. Psychological and pedagogical problems of the modern school: Collection of scientific works, 2 (6), pp. 152–160. Available at: https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(6).2021.248144 (Accessed 20 March 2023). [in Ukrainian].

Pidsosonna, О. (2021). Soft skills yak vymoha yakisnoyi suchasnoyi pidhotovky zdobuvachiv vyshchoyi osvity [Soft skills as a requirement for modern quality training of higher education acquires]. Collection of materials of the annual reporting scientific-practical conference of general secondary, pre-university and higher education graduates, post-graduate students, young scientists. Part 2 (Hlukhiv, 11–12 March 2021). (pp. 74–78). Available at: http://tpgnpu.ho.ua/images/my_images/doc_pdf/vidavnictvo/2021/material_zv_nauk-prakt%20konf-2_MV-2021.pdf (Accessed 10 March 2023). [in Ukrainian].

Tymofyeyeva, I. (2020). Rozvytok naskriznykh vmin u protsesi fakhovoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Development of end-to-end skills in the process of professional training of future primary school teachers]. Actual problems of the formation of the teacher’s creative personality in the context of continuity of preschool and primary education: coll. materials of the II International science and practice Internet сonf. (Ed.). Holyuk O.A. Vinnytsya, pp. 49–53. Available at: http://repository.mdu.in.ua/jspui/bitstream/123456789/1707/1/rozvytok_naskriznykh.pdf (Accessed 20 March 2023). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті