ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ РІЗНИХ ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ: ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Любов Прокопів
  • Інга Єгорова
  • Мар’яна Деренюк
  • Володимир Досин

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277564

Ключові слова:

емоційний інтелект; підготовка майбутніх фахівців; диференційований підхід; медіаосвіта; фармацевтична освіта; освітній менеджмент

Анотація

У статті обґрунтовується ефективність застосування диференційованого підходу до формування емоційного інтелекту в майбутніх фахівців у галузях медіаосвіти, фармацевтичної освіти та освітнього менеджменту. Здійснено диференційований аналіз теорії емоційного інтелекту та визначено його потенціал щодо формування особистісних і професійних якостей, які відповідають завданням і функційним обов’язкам фахівців у зазначених галузях знань.

Біографії авторів

Любов Прокопів

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Інга Єгорова

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Мар’яна Деренюк

здобувачка третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти доктор філософії Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Володимир Досин

здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти доктор філософії Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) [Concept of implementation of media education in Ukraine (new edition)]. Presidium of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. April 21, 2016. Available at: https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini. [in Ukrainian].

Kotvitska, A. Problemni pytannia farmatsevtychnoi osvity v Ukraini [Problematic issues of pharmaceutical education in Ukraine]. Available at: https://www.apteka.ua/article/587425. [in Ukrainian].

Kravchenko, L.M. (2006). Neperervna pedahohichna pidhotovka menedzhera osvity [Continuous pedagogical training of an education manager]. Poltava, 422 р. [in Ukrainian].

Mishyna, I.Yu. & Havrylova, N.B. (2014). Profesiina kompetentnist farmatsevta yak sukupnosti kliuchovoi, bazovoi i spetsialnoi kompetentnostei [Professional competence of a pharmacist as a set of key, basic and special competences]. Available at: https://college.nuph.edu.ua/wp-content/uploads/2014/05/%.pdf/. [in Ukrainian].

Savchuk, B. & Kovalchuk, V. (2020). Formuvannia emotsiinoho intelektu yak kompetentnosti maibutnoho fakhivtsia: postanovka problemy [Formation of emotional intelligence as a competence of the future specialist: statement of the problem]. Youth and market. Vol. 5. рр. 41–45. [in Ukrainian].

Trotsenko, O. & Pyliachyk, N. (2021). Rozvytok emotsiinoho intelektu maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy u ZVO [Development of emotional intelligence of future teachers of English in secondary schools]. Youth and market. Vol. 9. рр. 124–129. [in Ukrainian].

Bar-On, R. (2005). The Bar-On Model of Emotional-Social Intelligence (ESI). Consortium for Research on Emotional Intelligence in Organizations. Issues in Emotional. Available at: www.eiconsortium.org. [in English].

Goleman, D. (1998). Working with emotional intelligence. New York, 464 р. [in English].

Mayer, J.D., Di Paolo, M. & Salovey, P. (1990). Perceiving affective content in ambiguous visual stimuli: a component of emotional intelligence. Journal of Personality Assessment. Vol. 54. Nо. 3,4. рр. 772–781. [in English].

Mayer, J.D. & Salovey, P. (1993). The intelligence of emotional intelligence. Intelligence. Vol. 17. рр. 433–442. [in English].

Semez, A.A. (2011). Menedzhment osvity: navchalnyi posibnyk [Management of education: study guide]. Kirovohrad, 168 р. [in English].

Smith, М.K. (2008). Howard Gardner and multiple intelligences’. The encyclopedia of pedagogy and informal education. Available at: https://www.infed.org/mobi/howard- [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті